بازدید بخشدار قلعه نو از مرکز تکثیر و پرورش زالو روستای طالب آباد

خبرگزاری بسیج: بخشدار قلعه نو از یک مرکز تکثیر و پرورش زالو در طالب آباد بازدید بعمل آورد.
کد خبر: ۹۱۰۵۶۳۵
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۴

به گزارش روابط عمومی بخشداری قلعه نو؛ مهندس علیرضا صادقی بخشدار قلعه نو در این برنامه از مراحل مختلف تکثیر و نگهداری زالوها و شرایط پرورش و نحوه کاربرد آن ها بازدید کرد و در گفت وگو با صاحبان مرکز در جریان مشکلات و نیازهای آنها قرار گرفت. صادقی با سودآور خواندن این فعالیت گفت: امروزه در برخی از کشورهای دنیا مانند روسیه و تایلند تکثیر، پرورش و صادرات زالو به صنعتی بسیار سودآور تبدیل شده است که این فعالیت امکان ایجاد ارزش افزوده و کارآفرینی بسیار خوبی را نیز دارد.

وی حمایت کامل خود را از تولید و کارآفرینی اعلام کرده و گفت: مجموعه بخشداری قلعه نو آمادگی حمایت و تسهیل امور مربوط به تولیدکنندگان و کارآفرینان را دارد و ما از هیچ کمکی به شما عزیزان تولید کننده دریغ نخواهیم کرد.

لازم به ذکر است این مرکز که به همت بخش خصوصی در روستای طالب آباد از توابع بخش قلعه نو راه اندازی شده است، در حال حاضر دارای حدود ۲۰۰۰ قطعه زالو مولد به منظور تکثیر و حدود ۸۰۰۰ قطعه زالو جهت استفاده در طب سنتی و زالو درمانی است که در صورت تامین منابع مورد نیاز این مرکز، ظرفیت نگهداری و پرورش یک میلیون قطعه زالو و ایجاد شغل برای ۱۰نفر بطور مستقیم و حدود ۵۰نفر بطور غیر مستقیم را دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار