فرمانده سپاه امام رضا (ع) در حسینیه قرآن و عترت مشهد:
فرمانده سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه استقلال سیاسی نیازمند قدرت دفاعی است، افزود: دشمن می‌خواهد قدرت دفاعی ما را با مذاکره مهار کند.
کد خبر: ۹۱۰۵۶۴۸
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سردار نظری طی سخنانی به مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجر در حسینیه قرآن و عترت مشهد گفت: استقلال دفاعی یکی از مهم‌ترین مباحث است. موجودیت یک نظام یا استقلال سیاسی حتما نیازش قدرت دفاعی است و قدرت دفاعی زمانی رخ می‌دهد که کشور دارای استقلال باشد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: استقلال مبتنی بر قدرت مردم اتصال به قدرت الهی دارند را پیاده کردند و این بود که نظام اسلامی در ایران شکل گرفت.

وی افزود: آن چیزی که در جامعه ما سر و صدا می‌کند و مدعیان زیادی دارد جمهوریت است که باید گفت جمهوریت در نظام اسلامی به نحو احسن تحقق پیدا کرده، وهیچ کس نمی‌تواند به آن خدشه وارد کند و هیچ کسی نمی‌تواند ادعا کند که نظام اسلامی پایبند نبوده، پس جمهوریت هم محقق وپیاده سازی شده و هزینه داده است.

سردار نظری تصریح کرد: ما کاستی در اجرای اسلامیت داریم این جاست که باید مدعی باشیم که عقب ماندگی داریم، چون اگر به اندازه ای که برای جمهوریت هزینه پرداخت کرده ایم برای  اسلامیت و دین هزینه می‌کردیم  و مسئولین در ارتباط با همه عرصه ها اسلامیت را دنبال می‌کردند وضع ما از شرایط فعلی بهتر بود.

وی در ادامه تاکید کرد: در نظام اسلامی خدمت باید جهت دار باشد هم برای خدمت دهنده و هم خدمت شونده تا هر دو در مسیر تکامل قرار گیرند. کاستی‌ها باید در خود مسئولین مورد توجه قرار گیرد نه در اصل نظام.
 
 این مقام مسئول ابراز داشت: استقلال بدون قدرت معنا ندارد بین استقلال و قدرت رابطه وجود دارد نمی‌شود کسی زیر سلطه دیکتاتوری و استبداد قرار داشته باشد و بعد بگوید قدرت دارم. استقلال سیاسی شرط تحقق در بقیه عرصه هاست.

وی یادآور شد: اولین گام انقلاب اسلامی ساقط کردن نظان شاهنشاهی واستقلال سیاسی با استقرار نظام اسلامی بود.

سردار نظری استقلال دفاعی را یکی از مهم‌ترین مباحث در کشور دانست و گفت: موجودیت یک نظام یا استقلال سیاسی حتما نیازش قدرت دفاعی است. قدرت دفاعی زمانی رخ می‌دهد که شما استقلال داشته باشید. امروز نظام اسلامی اقتدار نظامی و دفاعی دارد و واین اقتدار دفاعی نتیجه یک نگاه آرمانی در درون این قدرت است.

وی عنوان داشت: تنها  قدرت نظامی مبتنی بر آرمان‌های مکتبی، نظام اسلامی است. امروز قدرت جغرافیایی ما در جغرافیای ما محدود نمی‌شود.از لحاظ دانش به برتری دست یافته ایم که نماد آن موشک است.هسته‌ای گام اول بود و بهانه برای از بین بردن قدرت دفاعی که امروز نماد قدرت کشورمان موشک است که می‌خواهند با مذاکره دوم آن را مهار کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها