خبرهای داغ:
دادستان ویژه روحانیت استان سمنان در جمع طلاب حوزه علمیه قم:
امروز والله مرجعیت و جایگاه روحانیت در جامعه از بین نرفته است؛ کجا ما را نپذیرفته اند؟ چطور ۲۰ بچه طلبه بی سواد توانسته اند درباره احمد الحسن الیمانی (احمد اسماعیل کاطع) منبر بروند؟ اگر ما را نمی پذیرند، چطور آنان را پذیرفته اند؟.
کد خبر: ۹۱۰۵۶۷۴
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی، دادستان ویژه روحانیت استان سمنان، در جلسه طلاب و فضلای سمنانی مقیم قم که در مصلای قدس قم برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اظهار داشت: در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران قرار داریم و زمانی این انقلاب در کشور اتفاق افتاده است که به شهادت تمام متخصصین آن روز، حاکمیت کشور ایران در اختیار کسانی بوده است که از نظر اقتدار مادی در هیچ قسمتی کاستی نداشته اند.

وی ابراز داشت: در آن زمان پول نفت به اندازه ای افزایش پیدا کرده بود که برخی از حاکمان آن روز، برای چگونه مصرف کردن آن راهی پیدا نمی کردند؛ در آن زمان روزانه بیش از شش میلیون بشکه نفت را تولید و همین مقدار را صادر می کرده ایم و جمعیت ایران، قریب به 35 میلیون نفر بوده است.

دادستان ویژه روحانیت استان سمنان خاطرنشان ساخت: با ارزیابی آماری همچون میزان تولید نفت سال 57 و سال 97، تعداد مصرف بنزین سال 57 و سال 97، تعداد دانش آموزان سال 57 و سال 97، تعداد دانشجویان سال 57 و سال 97 و از این مدل آمارها می توانیم به نتایج بزرگی دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در سال 1357 زمانی به پیروزی می رسد که تربیت شدگان مکتب امام خمینی (ره) در انجام اوامر و نواهی امام امت شبهه نمی کنند؛ اما امروز شاهد مسائل دیگری هستیم.

وی بیان داشت: امروز در محضر قضاوت چند صد میلیونی دنیای اسلام برای پاسخگویی به نیازهای انسان های موحدی هستیم که دست نیاز به سمت ما دراز کرده اند.

دادستان ویژه روحانیت اظهار داشت: جمعیت طلبگی ما در سال 57، دوازده هزار نفر است؛ اما امروز جمعیت موجود حوزه های علمیه نسبت به سال 57، پانزده برابر و نسبت به سال 1367، تقریبا 10 برابر شده است و ما باید در راه پاسخگویی به نیازهای انسان ها تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی ابراز داشت: انقلاب اسلامی زمانی محقق شده است که دارایی حضرت امام از نظر امکانات مادی غیر از عبا، عمامه و نعلین چیز دیگری نبوده است؛ اما این شکوه را برای ما آفریده است.

وی خاطرنشان ساخت: امروز والله مرجعیت و جایگاه روحانیت در جامعه از بین نرفته است؛ کجا ما را نپذیرفته اند؟ چطور 20 بچه طلبه بی سواد توانسته اند درباره احمد الحسن الیمانی (احمد اسماعیل کاطع) منبر بروند؟ اگر ما را نمی پذیرند، چطور آنان را پذیرفته اند؟.

دادستان ویژه روحانیت استان سمنان تصریح کرد: امروز با زبان بی زبانی داد می زنیم که ای طلاب و فضلا به داد اعتقادات و باورهای دینی مردم برسید؛ نگاه مردم در مباحث دینی و اعتقادی به ماست؛ اگر طرفداران احمد الحسن یمانی امروز در بین مردم حضور پیدا می کنند، از لباس من و شما استفاده می کند؛ چرا ما نرویم دین ناب را عرضه نکنیم؟.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی بیان داشت: امروز اکثر جمعیت روحانیت از قداست بالایی برخوردار است؛ اما برخی در میان ما وجود دارند که آبروی روحانیت را خدشه دار کرده اند؛ امروز دشمن از میان خود ما تبر برای زدن ریشه روحانیت درست کرده است.

وی اظهار داشت: دنیای استکبار کمر همت بسته و در فضای مجازی در حال بمباران فرهنگی است و جوانان ما را بیمار کرده است؛ اگر می خواهیم انقلاب محفوظ بماند و ولایت فقیه در دنیا حفظ گردد و روحانیت به معنای واقعی در اذهان مردم به درستی وجود داشته باشد، باید میدان داری کنیم.  

دادستان ویژه روحانیت استان سمنان ابراز داشت: نباید از تکلیف عبور کرد و آن را گردن دیگران انداخت؛ باید در میدان حضور داشته و تلاش کرد تا بتوان انقلاب و نظام را حفظ کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی خاطرنشان ساخت: قبول داریم که مشکلات معیشتی و اقتصادی وجود دارد؛ اما در گذشته همین امکاناتی که امروز وجود دارد را نداشتیم؛ اما ساختیم و به پیش رفتیم.

وی تصریح کرد: محور توجه مردم در باورها و ارزش های دینی، روحانیت است و انزوا و سکوت برای انقلاب، دین، نظام، اعتقادات و رهبری ما قطعا بازتاب منفی خواهد داشت.

ارسال نظرات