خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه چهل سالگی سینما دستاورد بزرگی است و می‌توان عظمت آن را دید، گفت: سینما باید ما را به یک عمقی برساند، جشنواره فیلم فجر نیز رویدادی است که مسائلی را رقم می‌زند و صله رحم هنری ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۶۰۲۱
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹

چهل سالگی سینما دستاورد بزرگی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا درویش نژاد شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر همدان که در سینما فلسطین در جمع مسئولین استانی، هنرمندان و اصحاب رسانه و انجمن سینمای جوان برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: تکنولوژی ابزاری فیزیکی است و در فضای انفجار شده، امروز می‌تواند اطلاعاتی در کنار معرفت‌شناسی علمی برای جهش انسان‌ها تاثیرگذار باشد.

وی گفت: نقاشی و شعر می‌تواند ما را به عمق وسیعی در صنعت سینما برساند اما صنعتی بودن سینما ابزاری است برای زیباگرایی.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: ساختار سینما هنر است و ذات بدون زیبایی آن بی‌اعتبار است و سینما می‌تواند تمام زیبایی‌های کشف نشده کائنات هستی را معرفی کند و این ذات هنر است.

وی تصریح کرد: اگر سینما و فلسفه وجودی آن را بشناسیم ما بدانیم در نظام هستی همه چیز وجود داشته و دارد اما آنچه که مهم است کشف پدیده است.

درویش‌نژاد ابراز داشت: جوهره صنعت در نظام هستی وجود داشته است پس ما این را خلق نکردیم خلق شده بود سینما یکی از پدیده‌هایی است که همزاد بشر شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه سینما باید ما را به یک عمقی برساند، گفت: جشنواره فیلم فجر هم یک رویدادی است که مسائلی را رقم می‌زند و صله رحم هنری ایجاد می‌شود ضعف‌ها، کاستی‌ها و نقدها بیان می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: فیلم‌ها و متن‌های خوب ارائه می‌شود و همه اینها شکل می‌گیرد تا ما برسیم به مردم که جامعه ما هستند تا یک اثر خوبی از ما ببینند.

وی خاطرنشان کرد: چهل سالگی سینما دستاورد بزرگی است و می‌توان عظمت آن را دید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات