خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بیرجند خبر داد

اعزام ۴۰نفر از دانشجویان جهادگر در تعطیلات میان ترم به مناطق محروم

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بیرجند از آغاز دور جدید اردو‌های جهادی این دانشگاه در نهم و دهم بهمن خبر داد و گفت: دو گروه جهادی خانم و آقا به این اردو اعزام می شوند.
کد خبر: ۹۱۰۵۳۸۲
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، ابوالفضل سازنده، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بیرجند از آغاز دور جدید اردو‌های جهادی این دانشگاه در نهم و دهم بهمن خبر داد و گفت: دو گروه جهادی خانم و آقا به این اردو اعزام خواهند شد.

سازنده با بیان اینکه اردوی برادران با حضور ۱۲ نفر از دانشجویان دانشگاه از ۹ بهمن آغاز می‌شود، ادامه داد: این گروه با هدف اقدامات عمرانی و فرهنگی به روستا‌های اطراف خوسف و طالب آباد می‌روند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بیرجند ادامه داد: گروه جهادی خواهران نیز متشکل از ۲۵ نفر برای ارائه خدمت در حوزه پزشکی و درمانی به منطقه کسراب سربیشه اعزام می‌شوند.


وی با بیان اینکه اردوی خواهران از ۱۰ بهمن آغاز می‌شود و ۱۰ روز به طول می‌انجامد، افزود: تعدادی تیم پزشک عمومی برای شناسایی بیمار‌ها و انواع بیماری‌های شایع در منطقه اعزام می‌شوند.


سازنده با بیان اینکه در اردوی جهادی قبلی برای نزدیک به ۶۰۰ نفر اقدامات درمانی در حوزه دندانپزشکی انجام دادیم، گفت: با اینکه دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد بیرجند، رشته دندانپزشکی ندارد، اما به همت بچه‌های گروه توانستیم گروه‌هایی از دندانپزشکان را برای معاینه و درمان مردم به منطقه به همراه گروه جهادی دانشگاه اعزام کنیم.


وی ادامه داد: سال گذشته اردوی جهادی فرهنگی و اشتغال زایی برگزار کردیم که مورد استقبال مردم قرار گرفت و در کنار آن خدماتی مانند مشاوره بالینی و بهداشتی به زنان در روستا‌ها ارائه دادیم که به دلیل وجود نیاز به این آگاهی ها، از آن استقبال شد.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بیرجند با بیان اینکه در این اردو پیش بینی می‌کنیم که جمعیتی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر معاینه و درمان شوند، افزود: اقدامات پرستاری مانند کنترل قندخون و فشارخون نیز در این دوره اردو انجام می‌شود.


وی ادامه داد: با توجه به تجربه‌های پیشین اردو‌های جهادی و استقبال مردم از طب سنتی، در این اردو نیز پزشک متخصص طب سنتی در این اردو ما را همراهی خواهد کرد.


سازنده با بیان اینکه در ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسته فرهنگی و لوازم التحریر هم برای اهالی روستا‌ها آماده کرده ایم، گفت: در کنار خدماتی که ارائه خواهیم کرد، افرادی را که هنوز توفیق زیارت امام رضا (ع) را نداشته اند، شناسایی و به آستان قدس معرفی می‌کنیم.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بیرجند گفت: توزیع لباس گرم، اسباب بازی و پخت غذای گرم برای اهالی روستا‌های مناطق محروم نیز از دیگر برنامه‌های ما در این دوره اردو‌های جهادی است.


وی از همکاری آستان قدس و کمیته امداد امام خمینی (ره) در برگزاری این اردو خبر داد و گفت: بسته‌های بهداشتی و دارویی از طرف این ارگان‌ها تأمین می‌شود و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها