نماینده مردم نیشابور در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر شرکت اگزوز خودرو خراسان ۲۰۰ کارگر خود را اخراج کرده است، گفت: خانواده مونسان به دنبال ورشکستگی اگزوزسازی خراسان است تا مجدد از تسهیلات دولت استفاده کنند.
کد خبر: ۹۱۰۵۵۱۵
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مشکلات شرکت اگزوز خودروی خراسان، گفت: شرکت قطعات اتومبیل ایران در سال 1343 به نام شرکت صنعتی رضا تاسیس و در خراسان به ثبت رسید؛ اگزوز خودروی خراسان نیشابور، الکتریک خودرو شرق، قطعات محوری خراسان و شرکت کابل خودرو سبزوار از جمله شرکت های زیرمجموعه این قطعه‌سازی است.

تزلزل آینده اگزوز خودروی خراسان پس از واگذاری

نماینده مردم نیشابور، فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از ۶ ماه که آقای روحانی رئیس جمهور شدند شرکت قطعات ایران به آقای مونسان واگذار شد که متأسفانه این موضوع آینده شرکت اگزوز خودروی خراسان را به تزلزل کشاند.

 
قطعه سازان خودرو

قرار بودکارخانه کاتالیست با 15 میلیارد تومان تسهیلات در نیشابور تاسیس شود

وی بیان کرد: شرکت اگزوز خودروی خراسان از زمان تاسیس، کاتالیست-فیلتری که در اگزور خودرو قرار دارد- را از خارج وارد کرده و پس از اجرای مراحل فنی مانند لحیم کاری در تولید اگزوز استفاده می‌کرد. از آنجایی که سود این شرکت در گرو واردات کاتالیست بود هیات مدیره شرکت اگزوز خودرو در سال 88 مصوب کرد که کارخانه کاتالیست با 15 میلیارد تومان تسهیلات در نیشابور تاسیس شود این در حالی است که به دلیل لابی‌های خاندان مونسان کارخانه تولید کاتالیست از نیشابور به قم منتقل شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در حال حاضر تولید کاتالیست در قم گردش مالی بسیار خوبی برای آنها ایجاد می‌کند، ادامه داد: کاتالیست پس از تولید در قم بارگیری شده و برای تولید اگزوز به نیشابور فرستاده می‌شود این در حالی است که می‌توان با تولید این قطعه در نیشابور مرحله حمل و نقل را به راحتی از فرآیند تولید اگزوز حذف کرد.

اگزوز خودرو خراسان ۲۰۰ کارگر خود را اخراج کرده است

وی با بیان اینکه در حال حاضر اگزوز خودرو خراسان ۲۰۰ کارگر خود را اخراج کرده است، تاکید کرد: خانواده مونسان، به دنبال ورشکستگی اگزوز خودرو خراسان است تا بتواند مجدد از دولت تسهیلات دریافت کند. آنها به ورشکستگی این کارخانه اهمیتی نمی‌دهند چراکه هیات مدیره، مدیرعامل و حراست بومی منطقه و دلسوز نیستند؛ شرکت اگزوز خودرو 500 کارگر داشت که با اخراج 200 کارگر، تنها 300 نفر دیگر باقی مانده‌اند.

باید گردش مالی اگزوز خودرو خراسان را پیش از ورود خانواده مونسان به این شرکت مشخص کرد، چگونه با ورود مونسان‌ها به این شرکت، مشکلات روز به روز افرایش پیدا کرد

چنارانی با بیان اینکه باید گردش مالی اگزوز خودرو خراسان را پیش از ورود خانواده مونسان به این شرکت مشخص کرد، خاطرنشان کرد: چگونه با ورود مونسان‌ها به این شرکت، مشکلات روز به روز افرایش پیدا کرد؛ مدیرعامل اگزوز خودرو خراسان در قم نیز سرپرست است. مدیرعامل پروازی نمی‌تواند به درستی به وظایف خود عمل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشکلات موجود در اگزوز خودرو خراسان با هیچ راهکاری حل نخواهد شد مگر اینکه کارخانه کاتالیست به مصوبه هیات مدیره خود بازگردد و اگر کارخانه تولید کاتالیست به نیشابور باز نمی‌گردد مجوزی دیگری برای تاسیس کارخانه جدید در نیشابور صادر شود؛ وزیر صنعت باید به این موضوع رسیدگی کند.

آیا مونسانِ  اگزوز خودرو خراسان با  مونسان ِرییس سازمان میراث فرهنگی نسبتی دارد؟

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه مونسان مورد نظر شما با علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبتی دارد، توضیح داد: قطعا آشنایی یا فامیلی با یکدیگر دارند ولی اینکه چه نسبتی دارند را نمی‌دانم. فامیلی‌ها را باید پیگیری کنیم احتمالا برای یک منطقه هستند.

ارسال نظرات