استاندار ایلام با اشاره به اینکه دستاوردهای 40 ساله نظام مایه فخر و مباهات هر ایرانی است، گفت: نباید دولت های کنونی و پیشین با غرض ورزی مورد هجمه قرار بگیرند، انتقاد از همه مسئولان باید بدون جناح بندی، سیاسی کاری و احساسی باشد
کد خبر: ۹۱۰۶۱۳۰
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ، قاسم سلیمانی دشتکی روز جمعه همزمان با اولین روز از دهه گرامیداشت فجر و پیش از خطبه های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: انتقاد باید دارای فاکتورهایی چون عدالت، انصاف، آینده نگری، بینش و رویکرد دلسوزانه برای نظام باشد.
وی افزود: البته در همه دولت ها هستند مسئولان ناسالمی که به جای خدمتگذاری به مردم مطامع و زیاده های خود را در اولویت گذاشته اند که مراجع قضایی با این افراد به شدت برخورد می کنند و نباید به خاطر وجود عده اندکی از این افراد عملکرد همه مسئولان و دلسوزان نظام و مردم به چالش کشیده شود.
استاندار ایلام یادآور شد: به تجربه ثابت شده هرجا انتقادها سازنده و بدور از تنگ نظری بوده اوضاع بهبود یافته است، ولی انتقادهای غیرمنطقی و خودخواهانه موجب افزایش چالش های بیشتر و حاشیه سازی می شود.
سلیمانی دشتکی گفت: ایران اسلامی از همان بدو پیروزی با مخالفت دشمنان و توطئه های مختلف آنها مواجه شده اما با صبر و هوشیاری مردم و مسئولان این هجمه ها خنثی شده و اکنون نیز در این برهه زمانی هم باید با اتحاد و هم افزایی جنگ روانی دشمن را باید خنثی کنیم.
وی با بیان اینکه کشور ایران اسلامی هم اکنون یک قدرت تاثیرگذار در منطقه و سطح بین الملل است، افزود: باید با انسجام و اتحاد بیشتر این قدرت را در همه ابعاد گسترش و تقویت کنیم.
وی سپس با ارائه گزارشی کلی از وضعیت استان ایلام قبل و بعد از پیروزی انقلاب اظهار داشت: قبل از انقلاب تنها 38 درصد نقاط شهری از شبکه آبرسانی برخوردار بود که اکنون به 100 درصد رسیده است، پیش از انقلاب تنها هشت واحد صنعتی دایر بود که اکنون به 265 واحد رسیده است.
استاندار ایلام یادآور شد: تنها 10 روستا پیش از انقلاب برق داشتند که اکنون به 625 روستا افزایش یافته است، پوشش گازرسانی پیش از انقلاب صفر بود که در شرایط کنونی ۳۵۶ روستا گازدار شده اند.
سلیمانی دشتکی ادامه داد: شبکه بزرگراهی در استان ایلام پیش از انقلاب ایجاد نشده بود که اکنون 150 کیلومتر بزرگراه داریم، طول راه های اصلی از 180 کیلومتر پیش از انقلاب به 560 کیلومتر رسیده است و طول راه های روستایی نیز هم اکنون به یک هزار و 800 کیلومتر افزایش یافته درحالیکه قبل از انقلاب تنها ۳۵۰ کیلومتر بود.
وی اضافه کرد: هم اکنون در راه های مواصلاتی استان 11،5 کیلومتر تونل حفر شده ولی این مقدار پیش از انقلاب تنها 350 متر بود.
استاندار ایلام تاکید کرد: پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هیچگونه سد و فرودگاهی در استان ایلام وجود نداشت ولی الان چهار سد و فرودگاه و چندین سد در حال ساخت وجود دارد.
سلیمانی دشتکی به حوزه کشاورزی و آبیاری اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب پوشش شبکه آبیاری نوین صفر بود که اکنون ۹۰ هزار هکتار و سال آینده نیز به ۱۵۰ هزار هکتار می رسد.
وی افزود: قبل از انقلاب تنها 17 روستا دارای آب شرب بودند که اکنون به ۵۰۰ روستا افزایش یافته است.
استاندار ایلام اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب تنها ۲۶۰ مدرسه در استان ایلام وجود داشد که در شرایط کنونی به یک هزار مدرسه رسیده است ، ضمن اینکه درصد باسوادی در استان ۲۷ درصد بود که هم اکنون به ۹۰ درصد افزایش یافته است.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۲۰۰ دانشجو در ایلام تحصیل می کردند که اکنون به ۳۱ هزار دانشجو رسیده است.
وی به حوزه بهداشت و درمان پرداخت و گفت: سال 57 تنها یک بیمارستان در استان ایلام فعال بود که اکنون به ۹ بیمارستان رسیده است، در ان مقطع زمانی آغاز انقلاب اسلامی هشت پزشک در ایلام فعالیت می کردند ولی به برکت انقلاب اسلامی هم اکنون شاهد حضور 500 پزشک در ایلام هستیم.
استاندار ایلام ایلام را قبل از انقلاب فاقد وجود هرگونه کارخانه صنعتی بزرگ دانست و اضافه کرد: هم اکنون به برکت انقلاب صنایع بزرگی همچون پتروشیمی ، سیمان، پالایشگاه گاز شکل گرفته است.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: واحدهای مختلف صنعتی و تولیدی استان ایلام در شرایط کنونی با توجه به پتانسیل ها و مزیت هایی که دارد، نیازمند توسعه زیرساخت هاست و مرز مهران می تواند به یک مرکز ثقل برای ارتقای اقتصادی، تولیدی، تجاری و صنعتی برای استان و حتی کشور باشد

ارسال نظرات