نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در سومین یادواره شهدای روحانی استان بوشهر در حسینیه عاشقان ثارالله بندر بوشهر گفت: شهدای روحانی هم دارای مداد علمایی و هم دماء شهدایی بودند.
کد خبر: ۹۱۰۵۴۸۹
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

شهدای روحانی دارای مداد علمایی و دماء شهدایی بودندبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در این یادواره که با حضور خانواده ­های شهدا، جانبازان و ایثارگران روحانی و جمعی از مسئولین و اقشار مردم برگزار شد، اظهار کرد: شهدای روحانیت یک ویژگی خاص دارند و آن این است که هم عالِم و هم عامل بودند.

وی وجود شهدای روحانیت را مجموعه ­ای از فضایل دنیا و آخرت عنوان و تصریح کرد: علم و دانش حوزوزی و تحصیل علوم حوزوی، خیر آسمانی است به همین جهت است که شهدای روحانی دارای مرتبه بسیار بلندی در جایگاه وجودی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان، شهدای روحانی را شهدای اهل علم و فضل برشمرد و افرود: ما بیش از آن که به شهدا نگاه عروجی داشته باشیم لازم است که به آن­ ها با نگاه تنزلی رحمت خدا نگاه کنیم به همین علت است که شهادت نه تنها اوج عروج و ارتحال است بلکه حد نهایت نگاه خداوند به بنده است.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: شهدا راه شهادت را از خانه حضرت فاطمه زهرا (س) یاد گرفته بودند و در حقیقت روح ولایت­مداری و ذوب در راه اسلام و ولایت، همان راه حضرت زهرا و راه شهداست که این راه، همان راه مستقیمی است که آغاز، پایان و نتیجه آن، بزرگترین آرزوی انسان سالک است.

آیت الله صفایی بوشهری در پایان شهدا را ذوب در راه مستقیم فاطمی عنوان و اذعان کرد: امروز نام شهدا در جامعه اسلامی ما زنده است و ما هیچ زنده ­ای را سراغ نداریم که از این نام پرافتخار برخوردار باشد که این موضوع، تجلی اراده خداوند درباره شهدا در دنیا است و تجلی عرشی آن خیلی بالاتر از این­هاست که در قرآن به آن اشاره شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها