جانشین رئیس بسیج اساتید در اجلاسیه بسیج اساتید دانشگاه‌های آزاد گفت: مبارزه با بحران حاکم بر فضای علمی در سطح آموزش‌ عالی٬ یک جنبش انقلابی نیاز دارد که در آن نقش استاد بسیجی٬ انکارناپذیر است.
کد خبر: ۹۱۰۵۵۱۹
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ، محمدرضا ابن‌الدین حمیدی ظهر امروز در اجلاسیه بسیج اساتید دانشگاه‌های آزاد که در مجتمع فرهنگی امامت برگزار شد٬ در انتقاد از فضای تکلیف‌محوری که بر نظام آموزش عالی حاکم است٬ گفت: مبارزه با بحران حاکم بر فضای علمی در سطح آموزش‌ عالی٬ یک جنبش انقلابی نیاز دارد که در آن نقش استاد بسیجی٬ انکارناپذیر است، اما باید توجه داشت که اگر استاد انقلابی نتواند به زبان علمی سخن بگوید٬ مأموریت خود را در دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی انجام نداده است.

 جانشین رئیس بسیج اساتید کشور تاکید کرد:  تلاش برای ارتقای مدارج علمی بدون توجه به مشکلات زندگی فردی و اجتماعی و ارائه راه‌حل برای آن، رویکردی است که بین اساتید و دانشجویان حاکم بوده و رویکرد نظری‌علمی نظام‌های بین‌المللی پذیرش مقاله٬ تمایل به این رویکرد را قوت می‌بخشد.

وی ادامه داد: پیدا کردن راه توسعه کشور در تمام زمینه‌ها نیاز به در نظر گرفتن ظرفیت‌های داخلی کشور و تقویت آن‌ها داشته و ناقص‌ترین راه‌حل مشکلات٬ نگاه به بیگانه و روابط خارج از مرزهای کشور است.

ابن‌الدین حمیدی تصریح کرد: تشکیل اندیشکده برای مداخله علمی برای پیدا کردن راه‌حل در حوزه مسائل مختلف جامعه مانند حاشیه‌نشینی و اشتباهات نظام بانکداری در کنار آموزش و پژوهش٬ از جمله وظایف اساتید انقلابی است.  

جانشین رئیس بسیج اساتید کشور با اشاره به ضرورت تشکیل اندیشکده توسط بسیج اساتید در دو سطح استانی و ملی٬ اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون ۴۶ اندیشکده توسط بسیج اساتید در دانشگاه‌ها تشکیل شده که وظیفه آن‌ها٬ رویکرد آتش به اختیاری در یادآوری حفظ عملکرد انقلابی به دستگاه‌های حاکم در سطح استانی و ملی و هم‌چنین استفاده از جایگاه مرجعیت علمی اساتید بسیجی در دفاع از ارزش‌های اسلامی است.

ارسال نظرات