نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری سپاه ضمن تشکر از عوامل برگزاری این جشنواره، اظهار داشت: انقلاب از تحولات بزرگ قرن بیستم به حساب می‌آید، چون وقوع انقلاب بسیاری از نظرپردازان را شگفت‌زده کرده و در عصر رونق مکاتب دین‌گریز و دین ستیز به پیروزی رسیده است. انقلاب اسلامی ایران پیام مهمی از پیوند دین و مردم را برای جهان داشت.
کد خبر: ۹۱۰۶۰۵۶
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌ الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم، افزود: توجه به تربیت و تعالی انسان و‌ ایجاد زمینه و محیط مناسب برای رشد فضایل انسانی یکی از دستاوردهای انقلاب‌ است. اگرچه برخی از افراد سعی کرده‌اند انقلاب اسلامی را در ردیف سایر تحولات و انقلاب‌های جهان قرار بدهند، اما نظرات آنها با واقعیت بسیار فاصله دارد، چون موتور محرکه انقلاب «اسلام» و رهبری آن برعهده یکی از مردان کم‌نظیر دنیاست.
وی خاطرنشان کرد: در انقلاب‌های دیگر عنصر اصلی مبارزه، نیروهای حذبی و جناحی بودند، اما نقش مردم بیشتر یک نقش حمایتی و پشتیبانی بود، ولی در نظام اسلامی مردم به میدان آمدند. تحولات قبل و بعد از انقلاب نشان می‌دهد سه عامل اساسی «رهبری، دین و مردم» چگونه در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی نقش ایفا داشتند. از دیدگاه بسیاری از اندیشمندان در مورد علل پیروزی انقلابی، عامل مذهب و دین از اصلی‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود اما در انقلاب‌های دیگر در برابر دین، موضع گیری وجود دارد و مسیر جدایی دین از سیاست را دنبال کردند که در همین ایام، انقلاب اسلامی ایران بر پایه دین استوار شد که امام راحل به عنوان رهبری، بالاترین مقام دین، یعنی مرجعیت بود.
حجت الاسلام آل هاشم دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار بزرگی داشته که تنها یکی از دستاوردهای فرهنگی را می‌توان به معنویت گرایی اشاره کرد. خمینی (ره) با قیام خود عزت و عظمت به این مردم عزت را بازگرداند که مورد بی توجهی قرار گرفته بود.
‌آل‌هاشم یکی دیگر از دستاوردهای فرهنگی این انقلاب اسلامی را عزت و استقلال این مردم دانست و عنوان کرد: یکی از مهمترین اهداف مردم در این انقلاب عزت طلبی و استقلال خواهی بود. ایران در دوران طاغوت، ژاندارم آمریکا در منطقه بود ولی امروز ایران در منطقه و جهان با اقتدار می‌درخشد.
وی با اشاره به اینکه احیای اسلام و بیداری اسلامی از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: این انقلاب توانست با تحت تأثیر قرار دادن مسائل راهبردی جهان، نقش تعیین کننده برای ایران در جهان فراهم آورد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به احیای فرهنگ و هنر اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تاکید کرد: بعد از انقلاب در قالب‌های هنری مختلف هنر اسلامی بروز و ظهور داشت. هنر مردمی که انتقال دهنده ارزش‌های فرهنگی انقلاب بود، ترویج یافت و با موضوعات سیاسی و انقلابی برای ترویج و تبلیغ انقلاب اسلامی مردمی تلاش کرد.
وی با تاکید بر اینکه تغییرات و تحولات و دستاوردهای انقلاب اسلامی اصلاً قابل مقایسه با دوران طاغوت نیست اظهار کرد: فرهنگ عمومی مردم تغییرات اساسی کرد و موجب شد هنرهایی مانند سینما و تئاتر به فرهنگ و ارزش‌های دینی نزدیک شود که یکی از دستاوردهای این نزدیکی، تعهد هنرمندان به ترویج ارزش‌های دینی و اخلاقی از طریق هنر بوده است. پس از انقلاب هنرمندان ایران در برابر انسانیت و جامعه بشری احساس مسئولیت کردند و عدالت و اخلاق و مضامین انسانی را مورد توجه قرار دادند.
‌آل‌هاشم به ثمر رسیدن انقلاب را مرهون وحدت و همدلی و پیروی از امام خمینی (ره) دانست و گفت: تداوم انقلاب نیز نیازمند همین عوامل بوده و به دلیل گستردگی ترفندهای دشمنان، نیاز به تبعیت محض از ولی امر مسلمین جهان، حضرت امام خامنه‌ای عزیز است تا در سایه وحدت و همدلی حول محور ولایت و پیروی از انقلاب، شاهد رشد و شکوفایی انقلاب در جهان باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها