معاونت سیاسی انتظامی فرمانداری ویژه ری گفت: فعالیت احزاب پس از صدور مجوز، باید در چارچوب قانون قرار گیرد تا سازوکار دقیقی برای اهداف سازمانی تدبیر شود.
کد خبر: ۹۱۰۵۷۳۳
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، مرتضی خانجانی در جمع خبرنگاران با اشاره کلی بر وظایف اصلی معاونت، سیاسی، امنیتی و اجتماعی، گفت: نظارت در اجرای کلیه وظایفی که بر حسب قانون و مقررات در مورد فعالیت احزاب، جمعیت‌ها، انجمن‌های سیاسی و اسلامی برعهده ما قرار دارد و همچنین بررسی گزارش‌های مربوط به کشف مواد مخدر، تحصن، نزاع‌های دسته جمعی و تجزیه و تحلیل و گزارش به مراجع مربوطه نیز از جمله رسیدگی به امور است.

خانجانی افزود: همکاری با سازمان‌های انتظامی جهت حفظ امنیت منطقه؛ نظارت و مراقبت در حسن اجرای مقررات وظیفه عمومی در حوزه شهرستان؛ انجام امور انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شورا‌ها و سایر انتخابات مربوطه و بررسی نیاز‌های شهرستان در زمینه مسائل بهداشتی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و نظارت در امور بهداشتی و تأمین ارزاق عمومی و بهبود وضع اماکن عمومی و کنترل نرخ ارزاق از دیگر وظایف این معاونت بشمار می رود.

معاونت سیاسی انتظامی فرمانداری ویژه ری به مدیریت احزاب فعال در شهرستان با توجه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و بیان داشت: ما در معاونت فرمانداری شامل بخش‌های سیاسی، انتظامی، امنیتی و اجتماعی هستیم، احزاب فعال در شهرستان زیر نظر اداره سیاسی ما با کارگروه سیاسی و تقسیمات کشوری و انتخابات فرمانداری ری مدیریت می‌شوند.

وی به اقتضای مردم سالاری در نظام اسلامی ایران تاکید کرد و افزود: ما در چندین نشست قبلی توانستیم ارتباطات خود را با نخبگان سیاسی در این شهرستان قوام بخشیم تا نظر مشورتی آنان را در طرح موضوعات مدیریتی شهرری جویا شویم با این عمل افراد دارای صلاحیت تاثیرگذار شهرستان که دبیران قانونی احزاب نیز محسوب می‌شوند را گردهم آوردیم تا طرح مطالبات مردمی افزایش یابد و در مقابل بتوانیم تمامی حوزه‌ها را به گونه‌ای ساماندهی کنیم که امکان مشارکت حداکثری دولت به همراه مردم در اداره کشور فراهم آید، چون مردم ما قانع هستند و اگر آگاهی کافی را از عملکرد‌ها و حقایق قانونی داشته باشند، قطعا خودشان در عمل نقش آفرینی می‌کنند.

خانجانی در زمینه مجوز فعالیت قانونی احزاب خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که دبیران کل و نمایندگی‌های احزاب باید توجه داشته باشند کسب مجوز قانونی فعالیت است. در حال حاضر ما ۲۵ حزب فعال در شهرستان ری داریم که فقط ۱۲ نمایندگی برای کسب مجوز خود اقدام کردند و باید به صراحت تاکید کنم، تنها همین ۱۲ نمایندگی مشروعیت برای معاونت سیاسی، انتظامی و اجتماعی خواهند داشت.

 معاونت سیاسی انتظامی فرمانداری ویژه ری با یادآوری قدمت ۷ هزار ساله ری و کسب عنوان قبله تهران و پیوستگی آن به استان، ادامه داد: این شهرستان نه تنها قابل مقایسه با شهرستان‌های دیگر استان تهران نیست بلکه با تمامی شهر‌های کشور هم از هر لحاظ متفاوت است؛ لذا ما در این راستا فعالیت احزاب را قوت بخشیدیم به شرط رعایت قوانین، تا آنان به کمک مدیران برای توسعه شهری گامی موثر بردارند به هر حال دبیران احزاب برای ما سوپاپ اطمینان عملکرد‌ها هستند پس لزوم توجه به قوانین از ملزومات است.

 وی به تسهیل صدور مجوز در فرمانداری ویژه ری اشاره کرد و تصریح داشت: خوشبختانه صدور مجوز در فرمانداری ری از یک هفته به سه روز ارتقا یافته است و درصدد آنیم تا بتوانیم این مدت زمان را به ۲۴ ساعت کاهش دهیم.

خانجانی تاکید کرد: دبیران دفاتر نمایندگی یا مرکزی باید توجه داشته باشند، یک تشکل نمی‌تواند دراماکن عمومی و دولتی باشد یعنی دفتر یک حزب نمی‌تواند مسجد، حسینیه یا مدرسه و یا اداره و سازمان دولتی و خدمات رسان عمومی باشد. آنچنان که اولین اقدام صریح و قانونی فرمانداری در کل کشور، افتتاح خانه احزاب است و این امر را در مکانی غیر دولتی تخصیص خواهیم داد.

معاونت سیاسی انتظامی فرمانداری ویژه ری خاطر نشان کرد: احزاب بدون مجوز حق ابراز وجود نخواهند داشت، چون ما با دعوت یا نامه رسمی همواره درخواست کتبی خود را نسبت به کسب مجوز از آنان داشتیم، لذا قطعا ما اجازه نخواهیم داد که با جلسات حمایتی ورود به بعضی از مسائل داشته باشند، چون مدعی اصلی به رسیدگی امور احزاب، معاونت است و ممکن است جو شهرستان مخدوش و دچار فروپاشی شود.

 وی در پایان متذکر شد: اهداف یک تشکل سیاسی نباید جنبه صنفی و یا ترکیبی از اهداف سیاسی و صنفی باشد و مصادیق تخلفات در احزاب اعمال خلاف قانون اساسی و نقض حقوق ملت از جمله ایراد تهمت، افترا، شایعه پراکنی، آموزش و ترویج خشونت است در این زمینه رعایت ملاحظات درصدور مجوز دفاتر فرعی ضروری است و مردم و مسوولان توجه کنند مدت اعتبار پروانه فعالیت حداکثر یکسال است پس در صورت تعامل با احزاب از معتبر بودن فعالیت آنان کسب اطمینان کنند در غیر اینصورت باید جوابگوی تخلف خویش باشند./انتهای پیام

ارسال نظرات