خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
استاندار فارس در گردهمائی ائمه جمعه استان فارس؛
استاندار فارس با بیان این که اولین اولویت در مسائل استان معیشت و اشتغال است، گفت: برای رفع مشکلات معیشتی باید اشتغال وجود داشته باشد و برای این کار نیاز به سرمایه گذاری داریم.
کد خبر: ۹۱۰۶۰۰۰
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، عنایت اله رحیمی استاندار فارس در جمع ائمه جمعه استان با بیان اینکه اولین اولویت در مسائل استان معیشت و اشتغال است اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال و رفع مشکلات معیشتی دو راهبرد را مد نظر داریم؛ پایداری بنگاه های موجود و توسعه آن ها و از سوی دیگر جذب سرمایه گذاری های جدید به منظور ایجاد بنگاه های اقتصادی بیشتر و اشتغال برای مردم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که معاندین نظام اسلامی تلاش دارند بگویند ما نمی توانیم چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیریم، افزود:به کوری چشم دشمنان، مردم در کنار رهبری، نظام و دولت ایستاده اند و دولت خود را خادم ملت می داند.

وی با اشاره به این که معاندین و دشمنان نظام جمهوری اسلامی در فضاهای مجازی و مکتوب، هجمه گسترده ای را به نظام صورت می دهند، گفت: گروهی از سربازان مدافع نظام، ائمه جمعه هستند که در خطبه های نماز جمعه علاوه بر تشریح وضعیت کشور، موفقیت ها را بیان و کاستی ها را به صورت منصفانه نقد می کنند که این موضوع به حفظ پایداری و پیشرفت نظام اسلامی کمک می کند.

استاندار فارس نماز جمعه را محصول نظام جمهوری اسلامی و دستاوردی بسیار عظیم دانست و افزود: پذیرای نقدهای منصفانه همراه با ارائه راهکارها هستیم و این نقدها می تواند موجب گره گشایی از مشکلات شود.

رحیمی وضعیت امروز کشور را به دلیل ماهیت استکبارستیزی و دین باوری نظام اسلامی دانست و با بیان این که برخی قدرت ها در دنیا دین باوری را برنمی تابند، اظهارداشت: اصلی ترین چالش ما با دنیای استکبار همین باورها و رویکردها است و برای آن ها تفاوتی نمی کند که کدام دولتی بر سر کار باشد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که در 40 سال گذشته نظام جمهوری اسلامی همواره در حال مبارزه با استکبار بوده است و در هر مقطع، به شکلی متفاوت شاهد تهاجم دشمنان بوده ایم، ادامه داد: در یک مقطع جنگ تحمیلی ایجاد شد که دشمن مشخص بود و در جبهه روبروی ما قرار داشت؛ اما امروز جنگ اقتصادی در تک تک خانه ها گسترده شده است و مقابله با این جنگ انسجام بالایی را طلب می کند.

وی با تاکید بر این که همواره در طول 40 سال گذشته شاهد تجربیات این چنینی از تهاجم دشمنان به نظام اسلامی بوده ایم، گفت: اثبات کرده ایم از این تهدیدها و تحریم ها باکی نداریم و هزینه پایبندی به نظام اسلامی را پرداخت می کنیم.

استاندار فارس با بیان این که برخی از تنگناهای امروز به خاطر استقامت و پافشاری برای حفظ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: هزینه های این پایداری بر همه ملت و دستگاه ها تقسیم می شود ولی وظیفه ما به عنوان دستگاه های مجری این است که فشارها را کاهش دهیم.

رحیمی با اشاره به این که تلاش کردیم بر بازار عرضه کالا و خدمات نظارت کافی وجود داشته باشد، گفت: شخصا جلسات تنظیم بازار را شرکت کرده ام و از توان همه دستگاه ها و نهادها برای ایجاد آرامش و ثبات در بازار استفاده خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که ایجاد خدمات زیربنایی مانند راه آهن، جاده و فرودگاه، بر معیشت و اقتصاد مردم استان اثرگذار خواهد بود و موجب خرسندی مردم می شود، گفت: باید پروژه ها به گونه ای برنامه ریزی شوند که بخش خصوصی برای مشارکت انگیزه و رغبت لازم را پیدا کند.

وی با اعلام این که صدور مجوز پروژه ها بدون نام در دستور کار مدیریت ارشد استان فارس قرار گرفته است، افزود: در این مجوزها همه مراحل زمان بر اداری توسط دستگاه های اجرایی مرتبط انجام می شود و مجوزهای بدون نام آماده واگذاری به متقضایان خواهند می شود.

استاندار فارس یکی از مزیت های این رویکرد را عدم مواجهه حضوری سرمایه گذاران با کارشناسان و کارمندان دانست و اظهارداشت: تاکنون بیش از 60 طرح در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها