خبرهای داغ:
توسط رییس کمیته ایثارگران ستاد دهه‌فجر قزوین؛

برنامه‌های کمیته ایثارگران دهه‌فجر تشریح شد

رییس کمیته ایثارگران ستاد دهه‌فجر انقلاب اسلامی استان قزوین، برنامه‌های این کمیته را در ایام بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب تشریح کرد.
کد خبر: ۹۱۰۵۲۸۳
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، رییس کمیته ایثارگران ستاد دهه‌فجر انقلاب اسلامی استان قزوین، با بیان اینکه انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های مبارزان انقلابی به پیروزی رسیده است، گفت: این انقلاب یک رویداد بی‌نظیری در تاریخ است و امروز الگوی مبارزان، آزادی‌خواهان، مستضعفان و محرومان جهان می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی طی ۴۰ سال بی‌نظیر بوده است، افزود: امروز ایران در همه‌ی عرصه‌ها بویژه نظامی، تکنولوژی، علمی و فناوری رشد و پیشرفت داشته که این مهم را مرهون جامعه ایثارگران هستیم.
حقایق‌پور در ادامه به تشریح برنامه‌های کمیته ایثارگران ستاد دهه‌ی فجر در استان قزوین پرداخت و ضمن دعوت از عموم مردم گفت: امیدواریم در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نیز مردم شهیدپرور و جامعه‌ی ایثارگران با حضور گسترده در برنامه‌های این ایام، ادامه دهنده‌ی راه شهدا و اهداف بلند امام خمینی(س) باشند.
این مسوول با بیان اینکه یادواره‌های شهدا در سطح استان برپا خواهد شد، گفت: این یادواره‌ها طی دهه‌ی فجر به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ی شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با مشارکت دستگاه‌ها برگزار می‌شود.
رییس کارگروه تخصصی ایثار و شهادت شورای سیاستگذاری چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی استان قزوین با بیان اینکه یادواره شهدای بهمن ماه قزوین و حومه، پنج‌شنبه 18 بهمن در حسینیه امامزاده حسین(ع) برگزار می‌شود، افزود: بعد از این مراسم میهمانی لاله‌ها با هدف تجدید بیعت با آرمان‌های امام‌خمینی(س) و شهدا در گلزار شهدای قزوین برپا خواهد شد.
انعکاس دستاوردهای انقلاب در نمایشگاه‌ها
حقایق‌پور گفت: در ایام‌الله دهه‌فجر، دیدار مدیران و کارکنان دستگاه‌های اداری استان از بازماندگان شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌هاست که ضمن احوالپرسی و دلجویی از مقام والای آنها تجلیل خواهند کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران یکی از برنامه‌های بنیاد است که مداوم اجرا می‌شود، افزود: به مناسبت دهه‌ی فجر این برنامه با محوریت شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی انجام خواهد شد.
وی بر برگزاری نمایشگاه‌ها با هدف اطلاع‌رسانی دستاوردهای انقلاب و رشادت‌های شهدا به آحاد جامعه تاکید کرد و افزود: در طول ایام دهه‌ی فجر نمایشگاه‌های متعددی در سطح استان قزوین برپا می‌شود.
رییس کمیته ایثارگران ستاد دهه‌فجر انقلاب اسلامی استان قزوین انعکاس دستاوردهای چهل ساله بنیاد شهید و امور ایثارگران در نمایشگاه‌های مجازی و حقیقی و برگزاری نمایشگاه "فجر انقلاب" در خیابان شهدا را از دیگر نمایشگاه‌ها عنوان کرد.
اجرای 10 شب خاطره انقلاب در 40 مسجد
حقایق‌پور اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس و مراکز آموزشی جهت روایتگری و خاطره‌گویی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: این برنامه به منظور تبیین و تشریح آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و رشادت‌های شهیدان برگزار می‌شود.
این مسوول افزود: اجرای 10 شب خاطره انقلاب در 40 مسجد استان با حضور بازماندگان شهدای انقلاب، جانبازان و زندانیان سیاسی قبل از انقلاب و فعالان اجتماعی انقلاب از دیگر برنامه‌ها می‌باشد تا خاطرات این دوران برای عموم مردم بویژه جوانان بازگو شود.
رییس کارگروه تخصصی ایثار و شهادت شورای سیاستگذاری چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: موزه شهدای قزوین در ایام‌الله دهه‌فجر آماده‌‌‌ی بازدید علاقمندان می‌باشد که عموم مردم و دانش‌آموزان می‌توانند از آثار این موزه به منظور آشنایی با سیره‌ی شهدا بازدید کنند.
استقبال نمادین از ورود امام(س) به میهن
حقایق‌پور به رژه موتورسواران نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: این رژه ساعت 8:30 صبح جمعه 12 بهمن ماه از ستاد ناجا به سمت تقاطع امام(س)، خیابان امام(س)، خیابان پیغمبریه، خیابان شهدا و گلزار شهدا، برگزار می‌شود.
این مسوول با اشاره به برگزاری مراسم استقبال نمادین از ورود امام(س) به میهن اسلامی گفت: این مراسم با حضور مسوولان استانی و مردم شهیدپرور قزوین، در همان روز برپا می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: همچنین گلباران تمثال حضرت امام خمینی(س) نیز جمعه 12 بهمن ماه، در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود.
حقایق‌پور گفت: تجلیل از ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی، انجام تبلیغات محیطی در سازه‌های تبلیغاتی و تعویض پرچم‌های گلزارهای شهدای سراسر استان از برنامه‌های دیگری است که به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه‌فجر اجرا می‌شود.
وی برگزاری جشن انقلاب در بنیاد استان و شهرستان‌ها، عیادت از ایثارگران بستری در بیمارستان‌های استان و مراسم بهره‌برداری از فضای معنوی گلزار شهدای فارسجین شهرستان تاکستان را از برنامه‌های انقلاب عنوان کرد.
حقایق‌پور همچنین برگزاری مسابقه سرود "پرستوهای فجرآفرین"در سطح مدارس استان قزوین و انتخاب برترین‌ها با اهدای جوایز و پخش سرودها از طریق صدا و سیما و تولید برنامه‌های فرهنگی و هنری از 40 ایثار اجتماعی طی 40 سال گذشته با تاسی به ایثار مردم در انقلاب 57، را از دیگر برنامه‌های کمیته برشمرد.
1003/ی30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها