مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی:

اهم قوانین تصویب شده پس از انقلاب در جهت بهبود فضای کسب و کار است

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی اهم قوانین تصویب شده پس از انقلاب را در راستای بهبود فضای کسب و کار عنوان و بیان کرد: تصویب و اجرای قانون بیمه بیکاری و مشاغل سخت و زیان آور مربوط به بعد از انقلاب است که اکنون 25 هزار نفر در استان مشمول قانون سخت و زیان آور شده و مقرری بازنشستگی دریافت می کنند.
کد خبر: ۹۱۰۵۸۰۰
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جعفر سمساری افزود: تامین اجتماعی پس از انقلاب رشد چشمگیری داشته به طوریکه پیش از انقلاب 9 شعبه اصلی در استان وجود داشت اکنون این  تعداد به 28 شعبه اصلی، 8 شعبه اقماری و 13 کارگزاری رسمی رسیده است.

وی ادامه داد:تعداد بیمه شدگان اصلی استان  پیش از انقلاب 92 هزار نفر بود که اکنون بیش از 677 هزار نفر بیمه شده در استان داریم.

سمساری اضافه کرد: همچنین کل افراد تحت پوشش تامین اجتماعی پیش از انقلاب اکنون از رقم 370 هزار نفر به بیش از دو میلیون نفر رسیده است.
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به انواع بیمه های اجتماعی بین آحاد مردم و به ویژه اقشار کم درآمد جامعه، اظهارداشت: 59 هزار راننده درون و برون شهری، 49 هزار قالیباف، 56 هزار کارگر ساختمانی،  شش هزار زن سرپرست خانوار و نیز برای طلاب و روحانیون، خادمان مساجد و هنرمندان تحت پوشش بیمه ای قرار دارند.
وی با بیان اینکه تامین اجتماعی به بودجه عمومی دولت متکی نیست و بودجه سازمان تامین اجتماعی از محل پرداخت حق بیمه تامین می‌شود،  صیانت از دارایی‌های مردم را وظیفه اصلی مدیران دانست.
سمساری رقم پرداختی برای تعهدات بلند مدت مستمری بازنشستگان و از کار افتادگان تا پایان آذر را 1850میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 30 میلیارد تومان هم از تعهدات کوتاه مدت برای بیمه شدگان و مستمری بگیران پرداخت شده است.
وی از پرداخت بیمه بیکاری برای 12 هزار و 700 نفر از بیکار شدگان آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: در مجموع 173 میلیارد تومان در 9 ماهه امسال به این افراد پرداخت شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار