مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه درگز در گفت‌وگو با «بسیج»:
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج درگز حق توحش و تصویب لایحه کاپیتولاسیون توسط مزدوران امریکا را مصداقی از تحقیر کامل ایرانیان برشمرد.
کد خبر: ۹۱۰۵۶۴۰
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۳
حجت الاسلام داود عبدالهی در گفت و گو با  خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ گفت: حجت الاسلام داود عبدالهی  با اشاره به آیه ۴۷ سوره بقره گفت: از بحث‌های بسیار خوب قرآنی متناسب با دهه فجر می‌توان به آیه یَا بَنِی إِسْرَائِیلَ اذْکُرُوا نِعْمَتِیَ الَّتِی أَنْعَمْتُ عَلَیْکُمْ وَأَنِّی فَضَّلْتُکُمْ عَلَى الْعَالَمِینَ اشاره کرد، در این آیه یکی از روش‌ها و سنت‌های خداوند متعال برای کسانی که از راه خدا جدا یا سست می‌شوند این است که خداوند آن‌ها را به گذشته‌ خود ارجاع می‌دهد.

وی سرگذشت قوم موسی (ع) را مثالی در این باره خواند و گفت: خداوند در سوره بقره و دیگر سوره‌ها اشاره به دستاورد‌های انقلاب در راه خدا می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد گذشته‌ خود یعنی زمانی که در حاکمیت حکومت الهی نبودند را با حاکمیت الهی مقایسه کنند.

عبدالهی افزود: خداوند در سوره بقره این مقایسه را انجام می‌دهد و خطاب به قوم بنی اسرائیل یاد آوری نعمت‌هایی که خداوند به آن‌ها به واسطه موسی (ع) و حکومت الهی عنایت کرده است را خاطر نشان می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه سپاه دستاورد‌های معنوی را اولین نعمت و دستاورد انقلاب موسی (ع) بر شمرد و گفت: وانی فضلتکم علی العالمین نشان از شخصیت و جایگاهی است که خداوند به واسطه انقلاب موسی علیه السلام به قوم بنی اسرائیل عطا فرمود: ه است.

وی از تشابه انقلاب اسلامی با انقلاب موسی (ع) گفت و افزود: اگر قوم بنی اسرائیل بهترین مردم زمان خود شدند به واسطه‌ی دستاورد معنوی بود که موسی علیه السلام برای آن‌ها به ارمغان آورد، با نگاهی به تاریخ قبل از انقلاب و نظام شاهنشاهی که در آن برای ایران و ایرانی هیچ جایگاه و شخصیتی قائل نبودند شاهد این امر هستیم که انقلاب اسلامی در برابر تمامی ظلم و ستم‌ها ایستاد و به مردم ایران فضیلت و شخصیت عطا کرد.

عبدالهی حق توحش و تصویب لایحه کاپیتولاسیون توسط مزدوران امریکا را مصداقی از تحقیر کامل ایرانیان برشمرد و گفت: تحقیر تا آنجائیکه آمریکایی‌ها ایرانیان را آدم‌هایی وحشی می‌دانستند لذا برای نیرو‌های خود که در ایران کار می‌کردند حق توحش می‌گرفتند و این یعنی هیچ جایگاهی برای ما قائل نبودند و مصداق کامل تحقیر ایرانیان تصویب لایحه کاپیتولاسیون بود که شرافت سگ آمریکایی بهتر از شاه ایران بود چه رسد به عموم مردم.

وی دستاورد دوم انقلاب موسی را نجات قوم بنی اسرائیل از چنگال ظالمی به نام فرعون خواند و گفت: خداوند در آیه ۴۹ سوره بقره (وَإِذْ نَجَّیْنَاکُم مِّنْ آلِ فِرْعَوْنَ یَسُومُونَکُمْ سُوَءَ الْعَذَابِ یُذَبِّحُونَ أَبْنَاءکُمْ وَیَسْتَحْیُونَ نِسَاءکُمْ وَفِی ذَلِکُم بَلاء مِّن رَّبِّکُمْ عَظِیمٌ) دستاورد دیگر حضرت موسی علیه السلام را برای قوم خود نجات دادن ازچنگال ظالمی به نام فرعون که ظلم‌های بسیار فراوانی انجام داد بر می‌شمرد.

حجت الاسلام عبدالهی ذبح پسران و بهره برداری جنسی از زنان را از جمله ظلم‌های فرعون خواند و گفت: خداوند در آیه ۴۹ سوره بقره رهایی بخشیدن از فرعونیان را یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب موسی بر می‌شمرد، رهایی از آزار‌ها و سر بریدن پسران تا فساد اخلاقی و بهره برداری‌های جنسی از زنان، حکومت شاه نیز از این قاعده مستثنی نبود، یکی از عوامل بروز نارضایتی شدید مردم از رژیم شاه نیز همین فساد بی‌حد و حصر دربار بود تا جائیکه فرح پهلوی نیز از این قاعده مستثنی نبود.

عبدالهی گفت: همانگونه که موسی (ع) منجی بنی اسرائیل از چنگال فرعون بود امام خمینی (ره) نیز منجی مردم ایران از دست حاکمیت شاه بود.

وی افزود: امروز ما نیز به تبعیت از قرآن کریم می‌بایست به دستاورد‌های انقلاب اسلامی برای ملت ایران اشاره کنیم و مقایسه قبل ۵۷ با بعد آن را انجام دهیم تا مردم بدانند در چه جایگاه و شرایطی قرار داشتند و به چه جایگاه و مقامی در تمامی عرصه‌های مادی و معنوی رسیده اند.

عبدالهی گفت: امروز سعی و هدف دشمن این است که مردم را از دستاورد‌های نظام اسلامی دور کند و نقشه اش این است که جوان ما همین یکی دو روز سختی و شرایط معیشتی را ببیند و براساس آن درباره اصل و کلیت نظام قضاوت کند، او می‌خواهد بد بینی ایجاد کند تا پیشرفت‌های علمی، اقتصادی و دفاعی را نبیند و به تعبیری درصدد است جوانان بی تدبیری در پوشک را ببینند و پیشرفت در موشک را نبینند.

وی خطاب به تمامی جوانان عزیز ایران گفت: با توجه به آنچه گفته شد جوان ایرانی ابتدا باید از دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب آگاهی پیدا کند و بعد به مقایسه با داشته‌های قبل ۴۰ سالگی بپردازد و بر اساس آن قضاوت کند که آیا این نظام کارآمد بوده یا خیر.

وی در پایان به دو نکته اساسی اشاره کرد و گفت: اگر چه خداوند بنی اسرائیل را از فرعون‌ها نجات داد و به آن‌ها نعمت آزادی عطا کرد، اما آن‌ها قدر شناس این نعمت نبودند و کفران نعمت‌ها سبب سلب نعمت از آن‌ها شد و دوباره حاکمیت طاغوت بر آن‌ها غالب شد و نکته‌ی دوم اینکه‌ای کاش مسئولین به جای پرداختن به بازی‌های سیاسی به بیان دستاورد‌های قبل و بعد انقلاب در حیطه مسئولیتی خود می‌پرداختند و برای مردم پیشرفت‌ها و دستاورد‌های انقلاب را بیان می‌کردند تا هم وظیفه خود را در برابر نعمت انقلاب انجام داده باشند و هم قلوب مردم نسبت به انقلاب محکم‌تر از قبل می‌شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها