مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی از اجرای بیش از ۳۰۰ فعالیت به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در مراکز کانون استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۵۴۳۵
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، جواد زاهدی در نشست خبری با محوریت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه سال گذشته بین ۱۷ کارگروه، کارگروه کودک و نوجوان به‌عنوان کارگروه برتر انتخاب شد، اظهار کرد: امسال به دلیل اهمیت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، باید از منظر متفاوتی به برنامه‌ها نگاه کنیم.

وی ادامه داد: باید بتوانیم کودکان و نوجوانان را با عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی و رشادت‌هایی که تحقق یافته و رهبری فقید و کبیر امام راحل و مقام معظم رهبری آشنا سازیم.

زاهدی با بیان اینکه امسال کارگروه کمیته کودک و نوجوان در مجموع ۱۰۰ عنوان برنامه را برای دهه فجر پیش‌بینی کرده است، بیان کرد: ۴۰ عنوان از این برنامه‌ها با عنوان چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، مختص کانون است که در قالب ۳۰۰ فعالیت در سطح ۱۷ شهرستان و در مجموع ۳۵ مرکز ثابت، سیار و روستایی عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: امسال اعضای کانون به‌صورت گروهی نقاشی طرح‌های انقلاب را روی پارچه ۴۰ متری اجرا خواهند کرد و همچنین خوانش ۴۰ قصه انقلابی در مراکز کانون، انتخاب ۴۰ لقب از القاب حضرت فاطمه(س) و اجرا در کارگاه‌های خوشنویسی از دیگر برنامه‌های کانون، طی دهه فجر سال جاری است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با بیان اینکه به میمنت چهل سالگی انقلاب، ختم ۴۰ صلوات را در مراکز کانون اجرا خواهیم کرد، گفت: برای آشنایی و انس کودکان با طبیعت، کاشت ۴۰ نهال در مراکز کانون، برگزاری نمایشگاه نقاشی، کاردستی، اوریگامی و سفال را نیز خواهیم داشت و همچنین اعضای کانون در اجرای نمایش عروسکی و خلاق حضور می‌یابند.

وی یادآور شد: اجرای فراخوان ساخت نمادهای انقلابی به وسیله کودکان در سال جاری نیز از دیگر برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان بوده و محور تمام فعالیت‌ها کتاب است و در برنامه‌ریزی برنامه‌های دهه فجر معرفی کتاب، شخصیتهای انقلابی، مشاعره فجر و قصه‌گویی با موضوع انقلاب جز برنامه‌های کاری کانون است.

زاهدی با بیان اینکه کارگاه ادبی چهل گام پس از پیروزی را نیز به‌مناسبت چهل سالگی انقلاب اجرا خواهیم کرد، اظهار کرد: برخی برنامه‌ها نیز در مناطق حاشیه‌نشین و خاص خواهد بود و مسابقه داستان‌نویسی کوتاه و داستانهای ۲۲ کلمه ای با روایت بهار در زمستان نیز از دیگر برنامه‌های کانون طی دهه فجر سال جاری به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه برای آماده‌سازی کودکان و نوجوانان جهت ابراز وجود، طرح سخنوران نوجوان را اجرا خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: اجرای پازل شعارهای انقلابی نیز از دیگر برنامه‌ها بوده و ۱۶ بهمن ماه نیز چهارمین همایش کبوتر کوچه ما را اجرا خواهیم کرد که روایت شهدای ما بوده که ویژگی اصلی آن، این بوده که شهدا به وسیله کودکان و با روایات داستانی و هنری معرفی می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اولین موزه کودک نیز پس از دهه فجر افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: همزمان با افتتاح موزه، مرکز علوم و نجوم استان نیز کلنگ‌زنی خواهد شد که شروع یک پروژه فاخر در استان است.

وی در مقایسه فعالیت‌های کانون در قبل و بعد از پیروزی انقلاب گفت: شروع فعالیت کانون در استان با اولین مرکز در ارومیه در سال ۱۳۴۶ است، قبل از پیروزی انقلاب دارای ۵ مرکز ثابت بودیم که ۲ عدد در ارومیه و مابقی در سلماس، ماکو و مهاباد بودند، ولی امروز به ۲۳ مرکز ارتقا یافته که عمدتا از اهدایی‌های مقام معظم رهبری هستند.

زاهدی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب، کانون دارای یک کتابخانه سیار بود، ولی اکنون ۸ کتابخانه سیار داریم که علاوه بر ارومیه، تکاب و اشنویه نیز دارای کتابخانه سیار هستند و همچنین کانون قبل از پیروزی انقلاب، فاقد کتابخانه پستی بود ولی اکنون ۴ کتابخانه پستی در ارومیه، بوکان، مهاباد و پیرانشهر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اعضای کانون پس از انقلاب تاکنون بیش از ۱۰۰ نشان و عنوان بین‌المللی، کسب کرده‌اند، یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب ۲۴۱۹ متر مربع فضای کتابخانه‌ای در اختیار کودکان بود و اکنون این فضا بیش از ۱۱ هزار و ۴۰۰ متر مربع شده و بطور متوسط هر کتابخانه بیش از ۵۲۰ متر مربع فضا دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۳۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون در اختیار اعضای کانون بوده و حدود ۲۰۰ هزار جلد کتاب در طول هشت ماهه سال جاری به امانت برده شده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات