معاون فرهنگی- اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی با شعار راهبردی نه شرقی و نه غربی 40 سال در مقابل تمامی قدرت‌های استکباری و سلطه طلب بدون کوچک‌ترین آسیب دیدگی با تکیه بر مبانی، معیار و اصول دین ایستاده است.
کد خبر: ۹۱۰۵۴۱۳
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا نقدی صبح امروز در نخستین اجلاس سراسری مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور دکتر محمد مهدی طهرانچی؛ سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر ابن الدین؛ جانشین بسیج اساتید کشور در مجتمع آموزشی-فرهنگی امامت برگزار شد، به تبیین ضرورت پاسداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به این مطلب که چهل سالگی انقلاب اسلامی به اندازه خود پیروزی انقلاب ارزشمند است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با توجه به شعار نه شرقی و نه غربی در مقابل تمامی قدرت‌های استکباری و سلطه طلب بدون کوچک‌ترین آسیب دیدگی با تکیه بر مبانی، معیار و اصول دین طی 4 دهه ایستادگی کرده است که حقیقتا این اتفاق نادر یکی از دستاورد‌های بزرگ این انقلاب محسوب می‌شود لذا ملت ایران با قدردانستن این انقلاب، لیاقت سپردن پرچم این انقلاب به دست صاحب الزمان(عج) را دارند.

معاون فرهنگی- اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه عواملی باعث ایستادگی و ماندگاری چهل ساله انقلاب اسلامی ایران شده که باید از جنبه علمی از سوی استادان دانشگاهی و حوزوی مورد بررسی قرار بگیرند، افزود: انقلاب اسلامی موجب پایان یافتن سبقه چند هزار ساله دیکتاتوری و آغاز تمدن سازی اسلامی در ایران شده است از همین رو برای تمدن سازی باید تاریخ 10 هزار ساله ایران نوشته شود.

سردار نقدی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی، استقلال را برای مردم ایران فراهم آورد، گفت: مردم ایران در دوران رژیم ستمشاهی با کوچکترین انتقاد از رضا شاه توسط سازمان ساواک دستگیر و مورد سخت ترین شکنجه‌ها قرار می‌گرفتند و اغلب تصمیم‌گیری‌ها در زمان پهلوی توسط کشورهای متجاوزگر آمریکا و انگلیس بر محمد رضا شاه تحمیل می‌شد ولی با پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ایران به استقلال رسیدند.

وی ادامه داد: 70 درصد مردم روستا‌های ایران در دوران پهلوی، از امکانات اولیه زندگی همچون برق، گاز، آب، جاده و ... برخوردار نبودند و نرخ بی‌سوادی مردم و عقب‌ماندگی ایران با وجود سرمایه ملی همچون نفت و گاز نسبت به سایر کشور‌ها بیشتر بود.

معاون فرهنگی- اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر این موضوع که برخی از مسئولان و مردم منشاء مشکلات کنونی کشور را استقلال خواهی می‌دانند، خاطرنشان کرد: عده‌ای در داخل کشور موضوع دوستی و برقرای ارتباط با کشور آمریکا را فریاد می‌زنند ولی در واقع ذات آمریکا دشمنی است و به هیچ عنوان با ما دوست نخواهد شد همانند دوران پهلوی که فقط ثروت و ذخایر کشور را غارت می‌کردند و الان انقلاب اسلامی دو راهکار تسلیم و مقاومت در برابر آمریکا را پیشرو دارد که راهکار مقاومت را برگزیده است در غیر این صورت همانند دوران پهلوی ذخایر و منابع کشور از سوی بیگانگان غارت خواهد شد.

سردار نقدی اضافه کرد: انقلاب اسلامی اکنون برای مردم ایران استقلال، آزادی و مردم سالاری را آورده است ولی سایر کشورها برای مردم خود، حزب سالاری را با تکیه بر سلطه سرمایه‎داری به وجود آورده‌اند و اکنون در کشور از سوی افراد سرمایه دار برای سلطه بر مردم ندای حزبگزایی و نبود حزب سر داده می‌شود تا مجددا سرمایه‌های ایران را چپاول کنند.

وی در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه طی چهل سال عمر انقلاب اسلامی نقش ولی فقیه برای همه مردم ایران ثابت شده است، بیان کرد: عده‌ای از مسئولان و مردم با بیان این مطلب که« چرا رهبری برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور کاری نمی‌کنند» از مقام معظم رهبری توقع دخالت در امور اجرایی دولت را دارند ولی طبق قانون اساسی رهبر معظم انقلاب وظایف مشخصی دارند.

معاون فرهنگی- اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب ده سال گذشته برای اینکه مشکلات کنونی اتفاق رخ ندهد، فرمودند:« پای صندوق های رأی افراد ساده زیست را انتخاب کنید» لذا مشکلات و فساد کنونی در کشور به دلیل انتخاب اشتباه خودمان در انتخابات است.

سردار نقدی تاکید کرد: مشکل کنونی جامعه ما یعنی اقتصاد؛ ساده‌ترین مشکل پیشروی انقلاب است چرا که کشور در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با مشکلات عدیده و خطرناک‌تری همچون حمایت 180 کشور از رژیم ستمشاهی، منافقین خلق، سازمان ساواک، ارتش منحل شده و جنگ تحمیلی از سوی صدام مواجهه شد که به لطف خداوند و با بصیرت، آگاهی و تلاش مردم پیروز شده است.

وی اعلام کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی 5 مولفه اقتصاد پویا یعنی انرژی، معدن و مواد اولیه، نیروی انسانی، علم و نقدینگی را دارد اما به دلیل رویکرد اشتباه و اتکا به تعهد‌های سُست آمریکایی و اروپایی این مشکلات حل نمی‌شود بدین ترتیب تنها راه خروج کشور از مشکلات کنونی، اتکا به سخنان مقام معظم رهبری، اعتماد بنفس و خودباوری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها