مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان گفت: تا پیش از انقلاب هیچ گونه زیر ساخت صنعتی در استان وجود نداشت که اکنون در آستانه چهل سالگی انقلاب بیش از ۹۰۰واحد صنعتی در هرمزگان فعالیت می کنند.
کد خبر: ۹۱۰۵۹۳۸
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱
 
به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر امیرزاده، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان هرمزگان ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه تا قبل از انقلاب کل واحدهای صنعتی کشور حدود یک هزار واحد بوده است، گفت:اکنون با گذشت چهل سال از انقلاب ۹۸۰شهرک و ناحیه صنعتی در کشور ایجاد شده و تعداد واحدهای صنعتی ۸۵هزار واحد به بهره برداری رسیده که عملا قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.

وی گفت: تا پیش از انقلاب در استان هرمزگان هیچ زیرساختی برای صنایع کوچک و متوسط وجود نداشت و ‌اولین شهرک صنعتی بندرعباس در سال۶۳ مصوب شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی افزود:در حال حاضر ۲۶شهرک صنعتی در بخش دولتی و دو شهرک بخش خصوصی در استان هرمزگان وجود دارد همچنین در سال ۹۷مجوز فعالیت ۲۸شهرک و ناحیه صنعتی ارایه و ۲۲شهرک نیز به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به انعقاد ۹۹۰قرارداد سرمایه گذاری در استان و بهره برداری چهار طرح ‌تصریح کرد: در سال ۹۷ در زمینه جذب سرمایه گذار و واگذاری زمین رتبه اول کشور را دارا هستیم.

امیری زاده عنوان کرد: در سال ۹۷شاهد رشد ۶۵درصدی فعالیت شهرک های صنعتی در مقایسه به کل سابقه فعالیت این بخش از سال ۷۰ تا کنون هستیم.

وی با بیان اینکه با رشد ۸۳ درصد در بخش عملیاتی شدن صنعتی از یک هزارو ۳۸۰هکتاری اراضی به دو هزارو ۵۸۳هکتار رسیده است، تاکید کرد:میزان کل اراضی شهرک های صنعتی استان تا سال ۹۶ حدود ۲۴۰۰هکتار بود که با اضافه شدن دوهزارو ۷۰ هکتار در سال ۹۷به میزان ۴۵۰۰هکتار رسیده است،گفت:میزان زمین های واگذار شده تا پایان سال ۹۶ یک هزارو ۶۰۵ هکتار بوده که در سال جاری تنها یک هزار و ۵۳هکتار به شهرک های صنعتی واگذار شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری ۲۸واحد صنعتی غیر فعال مجددا راه اندازی شد که اشتغالزایی ۲۱۰نفری را به دنبال داشت همچنین ۱۵واحد جدید در قالب ۴۳طرح اشتغازایی۵۰۰نفری را به دنبال داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان افزود: حدود ۹۰۰واحد صنعتی با احتساب بخش های تولید، کشاورزی، واحد معدنی و تجاری در استان وجود دارد که ۴۰۰واحد آن در شهرک های صنعتی مستقر است.

امیرزاده تاکید کرد: از مجموع ۴۰۴واحد مستقر در شهرک های صنعتی استان حدود ۲۰درصد از واحدها به دلیل شرایط اقتصادی غیرفعال هستند همچنین ۱۹ واحد به دلیل بدهی تحت تملک بانک ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مجوز زیست محیطی شهرک صنعتی جاسک در آبان ماه سال جاری اخذ شد، اظهار کرد: این شهرک که قرار بود به صورت مشترک توسط ایران و چین احداث شوداما به دلیل حضور واحد های فعال چینی در استان کرمان، سرمایه گذاران خارجی فعالیت خود را در شهرستان بم آغاز کرده اند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی با بیان اینکه واحدهای صنعتی استان موجب اشتغالزایی برای پنج هزار و ۳۵۰ نفر شده اند، عنوان کرد:در نظر داریم تا چهار سال برای ۱۵تا ۲۰ شهر و روستای بالای ۱۰هزار نفر شهرک های صنعتی احداث شود.

وی یادآور شد: احداث نواحی صنعتی کوچک در شهرهای فین، رمکان، کمشک، کوهخرد و هشتبندی در دست اجراست.

امیری زاده اظهار کرد:در ایام دهه فجر امسال ۱۸طرح با اعتباری بالغ بر ۵۱میلیارد تومان در بخش های خصوصی و دولتی به بهره برداری می رسد که سه پروژه با اعتبار شش میلیاردی مربوط به بخش دولتی است.

وی خاطرنشان کرد:کلنگ طرح آماده سازی و آغاز عملیات اجرای دو ناحیه، سه شهرک صنعتی و یک شهرک خصوصی مساحت۲۴۰ هکتار با حجم سرمایه گذاری ۱۱۲ میلیاردی در ایام دهه فجر زده می شود.

منبع: دانا
ارسال نظرات