مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: نگاه به انقلاب اسلامی در قالب هنر بسیار اثرگذار است و می‌توان روایت و رویدادهای تاریخی را در این قالب به جوانان معرفی کرد.
کد خبر: ۹۱۰۵۴۹۵
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، فخرالسادات خامسی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد، در نشست «انقلاب به روایت هنر» اظهار داشت: نگاه به انقلاب اسلامی در قالب هنر بسیار می‌تواند اثرگذار باشد و روایت و رویداد‌های تاریخی را می‌توان از این طریق به خوبی برای مردم معرفی کرد.
وی افزود: همیشه برای ما موضوع ادب و شعر و هنر یک جایگاه خاصی نداشته بلکه در خلق تاریخ نیز مؤثر بوده است که از جمله آن‌ها می‌توان به شاهنامه فردوسی اشاره کرد که تاریخ قبل از اسلام را به خوبی برای ایرانیان و اسلام نگه دارد.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد بیان کرد: اگر شاهنامه و فردوسی نبود ما زبان و تاریخ عرب را داشتیم و نشانی از فارسی نداشتیم، اما ایران اسلامی با وجود فردی به نام فردوسی و کتابی به نام شاهنامه جاودانه شده است.
خامسی تصریح کرد: این نمایشگاه عکس و تصاویر هنری به خوبی توانسته در قالب عکس و هنر، بخش‌هایی از انقلاب را به تصویر بکشند که این می‌تواند برای نسل امروز و آینده نیز بسیار مهم و مؤثر است.
یادآور می‌شود، نشست «انقلاب به روایت هنر» در قالب برنامه‌های دیروز، امرو، فردا و در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد در محل انجمن سینمای جوان استان برگزار شد که در پایان این نشست که جمعی از مسئولان استان حضور داشتند، از هنرمندان انقلاب اسلامی تجلیل شد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات