فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه سالانه مقدار زیادی ارز برای خریداری سیستم‌های مترو از کشور خارج می‌شود، گفت: باید در بحث بومی‌سازی سیستم‌های مترو که تا حدودی عقب مانده‌ایم، حمایت‌های بیشتری از شرکت‌های داخلی شود.
کد خبر: ۹۱۰۵۶۶۷
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، سعید محمد امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی زیرساخت‌های پردیس و مطالعات فاز ۲ قطار برقی تهران-پردیس با اشاره به این موضوع که یکی از اقدامات مناسب برای توسعه شهر‌های جدید بحث تردد به کلان‌شهر‌ها به خصوص تهران است، گفت: قطعاً با اجرایی شدن پروژه مترو تهران-پردیس آرزوی دیرینه مردم این شهر که سالهاست منتظر آن هستند، برآورده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه قرارگاه خاتم الانبیاء تلاش خواهد کرد تا این پروژه که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد زودتر و سریعتر به نتیجه برسد، گفت: امروز فاز نخست پروژه متروی تهران-پردیس آغاز شد اگرچه فاز اول آن مربوط به زیرساخت‌ها و مطالعات قطار برقی و فاز‌های بعدی که احداث مترو به طور ۲۵ کیلومتر و فاز سوم مربوط به تعمیر تجهیزات است امیدواریم سرعت بیشتری برای نهایی شدن این پروژه صورت گیرد.

محمد با بیان اینکه در بحث بومی‌سازی سیستم‌های مترو یا همان مترو سیستم عقب مانده‌ایم، گفت: باید با حمایت‌های دولت توان بیشتری گذاشته شود تا این عقب‌ماندگی جبران شود، بنابراین اگر از شرکت‌های داخلی حمایت شود، مترو سیستم در داخل بومی‌سازی خواهد شد و قطعاً این موضوع به نفع کشور است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء و طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی زیرساخت‌های پردیس و مطالعات فاز ۲ قطار برقی تهران-پردیس توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و عملیات اجرایی زیرساخت‌های فاز ۵ و ۹ به ارزش ۱۴۰۰ میلیارد تومان در شهر جدید پردیس آغاز شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/

ارسال نظرات