خبرهای داغ:
استاندار فارس با اعلام افتتاح یک هزار و 70 پروژه عمرانی در دهه فجر انقلاب اسلامی تأکید کرد: اقتصاد هرچه از سیاست زدگی دورتر باشد، موفق تر است.
کد خبر: ۹۱۰۵۹۹۸
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر، به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته پرداخت و گفت: در دهه فجر امسال، یک هزار و 70 پروژه عمرانی افتتاح خواهد شد که برای آنها ۳ هزار و ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

رحیمی با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب در فارس برگزار می شود اظهار داشت: یکی ار دستاوردهای انقلاب اسلامی رو در رو صحبت کردن است و امروز نظام اجرایی کشور و دولت به سمتی حرکت کرده که هرکس دولت را نقد می کند و دولت نیز از نقدهای منصفانه به همراه راه حل، استقبال می کند.

استاندار فارس با بیان عملکرد مدیران استان نیز گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم بیشتر مدیران برنامه محور بوده اند و بر مبنای کمبودها و مشکلات برنامه ریزی کردند و مورد حمایت خواهند بود.

رحیمی افزود: همه در انتظار تغییرات بهتر هستند و ما نیز در حال ارزیابی بیشتر مدیران هستیم و افراد دارای توانایی بالا به طور حتم حضور خواهند داشت.

وی در خصوص پروژه های شاخص دهه فجر نیز گفت: وزیر صنعت ۲ پروژه را کلنگ زنی و چند پروژه نیز افتتاح خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در فارس از شاخص های توسه یافتگی هر کشوری را قدرت و بالندگی نهادهای مردمی دانست و تأکید کرد: اتاق بازرگانی هرچه از سیاست زدگی دورتر باشد، موفق تر است؛ اقتصاد هرچقدر به سمت سیاست نرود موفق تر است.

استاندار فارس در خصوص معرفی فرماندار شیراز نیز گفت: دراین خصوص نگرانی نداریم زیرا در حال حاضر نیز سرپرست فرمانداری فردی کارآمد است اما به زودی فرماندار شیراز معرفی می شود.

رحیمی در خصوص ایجاد اشتغال نیز گفت: برای ایجاد اشتغال نیازمند جذب سرمایه گذار هستیم که در حال حاضر نیز به دنبال حفظ داشته های موجود هستیم.

وی تصریح کرد: گردشگری به عنوان سومین صنعت پول ساز مطرح است که صنعت سبز  نیز محسوب می شود و سرمایه گذاری کمتری را طلب می کند که در همین راستا در استان فارس نیز مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار فارس با اشاره به وضعیت پروژه های نیمه تمام نیز گفت: اتمام هر پروژه به اعتبارات آن بستگی دارد اما با داشتن ۲۵۰۰ پروژه نیمه تمام نیازمند اعتبارات زیادی هستیم بنابر این اولویت بندی را مد نظر قرار دادیم که پروژه های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی مورد توجه است.

وی یادآور شد: این مجموعه ها درخواست های مردم را در چهارچوب قانون به دولت انتقال می دهند و اتاق بازرگانی هراندازه از سیاست زدگی دور باشد عملکرد بهتری خواهد داشت و هیچ جایی هم مناسب نیست به طور خانوادگی اداره شود . اقتصاد هراندازه سیاسی نشود موفق تر خواهد بود.

استاندار فارس تاکید کرد: افراد باید متناسب با تخصص خود فعالیت داشته باشند چه در موضوع سیاست و چه در مباحث اقتصادی که هیچ کدام با مشکل مواجه نشوند.

رحیمی در خصوص مطالبات پزشکان نیز گفت: مجموعه پزشکی استان از جمله توانمندی ها است که رعایت حق و حقوق آنها در اولویت است که مطالبات آنها از شرکت های بیمه ای وجود داشت که مکاتبات انجام شده است.

به گفته وی یكی از اصول توسعه پایدار، توسعه فرهنگی است كه اصحاب رسانه یكی از عناصر اساسی این پایداری هستند.

استاندار فارس با تأكید بر لزوم اخلاق‌مداری در عرصه اطلاع‌رسانی افزود:‌ هر چه بتوانیم به سمت و سوی واقعیت‌ها با رعایت اخلاق حركت كنیم می‌توانیم از اثرگذاری بیشتری برخوردار باشیم.

رحیمی اظهار كرد: امروز در فضای رسانه‌ای اعم از مكتوب و مجازی، مشاهده می‌كنیم هجمه بسیار گسترده‌ای به سمت و سوی كشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی از سوی معاندین و بدخواهان انجام می‌شود تا نظام جمهوری اسلامی را تضعیف كرده و آن را ناكارآمد جلوه دهند.

استاندار فارس ادامه داد: كسانی كه می‌توانند بهترین مقابله را با هجمه‌های معاندین داشته باشند و افكار عمومی را اقناع كنند خبرنگاران و رسانه‌های ما هستند كه با اطلاع‌رسانی از خدمات بسیار خوبی كه در دوران پرفروغ نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم این كشور ارائه شده است، آن‌ها را در تخریب‌هایشا ناكام بگذارند.

وی بیان كرد: امروز نظام سلطه به شدت به دنبال این تضعیف هست و هر كس به نوبه خود در چارچوب تخصصی و حرفه‌ای كه كار می‌كند خود را مكلف و موظف می‌داند كه از دستاوردهای نظام دفاع كند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها