خبرهای داغ:
شهردار قزوین، در جلسه تقدیم بودجه سال ۹۸ شهرداری قزوین به شورای اسلامي شهر، گفت: یکی از ویژگی های بودجه ۹۸ شهرداری قزوین، بودجه تلفیقی شهرداری و سازمان های آن است که حسابداری خزانه ای کلی تشکیل می شود و بر اساس بودجه تلفیقی، حسابداری خزانه و کمیته تخصیص به سمت انضباط مالی شهرداری پیش برویم.
کد خبر: ۹۱۰۵۵۰۵
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دکتر صفری با بیان این که لایحه ۹۸ شهرداری براساس پنج سند بالادستی تهیه شده است، ادامه داد: سند توسعه کشور در سال ۱۴۰۴، قانون برنامه پنجساله ششم جمهوری اسلامی، بخشنامه بودجه سال ۹۸ کل کشور و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری از جمله اسنادی هستند که برای تدوین بودجه مورد توجه قرار گرفتند.
شهردار قزوین افزود: سند دیگری که در بودجه نویسی سال ۹۸ ملاک بود، برنامه راهبردی پنج ساله دوم شهرداری است که با همکاری اعضای شورای اسلامي شهر قزوین و همكاران پر تلاش شهرداري به ويژه حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی طی یک سال براساس شاخص های قابل رصد تنظیم شده است.
این مقام مسوول خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های بودجه ۹۸ شهرداری قزوین، بودجه تلفیقی شهرداری و سازمان های آن است که حسابداری خزانه ای کلی تشکیل می شود و بر اساس بودجه تلفیقی، حسابداری خزانه و کمیته تخصیص به سمت انضباط مالی شهرداری پیش برویم.
شهردار قزوین خاطرنشان کرد: حسابداری خزانه به این معناست که درآمد تمام سازمان ها و زیرمجموعه های شهرداری در حساب مشخص جمع آوری و توسط کمیته تخصیص، هزینه می شود و شورای اسلامی شهر می تواند هر لحظه آن را رصد کند، در نتیجه حساب های مالی شهرداری شفاف سازی می شود.
دکتر صفری برنامه محور بودن را از ویژگی های مهم بودجه ۹۸ برشمرد و گفت: برنامه راهبردی پنج ساله دوم شهرداری، کاملا مشخص می کند که هر سازمان چه شاخصی را با چه میزان رشد سالانه باید در اولویت قرار دهد و در پایان برنامه باید چه وضعیتی داشته باشد‌.
این مقام مسوول با تاکید بر این که بودجه سال ۹۸ براساس عملکرد مجموعه مدیریت شهری تدوین شده است، تصریح کرد: عملکرد بودجه ۹۸ به صورت روزانه مشخص و قابل رصد است.
شهردار قزوین تاکید کرد: سعی کردیم در بودجه سال ۹۸، در راستای برقراری عدالت اجتماعی، توجه ویژه ای به نقاط کم برخوردار داشته باشیم.
دکتر صفری گفت: در بودجه سال ۹۸، به زیرساخت های شهری کمک شایانی شده و تلاش کردیم ارتقای چشمگیری در حوزه های مختلف داشته باشیم.
شهردار قزوین با بیان این که بودجه عمرانی و بودجه جاری سازمان آتش نشانی به ترتیب ۲۷۰ و ۱۳۱ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: علی رغم محدودیت های مجموعه مدیریت شهری، سعی کردیم زیرساخت هایی که بتواند شهر را از خطرات احتمالی حفظ کند، در بودجه به صورت پررنگ در نظر بگیریم.
این مقام مسوول با تاکید بر اتمام پروژه های نیمه تمام در سال ۹۸ گفت: خوشبختانه یکی از پروژه های بزرگ نیمه تمام شهرداری که پل امام رضا(ع) بود، شهروندان در چهل سالگي انقلاب اسلامي شاهد بهره برداری آن خواهند بود.
دکتر صفری خاطرنشان کرد: بودجه سال ۹۸ شهرداری قزوین ۷۸۳ میلیارد تومان است که نسبت به بودجه سال ۹۷، رشد ۲۴.۵ درصدی داشته که ۲۳۰ میلیارد تومان آن هزینه های جاری و ۵۵۳ میلیارد تومان هزینه های عمرانی است.
این مقام مسوول افزود: افزایش هزینه های عمرانی سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۲۸ درصد و هزینه های جاری سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ تنها ۱۶ درصد افزایش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: افزایش بودجه عمرانی نشان می دهد که ما به سمت عمرانی شدن پیش رفتیم و افزایش هزینه های جاری را کاهش داده ایم.
شهردار قزوین در پایان تاکید کرد: مجموعه مدیریت شهری آمادگی کامل دارد تا در جلسات بررسی بودجه در شورای اسلامی حضور داشته باشد تا بودجه ای به نفع مردم تصویب و اجرا شود.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها