نشست «انقلاب به روایت هنر» با تجلیل از هنرمندان سه نسل از انقلاب اسلامی یزد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۵۶۴۲
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، همزمان با قرار گرفتن در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی، نشست «انقلاب به روایت هنر» در قالب برنامه‌های «دیروز، امرو، فردا» در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی با تجلیل از هنرمندان انقلاب اسلامی در یزد برگزار شد.

«مجید جوادیان زاده» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: این آیین و آیین‌های مشابه در طول دهه مبارک فجر، بهانه‌ای برای بازخوانی روایت انقلاب و نوعی ادای دین به رویداد بزرگ تاریخی است.

وی افزود: یکی از بیان‌های موثر و شیوا، هنر است و اگرچه کار پیچیده و دشوار است، اما می‌تواند بسیار اثرگذار و مفید باشد و به خوبی انتقال مفاهیم را به نسل‌های مختلف داشته باشد.

جوادیان زاده گفت: در این راستا ما معتقدیم، همه رویداد‌ها ابعادی دارد که در دهه‌های بعد و با فاصله تاریخی خود را نشان می‌دهد و برگزاری نمایشگاه‌ها و برنامه‌هایی مانند «انقلاب به روایت هنر»، گام گذاشتن در چنین مسیری است تا بتوان به خوبی رویداد‌های تاریخی را برای نسل‌های مختلف تبیین کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: شعار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد، «دیروز، امروز و فردا» است که به معنای اتصال سه نسل از انقلاب است، زیرا در خطر بحران گسست نسلی هستیم، اما هنرمندان میتوانند پیشگیری از این گسست را داشته باشند و اتصال نسل‌ها را دنبال کرده و پیوند تاریخ را داشته باشند.

جوادیان زاده تصریح کرد: ما هنرمندانی داریم که مشهون از تاریخ معاصر ما هستند که باید از آن‌ها تجلیل و تقدیر شود.

«احمد پهلوانیان» مدیر کل صدا و سیما مرکز یزد نیز در این نشست گفت: ما تعاریف متعددی از هنر داریم و افراد مختلفی نیز آن را به روش‌ها و مکتب‌های گوناگون معرفی کرده اند، اما در این میان وجه مشترک تعاریف هنر به نوعی بازتاب دهنده زیبایی است و پرسش «زیبایی چیست؟» است.

وی افزود: ارزش وارجمندی هنر به سطوح مختلف آن بر می‌گردد و اگر این هنر جسمانی باشد، قیمت و سطحی خاص دارد، اما اگر زیبایی روحانی را در بر بگیرد، ارزشمندی متفاوت و بالاتری دارد.

مدیر کل صدا و سیما مرکز یزد خاطرنشان کرد: هنرمندانی که در عرصه هنر انقلاب در سطوح و بخش‌های مختلف پرداخته اند که هر کدام تاثیر گذاری متفاوتی در انقلاب داشته اند و امروز نیز می‌توان با بهره مندی از این هنرمندان به خوبی روند انقلاب را به جامعه نشان داد.

پهلوانیان با اشاره به تاثیر زبان هنر در ثبت انقلاب گفت: هنرمندان عرصه انقلاب، ثبت کنندگان اصلی روند انقلاب هستند که می‌توانند نسل‌های مختلف را به خوبی در معرض این اتفاقات قرار می‌دهد.

در این مراسم ناصر بمانی، هنرمند یزدی با اشاره به خاطراتی از زمان انقلاب در استان یزد و ایستادگی در مقابل طاغوتیان گفت: مردم ما در سال ۵۷ انقلابی کردند که طاغوتیان را از کشور خود بیرون کردند و در دوره‌های مختلف نیز در مقابل دشمنان این انقلاب و کشور ایستاده اند و امروز نیز به استحکام در مقابل دشمنان ایستاده اند.

در ادامه این مراسم نیز از کد پیشواز آهنگ «آسمانی ترین» در رابطه با حضرت زهرا (س) که کاری از گروه سرود عاشقان ولایت یزد است، رونمایی شد که علاقمندان می‌توانند با ارسال کد ۲۲۴۵۷ به شماره ۸۹۸۹ فعال سازی کنند.

در پایان این مراسم نیز از مربیان سرود کانون‌های مساجد یزد، ابوالفضل کرمانی نسب، محمد اسلامیه، مهدی زارع، سید ابراهیم میرجلیلی، مهدی خوانین زاده، ناصر دشتی و همچنین ندا افضلی، کوثر کشوری، حسین افکویی، به عنوان نوجوانان هنرمند و همچنین هادی حکیمیان، ملک ثابت، بابک صابری به عنوان جوانان هنرمند و غلامرضا محمدی، سید ناصر امامی، اصغر بمانی و علی اکبر الفت به عنوان هنرمندان پیشکسوت یزدی در قالب هنرمندان «دیروز، امروز و فردا» تجلیل و قدردانی شد.
 
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات