خبرهای داغ:
مرندی مقدم گفت:با توجه به حوادث مربوط به آسانسور، امسال نسبت به سال قبل حادثه کمتر بوده و این امر نشانگر توجه مردم به بحث ایمنی و استاندارد آسانسورها می باشد.
کد خبر: ۹۱۰۵۳۷۱
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، وحید مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به نظارت بر استاندارد لوازم آلوده کننده بیان کرد:موتورخانه ها یکی از منابع الوده کننده ثابت هستند و چیزی حدود ۱۹میلیون تن دی اکسید کربن وارد هوا می کنند.لذا دستگاههای فنی ملزم به معاینه فنی موتورخانه می باشند.
وی با اشاره به بحث حلال گفت:در گمرکات بحث حلیت برخی فراورده های وارداتی مورد بررسی قرار می گیرد. اگر بتوانیم طی برنامه ده ساله میزان صادرات را هدف گذاری کرده و ده درصد بازار غذای حلال را در دنیا به دست گیریم، این صنعت، جایگزین صنعت نفت خواهد شد.
چرا که درآمد بازار حلال در دنیا 2500 میلیارد دلار می باشد که ایران سهم بسیار کمی از آن دارد.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به بحث ترازوها و صحت اوزان اظهار کرد:آنچه در کشور تولید می شود تحت نظارت ما بوده و مشکل ما استفاده ادواری این ترازوهاست که بعداز دوسال استهلاک نیاز به تعمیر و بررسی مجدد دارد.
مرندی مقدم ضمن اشاره به حوادث ناشی از وسایل بازی گفت:در هیچ کجای دنیا حوادث به صفر نمی رسد تمام تلاش ما کاهش حوادث در شهربازی ها می باشد و به همین منظور نظارت بسیار دقیقی در این زمینه از سوی سازمان ملی استاندارد انجام شده است.
وی افزود:با استانداردسازی آسانسورها مشکلی نداریم و در بحث ادواری که بعد از چند سال استفاده نیاز به بررسی دارند مردم باید بدانند که آسانسورهای منازل را از طریق شرکتهای تایید صلاحیت شده، مورد نظارت قرار دهند.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد:با توجه به حوادث مربوط به آسانسور، امسال نسبت به سال قبل حادثه کمتر بوده و این امر نشانگر توجه مردم به بحث ایمنی و استاندارد آسانسورها می باشد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها