محمدباقر قالیباف در مراسم گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در گیلان

آنچه در انقلاب اسلامی موجب پیشرفت می‌شود شعار و کلام صرف نیست بلکه عمل صحیح است

محمدباقر قالیباف صبح امروز در مراسم گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و افتتاحیه اندیشکده مطالعات راهبردی گیلان در تالار حکمت دانشگاه گیلان گفت : انقلاب اسلامی نیازمند یک الگوی مدیریتی صحیح برای برون‌رفت از مشکلات است.
کد خبر: ۹۱۰۵۵۴۰
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ، محمد باقر قالیباف با تأکید بر اینکه ما پذیرفته‌ایم برای خدمت به مردم هزینه داده و خود را ایثار کنیم افزود: آنچه در انقلاب اسلامی موجب پیشرفت می‌شود شعار و کلام صرف نیست بلکه عمل صحیح است. انقلاب اسلامی در برابر همه مظلومان مسؤول است و اینکه گفته می‌شود اول باید صف گوشت را حل کرد و بعد به فکر سایر ملل بود فرار به جلو است.

وی با بیان اینکه ضعف‌های اقتصادی موجود در کشور نشئت‌گرفته از بی‌لیاقتی مسؤولانی است که در گذشته و حال به آن دامن زده‌اند گفت: انقلاب اسلامی بدوا نیازمند یک الگوی مدیریتی صحیح برای برون‌رفت از مشکلات و سپس الگو دادن با به سایر ملت‌ها ‌است.

قالیباف با تأکید بر اینکه دانشگاه باید در مباحث مختلف ورود کند تصریح کرد: در بسیاری از مباحث ازجمله اقتصاد پارادایم انقلابی و مردم محور وجود ندارد و این دانشگاه و حوزه است که باید در آن وارد شود و از ظرفیت جوانی، علم، عقلانیت و تجربه آن‌ها استفاده کند.

وی با بیان اینکه هرکسی که دوستدار نظام باشد مسائل مهم و ملی را به یک یا دوقطبی پوچ و دودستگی غیرعقلانی تبدیل نمی‌کند گفت: کارشناسی ما در امور باید مبتنی بر عقلانیت باشد و در آن استقلال، مبارزه با ظلم و توجه به باورهای اعتقادی و اسلامی باید مبتنی بر عقل باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) در زمان جنگ تحمیلی مبنی بر اینکه راه قدس از کربلا می‌گذرد گفت: راهبرد جمهوری اسلامی همیشه بلند بوده و هژمونی آمریکا و استکبار را در هم می‌شکنیم و این قدرت راهبردی بلند باید در جنگ اقتصادی وجود داشته باشد.

قالیباف بر ضرورت تلاش‌ها برای ورود افراد نخبه و متعهد به مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و افزود: مجلس در رأس امور بوده و کسی که در آن ورود می‌کند برای وضع قانون و نظارت بر حسن اجرای آن قسم یاد می‌کند که ازاین‌رو مجلس بسیار مهم است.

ایشان با اشاره به گزارش تخلفات عدیده در کشور که چند روز پیش از سوی دیوان محاسبات ارائه شد گفت: نمایندگان مجلس باید بر حسن اجرای قانون و تخلفاتی که در کشور صورت می‌گیرد نظارت اساسی و متخصصانه داشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از سیاست‌های کلی نظام اجرانشده و تنها بایگانی‌شده‌اند گفت: رهبر معظم انقلاب جدیداً تأکید داشتند تا مجمع تشخیص بر سیاست‌های کلان ابلاغی نظارت مستمر و مؤثری داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکا لحظه‌شماری ساقط شدن نظام را در امروز و یا فردا می‌کند افزود: آمریکا با ضعف‌های که برخی‌ها در داخل ازجمله در بخش‌های اقتصادی بر کشور حاکم می‌کنند سو استفاده کرده و تلاش می‌کند تا جمهوری اسلامی را در اولین فرصت ساقط کند.

قالیباف با اشاره به مطرح‌شدن CFT، پالرمو و FATF گفت: این لوایح با حق شرط‌های مطروحه قابل دنبال شدن هستند اما آنچه آن‌ها را با مبانی و اساس انقلاب و نظام با مشکلات و چالش‌های عظیم همراه می‌کند FATF است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر تلاش کرده تا خارج از سازمان ملل نظم نوین جهانی را دنبال کنید گفت: FATF در قالب یک سمن بین‌المللی در تلاش است تا کشوری را که همراه مواضع آمریکا است را امن و کشورهایی که با آمریکا نیستند را در این میدان مبارزه ناامن جلوه دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه FATF مدلی از ساختار آمریکایی برای کنترل جهان است افزود: ما باید روش خود را برای مبارزه با این نوع طرح دنبال کنیم که جای بحث کردن آن‌ها نیز در دانشگاه است و نباید با این‌گونه از مواضع سیاسی و جناحی برخورد کرد.

در پایان این مراسم اندیشکده راهبردی استان گیلان توسط شورای راهبری بسیج اساتید گیلان با حضور قالیباف و‌ مسؤولان دانشگاه گیلان افتتاح شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار