خبرهای داغ:
امام جمعه شهرک طالقانی گفت: با توجه به افزایش حوادث امنیتی و سرقت‌های مسلحانه در شهرستان بندر ماهشهر طی ماه‌های اخیر ضروری است شورای تامین، طرح خلع سلاح عمومی را در این شهرستان اجرائی کند.
کد خبر: ۹۱۰۶۱۵۶
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر ماهشهر، حجت‌الاسلام سیدسلمان هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با گرامیداشت 12 بهمن ماه سالروز ورود تاریخی پیر جماران به کشور اظهار کرد: در 12بهمن 1357 حضرت امام خمینی (ره) پس از قریب به 15 سال دوری و تبعید از وطن، در میان استقبال پر شور مردم قدم به خاک ایران اسلامی گذاشت و بزرگ‌ترین استقبال تاریخ در تهران شکل گرفت.

وی با بیان اینکه 12 بهمن روز پیروزی اراده ملت و رهبری بر طاغوتیان بود، افزود: جمعیت استقبال کننده در طول 33 کیلومتری از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا (س) را بین 5 تا 8 میلیون نفر یعنی بیش از جمعیت آن روز تهران تخمین زدند.

خطیب جمعه شهرک طالقانی با اشاره به تقارن دهه فجر و ایام فاطمیه بیان داشت: دهه فجر فرصتی است جهت ترویج آموزه‌های دینی به ویژه فرهنگ فاطمی. زندگی کوتاه اما پر نور حضرت زهرای اطهر(س) در تمام ابعاد شخصی، عبادی، اجتماعی، سیاسی و خانوادگی مملو از حکمت و معرفت است، حضرت فاطمه زهرا (س) در واقع تجسمی تمام نما از ولایت‌مداری است.

وی ادامه داد: اگر به مطالعه در موضوع ریشه‌های پیدایش انقلاب اسلامی بپردازیم به راحتی به این حقیقت پی خواهیم برد که رمز پیروزی و دوام انقلاب اسلامی، توجه به معارف والای اسلامی و اهل بیت (ع) است.

هاشمی تصریح کرد: این انقلاب متعلق به حضرت فاطمه زهرا(س) است به همین دلیل با تکیه بر آرمان‌های مشخصی به حرکت خود ادامه می‌دهد، انقلاب اسلامی در واقع با دفاع همه جانبه حضرت زهرا(ع) از ولایت آغاز شده است، ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر انقلاب از همین دفاع از ولایت که تفکر فاطمی است، سرچشمه می‌گیرد.

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به فرارسیدن ۱۴ بهمن ماه روز فناوری فضایی، گفت: پیشرفت‏‌هاى علمى، دستاورد بزرگ درون‌زاى انقلاب اسلامی در ۴۰ سالگى است. ازجمله دستاوردهاى غرورآفرین انقلاب اسلامى ایران، دستیابى به پیشرفت علمى با اتكا به توان داخلى و كوشش و تلاش جوانان با ایمان و دانشمندانى است كه در این عرصه فعالیت کرده و نه تنها انحصار كشورهاى غربى بر بسیارى از علوم را شكستند، بلكه پا به عرصه‏‌هایى از علم و فناورى گذاشتند كه براى همگان حیرت ‏انگیز است.

وی افزود: فناورى فضایى از جمله این عرصه‌هاست، دستیابى به این فناورى و ورود به عرصه فضا، رشد علمى در عرصه اقتصادى را نیز به همراه دارد؛ چراكه امروزه بسیارى از مطالعات در زمینه‏‌هایى همچون كشاورزى، زمین‏‌شناسى، هواشناسى، اكتشافات معادن و ذخایر زیرزمینى همچون نفت و فلزات گران‏بها، و نیز ارائه خدمات در حوزه‏‌هاى خدمات شهرى، محیط زیست و مدیریت بلایاى طبیعى و صنایع مخابراتى از طریق ماهواره‏‌هایى انجام مى‏‌شود كه در مدار زمین قرار دارند، اكنون، جمهورى اسلامى به ‏عنوان نهمین كشور صاحب این فناورى در دنیا شناخته شود و جایگاه مقتدرى را در این حوزه كسب كرده است.

 

هاشمی در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به مصاحبه اخیر سید حسن نصرالله دبیر كل حزب ‏الله لبنان، عنوان کرد: صحبت‌های سید حسن نصر الله وحشت را به جان اسراییلی‌ها انداخت، آنچه بیشترین وحشت را در بین صهیونیست‌ها ایجاد می‌کند علاوه بر تعداد نجومی موشک‌های حزب‌الله، دقت برخورد آن به هدف، برد و قدرت تخریب آنها است.

خطیب جمعه شهرک طالقانی ادامه داد: سید حسن نصرالله نه تنها بیمار نبود، بلکه در نهایت صحت، نقشه راه آینده مقاومت، امکانات و راهبرد جدید آن در پاسخگویی به صهیونیست‌ها را تبیین کرد و لرزه بر ارکان آنها انداخت.

وی عنوان کرد: قدرت بازدارندگی حزب الله همواره عامل وحشت رژیم صهیونیستی است، رژیم صهیونیستی از تهدیدهای مقاومت سخت وحشت دارد زیرا می‌داند که ویژگی مقاومت این است که هرگز تهدید تو خالی نکرده است.

هاشمی در ادامه با تسلیت شهادت دو تن از ماموران نیروی انتظامی در بندر امام، گفت: با توجه به افزایش حوادث امنیتی و سرقت‌های مسلحانه در شهرستان بندر ماهشهر طی ماه‌های اخیر که روان مردم را مشوش کرده، ضروری است شورای تامین، طرح خلع سلاح عمومی را در این شهرستان اجرائی کند.

امام جمعه شهرک طالقانی تاکید کرد: شهرستان بندر ماهشهر نباید محلی برای جولان دادن افراد شرور و مخلان نظم و امنیت باشد، برای پیشگیری و مقابله با حوادث لازم است پلیس فتا از ابزارهای تکنولوژی و فناوری روز استفاده کند.

وی در ادامه با تقدیر و تشکر از حضور رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بندر ماهشهر در برنامه میز خدمت این هفته نماز جمعه شهرک طالقانی، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در توزیع کالاهای اساسی در مناطق محروم و بی‌بضاعت با مدیریت توانمند وی صورت گرفته است و ضروری است تامین به موقع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم همراه با نظارت دقیق بر قیمت ها در دستور کار این اداره قرار بگیرد.

هاشمی در پایان یادآور شد: در آغاز دهه فجر شاهد کلنگ‌زنی دو دبیرستان پسرانه و دخترانه با حضور استاندار خوزستان و مسئولان شهرستان بندر ماهشهر خواهیم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها