خبرهای داغ:
زاهدی گفت: عرضه کتاب در نمایشگاه‌‌ها اثرات مطلوبی بر مردم خواهد داشت اما گسترش مطالعه و افزایش سرانه آن در جامعه مستلزم اقدامات برنامه‌ریزی شده در این حوزه می باشد.
کد خبر: ۹۱۰۵۱۸۴
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، عبدالمحمد زاهدی آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه کتاب قزوین بیان کرد: برای پیشرفت در عرصه فرهنگ، ایجاد تحول و انقلابی شگرف در بخش چاپ و مطالعه کتاب از طریق کاهش هزینه نشر و قیمت چاپ کتاب لازمه امر می باشد.

وی گفت: در حال حاضر وضعیت معیشتی مردم، یکی از عوامل پایین بودن سرانه مطالعه در جامعه است که این دلیل قانع کننده نیست چرا که پایین بودن سرانه مطالعه در تمامی برهه‌های تاریخی آسیلخای بزرگی را به جامعه وارد کرده است.

استاندار قزوین اظهار کرد: یارانه واریزی در هر سال به میزان 440 هزار میلیارد ریال از جیب فقرا خارج و به جیب ثروتمندان منتقل می‌شود. ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه تنها از طریق برپایی نمایشگاه‌های‌های عرضه کتاب از سوی متولیان امر میسر نمی‌شود و باید اقدامات دیگری نیز انجام شود.

زاهدی عنوان کرد: یکی از ضروریات جامعه، تغییر نگرش دولت، متولیان امر و مردم نسبت به کتاب است و به منظور دسترسی آسان مردم به کتاب‌ و جلوگیری از حبس کتاب نیز، علاوه بر کاهش قیمت می‌توان کتاب‌های بلااستفاده در منازل و ادارات را تحویل کتابخانه‌های سطح استان داد تا میزان سرانه مطالعه نیز افزایش یابد.

استاندار قزوین اضافه کرد: عرضه کتاب در نمایشگاه‌‌ها اثرات مطلوبی بر مردم خواهد داشت اما گسترش مطالعه و افزایش سرانه آن در جامعه مستلزم اقدامات برنامه‌ریزی شده در این حوزه می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها