عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اول انقلاب یک کوره در ذوب‌آهن داشتیم که ۵۵۰ هزار تن تولید می‌کرد گفت: تولید فولاد کشور به ۲۵ میلیون تن رسیده و اکنون یکی از ده کشور اول تولیدکننده فولاد در دنیا هستیم.
کد خبر: ۹۱۰۵۹۳۴
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷
 
به گزارش خبرگزاری بسیج،  آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ضمن تأکید بر اینکه کارنامه انقلاب، کارنامه بسیار خوب و درخشانی است گفت: نمی‌گوییم نمی‌توانستیم بهتر کارکنیم اما در شرایط انقلاب فوقش ۱۰ الی ۱۵ درصد می‌توانستیم بهتر عمل کنیم.

دری نجف‌آبادی با اشاره به دستاوردهای انقلاب در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: در همه زمینه مانند آموزش‌وپرورش، بهداشت و درمان، گازرسانی، راه‌آهن‌ها، شبکه آب‌رسانی به روستاها و شهرها، نوسازی کل کشور و بیش از ۳۰۰ هزار کیلومتر مجموعه راه‌های کشور، مجموعه کارهای بزرگی انجام‌شده است.

تولید ۲۵ میلیون تن فولاد دستاوردی از دانش ملی و بومی

وی به دستاوردهای کشور در حوزه فولاد اشاره کرد و ادامه داد: اول انقلاب یک کوره در ذوب‌آهن داشتیم که ۵۵۰ هزار تن تولید می‌کرد و واحد دوم هم توسط روس‌ها در حال ساخت بود که روس‌ها به ازای آن گاز کشور را می‌بردند. بعد از انقلاب با افتتاح واحد دوم تولید فولاد کشور به ۱ میلیون و ۹۰۰هزار تن فولاد آن‌هم در حد میلگرد و تیرآهن رسید و این کل صنعت فولاد ما بود. از طرفی در دوره رضاخان قرار بود آلمان‌ها در کرج کارخانه ذوب‌آهن بزنند که خبری نشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اما امروز دانش فولاد بومی و ملی شده است و تولید فولاد کشور به ۲۵ میلیون تن رسیده و در حال حاضر یکی از ده کشور اول تولیدکننده فولاد در دنیا هستیم آن‌هم فولاد آلیاژی که بیش از ۲۰۰۰ نوع است که بخش اعظمش را تولید می‌کنیم و این کم‌کاری نیست.

وی تصریح کرد: دوره پهلوی در حوزه ذوب‌آهن چکاره بودیم؟ فولادساز نبودیم و علمش را نداشتیم اما امروز جایی مانند مبارکه اصفهان را داریم که یک گنج با عظمت است و حالا بعد از چهل سال که زحمت کشیدیم، مبارکه در ۳۵ کیلومترمربع به عنوان شهر بزرگ فولاد ساخته شده و ۷.۵ میلیون تن ورق سرد و گرم در سطح استانداردهای بین‌المللی تولید می‌کند.

غنی‌سازی۲۰ درصد نشان همت بلند شهدای هسته‌ای

دری نجف‌آبادی به دستاوردهای حوزه هسته‌ای پرداخت و اظهار کرد: در حوزه رادیو داروها پیشرفت‌های چشم‌گیری داشتیم. از طرفی برای اورانیوم ۲۰ درصد غنی‌شده مشکل داشتیم و قرار بود کشورهایی به ما بدهند که بازی در آوردند و ندادند و به‌واسطه همت شهدای هسته‌ای به این‌ها دست‌یافتیم.

وی ادامه داد: امروز سانتریفیوژهای نسل دوم، سوم و چهارم را می‌سازیم مگر این‌ها را در اختیار ما قرار می‌دادند؟ اگر هم این اتفاق می‌افتاد فوقش سانتریفیوژ های دست‌دوم بود، ولی ظرفیت امروز با ظرفیت دیروز کشور قابل‌مقایسه نیست عظمتی که امروز دارد، دیروز نداشت.

پیشرفت چهل‌ساله در صنایع دفاعی و موشکی چیزی شبیه اعجاز است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ضمن تأکید بر اینکه در صنایع دفاعی و موشکی چیزی شبیه اعجاز اتفاق افتاده است عنوان کرد: در صداوسیما، رسانه‌ها و در بخش فضای مجازی و غیرمجازی، کامپیوتر و تکنولوژی‌های مربوطه نیز پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است.

وی افزایش میانگین عمر مردم از ۵۴ سال به ۷۸ سال را به‌عنوان یک دستاورد در حوزه سلامت کشور برشمرد و بیان کرد: در حوزه مجموعه علم و دانش و فناوری، آموزش پزشکی، ساخت بیمارستان پیشرفت‌هایی داشتیم  که به برکت انقلاب انجام‌گرفته است.

دری نجف‌آبادی به میزان نفت تولیدی کشور در دوران پهلوی اشاره کرد و گفت: برای همه این پیشرفت‌هایی که تا به حال صورت گرفته است امکانات ویژه‌ای نداشتیم درصورتی‌که در سال ۵۶، ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کردیم و با آن می‌خواستند کمبود نفت رژیم صهیونیستی را جبران کنند، مگر امروز چه قدر تولید می‌کنیم؟

وی با اشاره به اینکه امروز بیش‌تر تولید نفت را خودمان مصرف می‌کنیم، تولید روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین در کشور را دیگر دستاورد ۴۰ ساله برشمرد و ادامه داد: اینکه بگوییم این‌ها ایده آل است، خیر؛ ایراد هم داریم که بخشی از ایرادات به داخل برمی‌گردد و با تخلف برخی این ایرادات افزایش می‌یابد.

ارسال نظرات