مجمع عالی بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اراک با هدف بررسی طرح" پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در بین پسران و دختران 12 تا 18 ساله در مناطق حاشیه شهر اراک برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۵۵۰۴
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ غیاثی کارشناس طرح در این مجمع گفت: وجود مشکلات و معضلات مختلف در مناطق حاشیه نشین و به تبع آن وجود آسیب های متعدد در بین خانواده های ساکن این مناطق،بیشترین آسیب ها را متوجه رفتار نوجوانان و جوانان نموده است.

وی افزود: وجود مراکزی چویا و با مشارکت مردم در این مناطق که بتواند اقدامات و فعالیت های سایر سازمان ها و ارگان های فعال اعم از دولتی و غیر دولتی در این زمینه را متمرکز نماید،تا با هم افزایی توان ها و امکانات پراکنده بتوان بخشی از آسیب های اجتماعی را پیشگیری و کنترل کرد.

این کارشناس آسیب های اجتماعی ادامه داد: معمولا نوع آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه ای شهرها بنا به ماهیت،ساخت اجتماعی،جغرافیایی و... از شدت،تنوع و مدیریت آن تلاش ها و اقدامات مضاعفی را می طلبد.

وی بیان کرد: در مناطق حاشیه ای فرآیند شکل گیری آسیب های اجتماعی تحت تأثیر شرایط کالبدی،اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و... محیط قرار می گیرد که با پیچیدگی های خاصی همراه می شود که پیش گیری با رفع و کاهش آنها نیازمند اقدامات منسجم،هماهنگ و برنامه ریزی شده همه دستگاه ها و ارگان های ذی ربط می باشد.

غیاثی در رابطه با اهدف اصلی طرح پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در میان دختران و پسران(12-18) سال مناطق حاشیه نشین شهر اراک گفت: از اهداف این طرح می توان تربیت و مهارت افزایی جامعه هدف،توانمند سازی جامعه هدف در مواجهه با فرآیند شکل گیری آسیب ها،تبیین و آموزش مهارت های زندگی و روابط خانوادگی در میان جامعه هدف،آشنایی جامعه هدف و خانواده های آنها در خصوص آسیب های اجتماعی و فرآیند شکل گیری آنها،پیشگیری از آسیب ها در میان جامعه هدف،هماهمگی و همکاری با دستگاه های دولتی و غیر دولتی در این زمینه مد نظر داشت.

این کارشناس اجتماعی در رابطه با نحوه اجرای طرح گفت: از مراحل اجرای طرح می توان این مراحل را نام برد که البته زیر مجموعه های گسترده ای در آنها به کار گرفته شده است؛ مرحله تأسیس و راه اندازی مرکز،مرحله شناسایی،جذب و سازماندهی،مرحله اقدامات موثر فرهنگی و اجتماعی،مرحله تعامل و همکاری با دستگاه های دولتی و غیر دولتی از مهمترین مراحل نحوه اجرای این هستند.

لازم به ذکر است این طرح با موافقت اکثریت 98 درصدی در مجمع عالی بسیجیان ناحیه مقاومت شهرستان اراک تصویب شد.

ارسال نظرات