نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب گفت: در یادواره‌های شهدا سیاه‌کاری و سیاست‌زدگی وجود ندارد و نامی از دنیا، دنیامداری، ثروت، پست و مقام نیست.
کد خبر: ۹۱۰۵۹۸۰
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰

سیاه‌کاری و سیاست‌زدگی  در یادواره‌های شهدا وجود ندارد/ امنیت کشور و قدرت بازدارندگی کشور به دلیل قدرت موشکی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام سیدجلال رضوی‌مهر شامگاه پنجشنبه در یادواره فرماندهان، سرداران و شهدای گردان ۱۵۴ حضرت علی‌اکبر(ع) و گرامیداشت اولین سالگرد شهادت شهید مدافع وطن شهید «احمد شوهانی»، با بیان اینکه  در دو محفل یادمان شهدا و دیدار با رهبر معظم انقلاب انسان طهارت باطنی پیدا می‌کند،  اظهار کرد: در یادواره‌های شهدا سیاه‌کاری و سیاست‌زدگی  وجود ندارد و نامی از دنیا، دنیامداری، ثروت، پست و مقام نیست بلکه روح با جذبه نام مقدس شهید به پرواز درآمده و اندیشه‌ای را پیدا می‌کند که آن اندیشه بر امتداد خط سرخ شهادت و ولایت و خط پیامبر اکرم(ص) است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا، به شاخص‌ها و مؤلفه‌های مهم برای رسیدن به مقام شهادت اشاره و عنوان کرد: اولین مؤلفه‌ای که شهدا به عنوان یک شاخص برای رسیدن به مقام شهادت به انسان‌ها معرفی می‌کنند، معرفت، بصیرت و آگاهی است.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب با بیان اینکه کسی که میدان سیاست را با دنیا و عینک آلوده به غرب نگاه می‌کند، نمی‌تواند از برجام بافته ذهن خود تقدیر و تدبیری برای مردم به ارمغان بیاورد، افزود: این به دلیل نبود بصیرت و معرفت در مسئولین است.

وی با گلایه‌مندی از عدم حضور مسئولین در مراسم یادواره شهدا آن را به دلیل بی‌بصیرتی دانست و بیان کرد: اگر مسئولین مجالس شهدا را جزو وظایف خود می‌دانستند باید در صف اول این مجلس حضور داشتند.

رضوانی‌مهر با اشاره به برگزاری کنسرت‌های متعدد طی ماه‌های اخیر در همدان تاکید کرد: مسئولین استان چون مجالس شهدا را نمی‌بینند دغدغه افراد را در کنسرت، موسیقی رقص و انواع مسائلی می‌دانند که گناه آلود و شرک آلود است؛ چرا باید استان دارالمومنین همدان که مهد پرورش بزرگانی چون ملا حسینقلی‌ها، شهید همدانی‌ها، شهید چیت‌سازها و مرجع بزرگانی چون آیت‌الله نوری همدانی‌ها است، اینگونه معرفی کنند؟!

*برجام نتیجه بی‌بصیرتی مسئولین بود

وی با انتقاد از اعتماد مسئولین به آمریکا و امضای قرارداد برجام، این معاهده را نتیجه بی‌بصیرتی مسئولین دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری صراحتاً اعلام کردند که از این برجام هیچ منفعتی شامل حال مملکت نمی‌شود، اما مسئولین به دلیل بی‌بصیرتی برجام 1، 2 و 3 را بافتند و از آنجا که اغفال شده خارج شدند آقا و مردم آبروداری کردند، مجدد به وعده‌های کشورهای اروپایی دلخوش کردند.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب با بیان اینکه مسئولین به  دلیل دور بودن از شهدا و راه و مسیر آنها به کشورهای اروپایی دلخوش کردند، افزود: مسئولین چون نسبت  به شهدا، راه، مسیر و وصیت‌نامه شهدا شناختی ندارند راه ایستادگی و مقاومت را نمی‌دانند؛ آنها نمی‌دانند شهدایی چون «احمد شوهانی» شجاعانه و با افتخار بر دشمن قالب شد و قبیله آدمکش داعش را که امنیت را نشانه گرفته بودند، زمین‌گیر کرد.

وی دومین مؤلفه برای رسیدن به مقام شهادت و رسیدن به وصال را اطاعت و رهبری دانست و گفت: سومین مؤلفه  نیز محبت و دوستی است؛ شهدا در تمام شرایط محبت آل الله داشتند که یک شمیمی را در وجود انسان ایجاد می‌کند که انسان به تدریج رنگ برگزیدگان و شاخصان الهی به خود می‌گیرد و انتصابش الگو به او می‌دهد.

رضوانی‌مهر با اشاره به شبهه‌های ایجاد شده در منظور از «و سر المستودع فیها» در صلوات بر حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: انقلابی که این فرزند فاطمه(س) در عصر غیبت به عنوان حلقه واسطه بین ظهور امام زمان(عج) و دوران قربت دین رقم زد انقلاب اسلامی است که امروز تمدن نوین اسلام را در منطقه پرچمداری می‌کند  و این همان اسلام سیاسی است که ترامپ و اروپا از آن وحشت دارد و قاسم سلیمانی به عنوان شهید زنده را تهدید می‌کنند.

 وی اضافه کرد: این همان اسلام سیاسی است که بحث تمدن، حکومت و نظام، فرهنگ و سیاست را به صحنه زندگی مردم می‌کشاند، معیشت مرد مرا در رأس امور می‌داند و حکومت مردم‌سالاری دینی را ارائه می‌دهد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب  تصریح کرد: این اسلام سیاسی گرگان خون آشام و اجیران مزدوری را یک پیوند ناخوردگان عربی، عبری و غربی را همچوم مثلت شوم در کنار هم قرار می‌دهد که این پتانسیلی آغاز به حرکت و این درخت خاستگاه آن در ایران اسلامی باشد و شاخ و برگ جهان اسلام را در وحدت کلمه در میان تمام مذاهب اسلامی دل‌ها را در کنار هم قرار دهد و امروز همان روز است.

* دشمن در رسیدن به اهداف خود ناکام مانده است

وی در همین خصوص با بیان اینکه در 40 سالگی انقلاب خون شهدا به ثمر نشسته است، تاکید کرد: امروز انقلاب اسلامی در بسیاری از کشورها گسترش یافته و دشمن در رسیدن به اهداف خود ناکام مانده است.

رضوانی‌مهر با مخاطب قرار دادن سیاسیون و دولتمردان با اشاره به اینکه امنیت کشور و قدرت بازدارندگی کشور به دلیل قدرت موشکی است، یادآور شد: سیاسیون این را بدانید اگر قدرت بازدارندگی موشکی ما نبود و اگر کسانی که فهیمانه و با بصیرت در میدان‌های سیاسی که شما در نقش جمال طرف فرو رفته بودید حضور نمی‌یافتند، و این موشکی‌ها هم گول شما را می‌خورند و در این معامله تسلیحات ما که نأموس ماست و شهرک‌های موشکی ما که قوت قلب و پایداری کشور ما ما است اگر لو می‌رفت وضعیت امروز کشور این نبود.

 وی با اشاره به رشادت‌ها و ایثارگرهای شهید «محسن حججی» تصریح کرد: شهید «حججی» همواره به دنبال گمنامی بود و هیچ‌گاه به دنبال مطرح شدن نبود اما خداوند ارزش و عزتی  والا به او داد و او را بسیار معروف کرد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب با تاکید بر اینکه امروز راه شهادت بسته نشده و مجاهدت و جهاد کبیر انسان را به شهدا می‌رساند، افزود: لازم است دانش‌نامه شهدا تدوین شود و فیلم‌ها و مستنداتی در این خصوص تولید شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مسئولین به دلیل اینکه فضای آلوده‌ای در فکرهای آنها نفوذ کرده با وجود اینکه فرمایشات رهبری را می‌شنوند، کر و کور شده‌اند و در خواب غفلت فرو رفته‌اند که امیدواریم خداوند آنها را از خواب غفلت بیدار کند تا مسائل و مشکلات جامعه برطرف شود.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات