مجری و خبرنگار پرس‌.تی.وی ماجرای دستگیری‌اش در آمریکا را افشا کرد.
کد خبر: ۹۱۰۶۱۸۷
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری ارشد شبکه پرس.تی.وی شامگاه چهارشنبه به ایران آمد. او بدون هیچ دلیلی 11 روز در زندان‌های آمریکا بازداشت بود و مورد بازجویی قرار گرفت. مرضیه هاشمی امشب مهمان نادر طالب‌زاده در برنامه تلویزیونی عصر بود و درباره ماجرای دستگیری، بازداشت و همه آنچه بر او در این 11 روز گذشته صحبت کرد.

او در بخشی از صحبت‌های خود، تصریح کرد: همه سختی‌هایی که بر من وارد شد فقط به خاطر دیدگاه شیعی و انقلابی من بود، چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را به مردم تبریک می‌گویم و بدانید که عکس‌العمل‌هایی که امروز می‌بینیم به خاطر اتفاقی است که چهل‌سال پیش در کشور ما افتاد و این بسیار مهم است. از مسئولان خواهش می‌کنم بیشتر با هم اتحاد داشته باشند بدانید که دشمن دوست دارد بین ما تفرقه بیندازد ما باید تلاش کنیم تا نقشه دشمن عملی نشود.

هاشمی ماجرای دستگیری‌اش در آمریکا را این‌طور عنوان کرد: "دستم را از پشت بستند؛ در واشنگتن از من آزمایش DNAگرفتند! از من عکس بی‌حجاب گرفتند. دستم و فقط من پرسیدم راجع به پسرم رضا ایشان آزاد است گفتند بله. داد زدم. بگذارید هواپیما سوار شود. چند تا می‌نشیند و گفتند ماشین سوار شوند این مأمور اف. بی آی پشت کمر دستبند بزند. چهار مأمور اف. بی.آی با اسلحه می‌خواستند اذیت کنند. هتل آن امشب ماندیم و فردا با هواپیمای خصوصی ما را به واشنگتن دی.سی  بردند. اول مرکز اف.بی.آی آنجا اتفاقات مختلفی پیش آمد و گفتند متهم به جرمی نیستید؛ البته شاهد هستید. گفتم عجب! این رفتار با شاهد درست است؟

وی خاطرنشان کرد: یا به من گفتند ما باید DNA شما را بگیریم؛ من هم گفتم وقتی متهم نیستم و فقط شاهد هستم چرا باید DNA من را بگیرید؟ من نمی گذارم و آن‌ها گفتند باید این اتفاق بیفتد. مثل یک گوش پاک کن در دهانم گذاشتند و این آزمایش را گفتند. بعد بنده را از مرکز اف.بی.آی به زندان مرکزی واشنگتن دی.سی بردند و گفتند باید عکس بگیریم. در این راستا از من خواستند حجاب بردارم و من مقاومت کردم. گفتم زن مسلمان هستم و آزادی دینی در قانون اساسی آمریکا وجود دارد. آن‌ها مرا تحت فشار قرار دادند و من مقاومت می‌کردم. اما با فشار زیاد و شکنجه بی‌حجاب از من عکس گرفتند و بعد از عکس گرفتند روسری به من دادند.

بیشتر بخوانید

این خبرنگار پرس.تی.وی با اشاره به زندان سرد و تاریک واشنگتن دی.سی گفت:  یک زندان سرد و تاریک یک تخت آهنی داشتند نه ملحفه و پتویی و غیرانسانی برخورد کردند و طرف را خرد کنند. با غل و زنجیر مرا به دادگاه بردند و یک وکیل دولتی داشتم. به من گفتند شما الان نمی توانید شکایت کنید! من می‌گفتم با شاهد این طور برخورد نمی‌کنند. من از ملت ایران و مردم مهربان ایران تشکر می‌کنم که خیلی برای من زحمت کشیدند. من کار خبری‌ام را ادامه می‌دهم و شاید یک مقدار هم بر فعالیت‌های گذشته بیفزایم. این دستگیری و تحت فشار قرار دادن نشان از موفقیت و اقتدار جمهوری اسلامی دارد که چقدر این‌ها نگران چهل‌سالگی انقلاب اسلامی هستند. بدانید راه درستی می‌رویم. خداوند ان‌شاالله رهبر ما را نگه  دارد و در این شرایط شاید بیشتر قدر و ارزش رهبر و جمهوری اسلامی را بدانیم.

ارسال نظرات