خرید باتری ماشین همواره یک سوال مهم برای دارندگان خودروهای شهری می باشد. چرا که اطلاعات کافی در این خصوص به ندرت در دسترس بوده و انتخاب ها معمولاً بر اساس گفته های فروشندگان باتری در محل می باشد
کد خبر: ۹۱۰۵۴۲۷
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، خرید باتری ماشین همواره یک سوال مهم برای دارندگان خودروهای شهری می باشد. چرا که اطلاعات کافی در این خصوص به ندرت در دسترس بوده و انتخاب ها معمولاً بر اساس گفته های فروشندگان باتری در محل می باشد. البته لزوماً این داده ها نادرست نیستند اما می توانند تابعی از موجودی در دسترس فروشنده باشند.

بنابراین چالش انتخاب صحیح باتری هموراه برقرار است. سوالاتی از قبیل چه باتری مناسب خودروی شما می باشد؟ هنگام خرید باتری خودرو به چه نکاتی توجه کنیم؟ و یا از چه کسی باتری بخریم؟

 ویژگی های یک باتری خوب برای ماشین چیست؟

 1)آمپراژ: این ویژگی اصولاً با توجه به نوع خودرو تعیین می گردد. این بدین معنی است که خودروهای مختلف، باتری های مختلفی را به شکل استاندارد می پذیرند و سیستم برق خودرو بر اساس نیاز قطعات مصرف کننده آن طراحی شده است. بنابراین خودروهای با مصرف برق پایین تر، باتری هایی با آمپراژ پایین تر خواهند داشت.

این موضوع در مورد خودروهای به روز و اصطلاحاً Hi-Tech فرق می کند چرا که این خودروها عموماً به لحاظ مصرف بهینه هستند و مصارف آنها به مراتب پایین تر از خودروهای قدیمی تر است.

2)کیفیت و طول عمر: امروزه تولیدکنندگان در حوزه تولید باتری زیاد شده اند و این موضوع باعث ایجاد رقابت گسترده بین برندهای تجاری مختلف این بخش شده است.

با فرهنگ خرید ایرانی، پس از قیمت، اصولاً کیفیت و طول عمر می تواند به عنوان شاخص مهم خرید هر محصولی عنوان شود. طول عمر استاندارد باتری دو سال است اما آنچه که این دو سال کارکرد را تضمین می کند، نحوه عملکرد باتری خودرو است که شاخص کیفیت، تضمین کننده این موضوع است.

 3)تکنولوژی ساخت

تولید باتری خودرو طی سالهای اخیر دچار تحولات عظیمی شده است و نگاه به تولید این محصول از سوی تولیدکنندگان کاملاً دچار تغییر شده و حرکت از سمت تولید باتری های اسیدی به سمت باتری های MF یا بدون نیاز به نگهداری رفته است. این تغییر تکنولوژی، کار را برای دارندگان خودرو آسان نموده و چک های هفتگی و ماهانه ی آب و اسید باتری را حذف نموده است.

3)گارانتی: تولیدکنندگان داخلی با نگاه به طول عمر و کیفیت خود به طور کلی، یک سال زمان را برای محصولات خود تعیین نموده اند. اما نکته قابل توجه، در نحوه ی خدمت دهی به مشتریان است. تبعاً برندهای با کیفیت بهتر گارانتی بهتری هم ارائه می دهند. زمان و نحوه ی ارائهی گارانتی همواره چالشی بزرگ برای تولیدکننده و مصرف کنندگان باتری بوده و عدم شفافیت در قوانین ارائه گارانتی از یک سو و سوء استفاده های احتمالی مصرف کنندگان از سوی دیگر، در این مورد نیز مزید بر علت شده است.

 تست های برق و باتری خودرو شامل چه مواردی هستند؟

سیستم برق خودرو شامل ادوات و المان های زیادی است. بنابراین مشکلات این بخش هم می تواند دستخوش این تنوع ادوات شده و تعمیرات این بخش را دچار سختی های فراوان کند. این موضوع، اهمیت نگهداری و تست های پیش از خرابی های احتمالی را بیشتر نمایان می کند.

اشکالات عمده برق خودرو می تواند در دو بخش خلاصه شود:

1)مولدهای برق خودرو: مهمترین مولد برق خودرو، باتری بوده که دینام به عنوان  المان شارژ آن عمل می کند. عمده ی خرابی های این دو بخش به یکدیگر مربوط می شود بنابراین نگهداری و تست این دو بخش به صورت شش ماهه می تواند در طول عمر آنها اثر بسزایی داشته باشد.

2)مصرف کنندگان برق خودرو: استارت خودرو مهمترین مصرف کننده برق خودرو می باشد. چرا که عملاً تا زمانیکه خودرو استارت نزند، ماشین روشن نشده و آماده ی حرکت نخواهد بود. پس از این المان، سیسیتم روشنایی، سیستم صوتی و ... در درجه دوم اهمیت قرار دارند. لذا اهمیت تست شش ماهه ی استارت جهت جلوگیری از خرابی های احتمالی، بیشتر نمایان می شود.

 معرفی یک استارت آپ جدید در زمینه خدمات باتری خودرو

الوباتری یکی از معتبر ترین ارائه دهندگان خدمات تخصصی برق و باتری در ایران می باشد که با نگاه آنلاین سازی خدمات مرتبط با برق و باتری خودرو ایجاد شده است.

الوباتری خدمات خود را از تهران شروع کرده و در حال توسعه حوزه عملیات خود به سایر مراکز استان و شهرهای بزرگ می باشد. روش کار الوباتری به این صورت می باشد که شما با مراجعه به وبسایت این شرکت و انتخاب مدل و برند خودروی خودتان، بهترین باتری ها برای خودروی خود را مشاهده کرده و درخواست ارسال و نصب در محل را ثبت خواهید کرد. توجه داشته باشید که الوباتری هزینه ای بابت ارسال و نصب دریافت نمی کند.

 

دانستنی های مفید در مورد باتری ماشین و تست های دوره ای آن

یکی از اصول متعارف خرید باتری خودرو، تحویل باتری کهنه می باشد. الوباتری این موضوع را با بیشترین انعطاف پیش بینی کرده است. در سیستم الوباتری، شما می توانید در ازای خرید یک باتری، باتری دیگری با همان آمپر یا آمپرهای متفاوت را تحویل دهید. البته باید توجه داشته باشید که در صورتی که آمپر باتری شما با باتری خریداری شده متفاوت باشد، هزینه اختلاف این دو مقدار، به صورتحساب شما اضافه یا کسر خواهد شد. دانستنی های مفید در مورد باتری ماشین و تست های دوره ای آنطرح ویژه زمستانه الوباتری

الوباتری یک طرح زمستانه پیش بینی نموده است که بر اساس آن شما می توانید از خدمات تست رایگان سیستم برق و باتری خودروی خودتان بهره مند شوید. همانگونه که در فوق نیز اشاره شد، تست های دوره ای سیستم مولد و برق رسانی خودرو در دوره های 6 ماهه الزامی می باشد، بنابراین الوباتری سعی می کند در راستای ارتقا سطح کیفی خدمات خود، در دوره دو ماهه باقی مانده از زمستان، این خدمت را به صورت رایگان به هموطنان گرامی ارائه نماید. این طرح کاملا به صورت رایگان بوده و مشتری هیچ هزینه ای را پرداخت نخواهد کرد.

 دانستنی های مفید در مورد باتری ماشین و تست های دوره ای آن

علاوه بر این، الوباتری طی طرح دیگری که به مناسبت زمستان و دوره آخر سال پیش بینی کرده است، یک تخفیف خوب ارائه نموده و حتی برای خریداران خود یک بن کارواش آنلاین در محل (هاپ کار) هدیه می دهد.

دانستنی های مفید در مورد باتری ماشین و تست های دوره ای آن

شما می توانید جهت بازدید از وبسایت الوباتری به آدرس Alobatri.ir مراجعه کرده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تلفنی، با شماره 1796 (بدون کد) تماس بگیرید.

 منبع : ویرلن

 

ارسال نظرات