مشاور رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه ‌جنگ‌شناختی دشمن در دهه چهارم انقلاب اقدامات "آفندی و تهاجمی" اساتید بسیجی را می‌طلبد، گفت: استاد بسیجی، باید دشمن‌شناس باشد و شرایط را خوبی تحلیل و درک ‌کند.
کد خبر: ۹۱۰۶۱۸۱
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا مقدم‌فر‌ در اختتامیه نخستین اجلاس سراسری مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اظهار داشت: به همان میزان که حدوث و وقوع انقلاب اسلامی ایران در دنیا مثل یک معجزه قلمداد می‌شود‌، ثبات این انقلاب نیز با وجود تمامی این هجمه‌های 40 ساله یک معجزه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن در تمامی این سال‌ها انواع حربه‌ها اعم از جنگ نرم و سخت و نیمه سخت و نفوذ نرم را در قبال ایران تجربه کرده و موفق نبوده است، خاطرنشان کرد: امروز شرایط دشمن به مرحله‌ای رسیده که آنها با فقدان جدی چهره در میان اپوزیسیون روبه‌رو هستند و به همن دلیل سراغ خائنان پهلوی و منافقان رفته است.

مقدم‌فر با بیان این نکته که این مسئله بیانگر استیصال دشمن است و به اصطلاح کفگیر آنها به ته دیگ رسیده عنوان کرد: مقام معظم رهبری البته در فرمایشات اخیر خود عنوان فرمودند سناریوی دشمنان نظام، لو رفته اما مردم باید برای مقابله با فتنه‌های آتی هوشیار باشند.

وی تاکید کرد: دشمن امروز میدان نبرد جدید و مقداری ناشناخته را باز کرده؛ در این شرایط وظیفه ما این است که آینده‌پژوهی و رفتارشناسی نسبت به دشمن و سناریوخوانی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دشمن میدان نبرد و بستر خصومت امروز خود را با‌ امید به وابستگان فکری، فرهنگی و عملی خود در داخل و خارج دنبال می‌کند و در عرصه‌ای به نام «جنگ شناختی» در حال پیگیری است، ادامه داد: پدیده «جنگ شناختی» ‌مقوله‌ای است که مبدع آن آمریکایی‌ها هستند و ما با وجود آن که شناخت چندانی از این پدیده ‌نداریم اما مدتی است که درگیر این جنگ ‌شده‌ایم.

مقدم‌فر تصریح کرد: دشمن در جنگ نرم به دنبال تغییر اعتقادات و باورهای مردم و مسئولان و نیروهای مدافع انقلاب بود و آماج اصلی حملات نرم، این قشر بودند اما در جنگ شناختی، هدف اصلی دشمن تغییر دستگاه محاسباتی مردم و مسئولان است.

وی با بیان اینکه دشمن، جنگ‌شناختی را با دو راهبرد پیش می‌برد، تاکید کرد: دستکاری در واقعیات و ایجاد خدشه در درستی و کارآمدی شعارها و ارزش‌ها این دو راهبرد دشمن برای پیشبرد جنگ‌شناختی است‌ و در روش نخست دشمن به دنبال دوگانه‌سازی از واقعیات و آرمان‌هاست.‌

مقدم‌فر با تصریح بر این نکته که دشمنان دستکاری در واقعیات را از طریق غیرقابل ترمیم نشان دادن فاصله میان واقعیت و آرمان نیز دنبال می‌کند، اظهار داشت: تسلیم کردن مردم در مقابل واقعیت‌ها برای عقب‌نشینی از آرمان‌ها و واقع‌نمایی پدیده‌هایی که واقعی نیستند دیگر راهبردهای دشمن برای تحقق هدف دستکاری در واقعیات است.

وی عنوان کرد: راهبرد دوم دشمن ‌خدشه وارد کردن به درستی شعارها و مسائلی مانند تفکیک دین از سیاست، تشکیک در ولایت فقیه، تشکیک در حکومت دینی، استقلال و عزت ملی و حجاب بانوان است‌، امروز دشمن به دنبال القای «ما نمی‌توانیم» و پمپاژ بذر ناامیدی است‌.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه اساتید بسیجی در این شرایط گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، دانشجویان افسران جنگ نرم هستند و شما اساتید قطعا فرمانده این عرصه هستید و باید برای فرماندهی آماده باشید؛ بسیج، نماد و نماینده انقلاب است، بنابراین استاد بسیجی، باید دشمن‌شناس باشد و شرایط را خوبی تحلیل و درک ‌کند و به عنوان فرمانده جنگ شناختی تلاش دشمن را خنثی کرده و در شرایط آفندی و تهاجمی قرار گیرد.

مشاور رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: نخستین وظیفه اساتید بسیجی در این جنگ جدید، صیانت از سلامتی دستگاه محاسباتی مسئولان و سپس صیانت از دستگاه محاسباتی مردم از طریق شبهه‌زدایی و تقویت قوه تحلیل است.

مقدم‌فر در ادامه با بیان اینکه عناصر و پیاده نظام دشمن در این شرایط تلاش می‌کنند با رنگ و لعاب علمی، فعالیت خود را پیش ببرند تصریح کرد: اینها با همین رنگ و لعاب علمی به دنبال وارد کردن ویروس هستند و نخستین ویروس آنها نیز، القای فروپاشی است و حتی در این میان برخی رسانه‌های داخلی نیز با این سناریو همراهی کرده و به دنبال ‌القای فروپاشی به افکا‌ر عمومی هستند.‌

وی با اشاره به کاربرد واژگانی مانند آغاز پایان انقلاب از سوی سعید حجاریان و یا تحقق فروپاشی محتوایی نظام از سوی فائزه هاشمی به عنوان مصادیق این ویروس در رسانه‌ها داخلی عنوان کرد و افزود: ‌ویروس دیگری که دشمن درصدد تزریق آن است، القای پشیمانی مردم از انقلاب اسلامی است و قطعا پاسخ این تحلیل غلط و القای نادرست در 22 بهمن از سوی مردم داده خواهد شد.‌

وی با اشاره به اینکه دشمن در راهبرد و ویروس سوم خود به دنبال القای پرهزینه بودن چالش با نظام سلطه و مطرح کردن ضرورت سازش است، گفت: یکی از مهم‌ترین ویروس‌های القایی جنگ شناختی امروز زیر سئو‌ال بردن استقلال و ضرورت وابستگی است و در این جهت کسانی مثل سریع‌القلم و یا کاظم علمداری برای آن تئوری‌سازی و استد‌الال فراهم می‌کنند.

مشاور رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با تحلیلی از وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: بیش از سه دهه یک امپراتوری در دانشگاه آزاد حاکم بوده که ‌هیچ تناسبی با ارزش‌های انقلاب نداشته است‌.

مقدم‌فر با بیان اینکه تغییر و تحولات جدید در دانشگاه آزاد در دو محور علمی و فرهنگی در حال دنبال شدن ا‌ست، گفت: ‌در این تغییر از مولفه‌های اساسی نقش و تاثیر اساتید و اعضای هئیت علمی می‌باشد.

مقدم‌فر با بیان ا‌ینکه‌ روح انقلاب اسلامی باید در دانشگاه جاری و ساری ‌ باشد‌ و این وظیفه اساتید است، اظهار داشت: از سوی دیگر استاد باید مراقب باشد که روند پرشتاب نهضت علمی در دانشگاه آزاد خاموش نشود.

وی با تصریح بر این نکته که دانشگاه آزاد باید در خدمت جامعه، نظام و انقلاب در مسیر حل مسائل باشد، اظهار داشت: دانشگاه باید به سمت حل مسائل و موضوعات برود؛ انقلابیگری در عرصه علم و دانش نیز باید مدنظر قرار بگیرد.

مقدم‌فر در پایان تاکید کرد: اساتید باید با دانشجویان ارتباطی صمیمی و پدرانه داشته باشند‌.

ارسال نظرات