خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
با هدف فرهنگ سازی مدیریت مصرف در بین کارکنان برق فارس، به همت پایگاه مقاومت بسیج صنعت برق فارس و با همکاری دفتر مدیریت مصرف، جمعی از کارکنان شرکت به همراه خانواده، از نیروگاه گازی شیراز بازدید کردند.
کد خبر: ۹۱۰۵۴۳۹
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، با هدف فرهنگ سازی مدیریت مصرف در بین کارکنان برق فارس، به همت پایگاه مقاومت بسیج صنعت برق فارس ( پایگاه بسيج خواهران و پايگاه بسيج برادران ) و با همکاري دفتر مديريت مصرف، جمعي از کارکنان شرکت به همراه خانواده، از نيروگاه گازي شيراز بازديد کردند.

حسن غلامی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج صنعت برق فارس با بیان این مطلب که مصرف بهينه برق يکي از مهمترين اهداف صنعت برق کشور مي باشد اظهار داشت: نظر به اينکه اشاعه مصرف بهينه برق در دستور کار شرکت توانير و برق هاي منطقه اي سراسر كشور قرار گرفته است اين پايگاه مبادرت به برگزاري بازديد از نيروگاه نمودند.

غلامی با اشاره به نحوه برگزاری بازدید از نیروگاه گازی شیراز خاطر نشان کرد: دفتر پایگاه مقاومت بسيج صنعت برق فارس در راستاي فرهنگ سازي مصرف صحيح برق و نحوه توليد انرژي الکتريکي در بين کارکنان و فرزندانشان با برنامه ريزي از پيش تعيين شده و هماهنگي قبلي و همکاري دفتر مديريت مصرف برق فارس تعداد ۸۰ نفر از کارکنان و فرزندانشان از نیروگاه گازی شیراز بازدید به عمل آوردند .

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج صنعت برق فارس از برق بعنوان کالای اساسی نام برد و تاکید کرد: امروزه برق جزء اساسی ترين کالاي ضروري مردم محسوب مي شود و زندگي بدون وجود برق امکان پذير نمي باشد لذا در راستاي حفظ منابع و ذخاير کشور نياز به مصرف مناسب و ترويج فرهنگ صحيح برق مي باشد.

وی در ادامه افزود : فرزندان کارکنان برق فارس در بازدید از واحد های سولزر و کرافت نیروگاه شیراز با نحوه تولید انرژی برق و استفاده صحيح آن آشنا شدند.

به گزارش بسیج، صنعت برق به عنوان صنعتی زیربنایی محسوب می شود که نقش مهمی در توسعه اقتصادی و رفاه جوامع دارد. اين انرژي پاک براي اقتصاد در حال توسعه ايران اسلامي اهميت به سزايي دارد بديهي است استفاده منطقي از اين انرژي حياتي باعث ايجاد تحولات ساختاري شده و اين امر ، فرايند توسعه اقتصادي را تسهيل مي بخشد .

مدیریت مصرف برق به معنای مصرف نکردن نیست بلکه صحیح مصرف نمودن است. منظور ما از مدیریت مصرف، کاهش رفاه جامعه نيست بلکه هدف ما کاربرد منطقي و بخردانه از انرژي الکتريکي است. كارايي بيشتر ، هزينه كمتر با استفاده بهينه برق امكان پذير است.

شایان ذکر است نیروگاه گازی شیراز با ظرفیت تولید ۱۹۶ مگاوات ، شامل ۸ واحد گازی سولزر، فیات، بی‌بی‌سی، بی‌اس‌تی ، کرافت و... می باشد که در بلوار شهید مدرس شیراز مقابل دانشگاه صنعتی واقع شده است. این نیروگاه در سال ۱۳۴۴ تأسیس و در سال ۱۳۴۸ به بهره برداری رسید.

در ادامه فرزندان و کارکنان شرکت برق منطقه ای فارس از دیسپاچینگ منطقه جنوب کشور بازدید نمودند و بمنظور اقامه نماز و صرف ناهار در شرکت برق منطقه فارس حضور يافتند.

گفتنی است در راستای ترویج فرهنگ مصرف بهینه برق یک دستگاه چراغ مطالعه LED مزین به پیام ( برق دائم با مصرف بهینه ) توسط دفتر خدمات مشترکین و مدیریت مصرف برق فارس به بازدیدکنندگان اهدا شد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها