معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان در نشست اعلام برنامه های دهه فجر؛

سپاه پاسداران ۱۲۰ سالن بزرگ ورزشی در گیلان می‌سازد

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان گفت: تعداد سالن‌های ورزشی احداثی توسط سپاه در استان گیلان به ۱۲۰ سالن افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۱۰۵۸۴۵
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت،‌ سرهنگ پاسدار حسین مصطفی‌پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ ساختمان آموزشی 2 هزار متر مربعی سپاه قدس گیلان مستقر در جاده تهران با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 100 میلیون تومان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان از افتتاح فاز نخست مجموعه اردوگاهی راهیان نور در اهواز خبر داد و عنوان کرد:‌ این پروژه بزرگ در سطح 2 هزار متر مربع و با صرف اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان ساخته شده است که در دهه فجر امسال توسط سپاه قدس گیلان افتتاح می‌شود.

مصطفی‌پور کمبود اعتباری و منابع مالی را از جمله علل تأخیر در اجرای پروژه اردوگاه راهیان نور گیلان اعلام کرد و بیان داشت: با افتتاح و بهره‌برداری از فاز نخست این طرح بزرگ و ارزشمند 500 نفر به صورت شبانه‌روزی می‌توانند از امکانات رفاهی و خدماتی آن استفاده کنند.

وی افتتاح 2 دهنه پل روستایی در روستای فوشه فومن و امام املش را از دیگر برنامه‌های قابل افتتاح سپاه قدس گیلان در دهه فجر امسال خواند و تصریح کرد: 20 ساختمان متعلق به پایگاه مقاومت بسیج در شهرهای مختلف استان گیلان نیز در ایام دهه فجر امسال توسط سپاه قدس افتتاح می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان اجرای طرح آب‌رسانی منطقه چهارمحل رودبار با صرف اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت:‌ افتتاح 5 خانه عالم در 3 روستای تالش،‌ رودبار و املش با اعتباری بالغ بر 450 میلیون تومان از دیگر پروژه‌های سپاه قدس گیلان هستند.

مصطفی‌پور بهره‌برداری از چندین طرح اشتغال خانگی ویژه بانوان را نیز متذکر شد و خاطرنشان کرد: آغاز عملیات اجرایی 40 هزار طرح عمرانی زودبازده که به صورت همزمان و ویدئو کنفرانس توسط سپاه پاسداران برگزار می‌شود یکی از برنامه‌های مهم این نهاد انقلابی در سطح کشور است.

وی افتتاح و بهره‌برداری از 15 واحد سوله ورزشی صالحین و افتتاح 6 ساختمان حوزه مقاومت بسیج در شهرهای مختلف گیلان در دهه فجر امسال را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: سپاه قدس گیلان برای افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های خود در دهه فجر امسال مجموعاً 14 میلیارد تومان هزینه کرده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان خدمت‌رسانی به محرومان و انجام فعالیت‌های محرومیت‌زدایی در استان را از اهداف این نهاد انقلابی خواند و گفت:‌ سپاه قدس گیلان امسال با شعار حمایت از محرومان جهت کمک به آسیب‌دیدگان حوادث غیرمترقبه نظیر سیل و زلزله اقدامات بسیار زیادی انجام داد.

وی رساندن خدمات زیرساختی برای مردم نظیر اجرای پروژه‌های برق‌رسانی و آب‌رسانی در روستاهای محروم گیلان توسط سپاه را مورد اشاره قرار داد و افزود: آغاز عملیات ساخت هزار واحد مسکونی محرومان که 30 واحد آن در دهه فجر امسال افتتاح می‌شوند از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح سپاه است.

مصطفی‌پور جهش بزرگ ایجاد ‌شده در زیرساخت‌های ورزشی گیلان را مرهون فعالیت‌های عمرانی سپاه قدس گیلان خواند و عنوان کرد: در طی سال‌های گذشته 85 واحد سالن ورزشی صالحین با سطح زیربنایی 400 تا 450 مربع توسط سپاه قدس گیلان در سطح استان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه 20 سالن بزرگ ورزشی تحت عنوان سالن‌های 9 دی نیز توسط سپاه ساخته شده‌اند ابراز داشت:‌ در هر کدام از شهرهای گیلان به طور میانگین چند عدد از این سالن‌های ورزشی مستقر شده که در آینده تعداد آن‌ها به 120 سالن ورزشی افزایش می‌یابد.

مصطفی‌پور از شروع برنامه‌های پاسداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در تاریخ 12 بهمن خبر داد و عنوان کرد: برنامه رژه خودرویی و موتوری و مراسم نمادین استقبال از لحظه ورود بنیانگذار انقلاب اسلامی به میهن در ساعت 9 صبح 12 فروردین در فرودگاه سردار جنگل شهر رشت به اجرا در می‌آید.

وی نقش‌آفرینی سپاه پاسداران در 40 ساله اخیر را یکی از علل افزایش قدرت نرم فرهنگی کشور قلمداد کرد و بیان داشت: نهادینه کردن ارزش‌های انقلاب و شهدا در کنار برگزاری سالانه 700 یادواره شهید در استان گیلان از جمله دستاوردهای سپاه قدس در حوزه فرهنگی و نشر آرمان‌های والای نظام است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه نخستین کنگره شهدای دفاع مقدس در گیلان برگزار شد عنوان کرد:‌ گیلان در برگزاری یادواره‌ها همواره در ردیف 5 استان برتر کشور قرار دارد همچنین در همین راستا تاکنون 86 عنوان کتاب در مورد شهدای دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

مصطفی‌پور چاپ 13 عنوان کتاب برای شهدای مدافع حرم گیلانی را از دیگر دستاوردهای سپاه قدس استان اعلام کرد و افزود: برگزاری اردوهای راهیان نور و اعزام 30 هزار نفر در سال به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور از جمله برنامه‌های شاخص فرهنگی سپاه قدس گیلان به شمار می‌آید.

وی حضور مستمر و پرقدرت در بعدهای دفاعی، امنیتی،‌ فرهنگی و معنوی را از اولویت‌های مهم سپاه پاسداران در طول 40 ساله اخیر نامید و تصریح کرد: اگر فرهنگ ایثار و شهادت در کشور به خوبی نهادینه شود این نظام در برابر توطئه‌های دشمن و استکبار جهانی با صلابت تمام ایستادگی می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان پیاده‌روی بزرگ اربعین و سازماندهی نیروها در این راستا را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد:‌ مشارکت دادن مردم در بسیاری از برنامه‌ها و اعتماد به جوانان انقلابی از افتخارات سپاه قدس گیلان بوده به طوری‌که سپاه در این زمینه از تمام نهاد‌ها پیشی گرفته است.

مصطفی‌پور رشد و توانمندی متخصصان داخلی در حوزه‌ علوم و فناوری‌های جدید را مرهون استقرار انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: حجم این دستاوردها به حدی رسیده است که به اعتراف بسیاری از قدرت‌های جهانی جمهوری اسلامی امروز در بسیاری از حوزه‌ها جزء 10 کشور برتر دنیا محسوب می‌شود.

وی مقاومت ملت ایران در برابر سخت‌ترین تحریم‌ها و هجمه‌های دشمن را ستودنی خواند و ابراز داشت: امروز شبهاتی در فضای مجازی با موضوع موفقیت‌های 40 ساله انقلاب در حال انتشار است در حالی‌که سخنی از کسب این دستاوردها توسط جوانان انقلابی آن‌هم در شرایط سخت تحریمی به میان نمی‌آید.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان شعار دهه مبارک فجر امسال را افتخار به گذشته و امید به آینده اعلام کرد و گفت:‌ دست‌یابی به استقلال همه‌جانه و رسیدن به خودباوری در همه عرصه‌ها بدون تکیه به قدرت‌های خارجی و سلطه‌گر هنر بزرگ انقلاب اسلامی در 40 ساله اخیر است.

مصطفی‌پور با اشاره به اینکه ملت ایران با پیروزی انقلاب اسلامی بر سرنوشت خود حاکم شدند عنوان کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی پیروزی در جنگ تحمیلی است که دشمن برای نابودی جمهوری اسلامی ایران از تمام امکانات و جنگ‌افزارهای پیشرفته نظامی خود استفاده کرد.

وی یکی از عوامل افزایش قدرت بازدارندگی فعلی جمهوری اسلامی ایران را پیروزی در صحنه دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب و خون شهدا به چنان قدرت و صلابتی دست پیدا کرده است که برای تأمین امنیت خود و منطقه خاورمیانه به احدی نیاز ندارد.

انتهای پیام/ش

به گزارش

ارسال نظرات
آخرین اخبار