مجتبی زارعی در جمع استادان دانشگاه فرهنگیان:

تکنوکرات‌ها مهارتهای انقلابی معلم-دانش‌آموز ی را تقلیل داده‌اند

دکتر مجتبی زارعی در آیین معارفه و تکریم رؤسای جدید و پیشین بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان گفت: بدعملی سازمان اداری کشور و کینۀ تاریخی جریان تکنوکرات-لیبرال از نظام تعلیم و تربیت اسلامی، معلمان و دانش‌آموزان ایران اسلامی را در سطح تست-کنکور تقلیل داده است.
کد خبر: ۹۱۰۵۱۱۵
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ، مجتبی زارعی در تشریح نقش جریان معلمان و جنبش دانش ­آموزی گفت: انقلاب اسلامی به دلیل سرشت تعلیمی و تربیتی جزو انقلاباتی است که دفعتاً به وجود نیامد بلکه ساخته شده است؛ ساخت انقلاب اسلامی ایران نه طبقاتی و نه دهقانی بود و نه بورژوایی و نه حاصل جنگ و گریزهای چریکی امّا می‌توان گفت که این انقلاب بر مبنای کنش­گری­‌ها و سیاست­گذاری­‌های تعلیمی مابین روحانیت، دانشگاهیان، معلمان، دانش­ آموزان و دیگر لایه­‌های اجتماعی تکوین یافت؛ از این رو می ­توان این انقلاب را تنها انقلاب تعلیمی، آموزشی و فرهنگی در بین انقلاب‌­های جهان قلمداد کرد. فرآیندی که در آن ایدئولوگ‌هایی نظیر مطهری، بهشتی، مفتح، رجایی، باهنر و شریعتی نقش اساسی داشتند؛

زارعی با بنیادین توصیف کردن شبکۀ مدرسه-مسجد و شبکۀ معلم-دانش ­آموز به عنوان مهم‌ترین شبکه­‌های ارتباطی نشر پیام­‌های امام خمینی(ره) و پیام انقلاب در اقصی نقاط کشور افزود؛ اخذ و ایفای نقش دانش ­آموزان و معلمان در واقعۀ بزرگ ۱۳آبان و در ادامه به صحنه آوردن قریب به ۸ میلیون دانش­ آموز و خانوادۀ فرهنگیان در اعتراض به نظام سلطنت و تعطیلی کلاس­ها کاری مهم بود که مبتنی بر اخلاق صنفی و سندیکایی نبوده است؛ زیرا این شبکه حاوی معارفی بود که از طریق آموزش غیر رسمی و از سوی جریان اسلامی- انقلابی تکوین می­یافت.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: ه نظر من مشکلات کنونی آموزش و پرورش ناشی از کینه­‌های تاریخی جریانات چپ مارکسیستی و چپ آمریکایی نسبت به جنبش اسلامی معلمان و دانش ­آموزان در پیوست به نهضت اسلامی امام خمینی(ره) و در ادامه تسویه حساب سازمان اداری و بروکراتیک کشور تاکنون نسبت به مشی دینی و انقلابی معلمان و دانش آموزان است.

زارعی گفت: اینکه انقلاب اسلامی کاری کند تا جمعیتی بالغ بر ۵۵۰ هزار نفر دانش­ آموز به جبهه‌ها در دفاع از ایران اسلامی گسیل شده و بیش از ۳۶ هزار نفر از دانش­ آموزان به همراه ۴۵۰۰ نفر از معلمان و ۱۲۰۰ نفر دانشجو- معلم جان خود را فدا کنند، این وسعت از دامنۀ معرفتی مورد تحمل جریان تکنوکرات-لیبرال نبوده و نیست. لذا تلاش شد نظام تعلیم و تربیت اسلامی و انقلابی در پیچ و خم سازمان برنامه­ نویسی و بودجه­ ریزی کشور تحت ­الشعاع دیگر بخش­ها قرار گیرد؛ این در حالی است که چنین تصور و تفکری نظام انقلابی آموزش و پرورش را از حالت رهبری به حالت سربار بودن ایرانیان تبدیل می ­کند؛ ما می­ گوییم آموزش و پرورش باید اساس ایران اسلامی و تمدنی باشد؛ پرسش ما از جریان تکنوکرات-لیبرال این است که چرا جمعیت عظیم خلاق دانش­آموز-معلم را از ایفای نقش و شراکت از عملیات ­های بزرگی نظیر فتح خرمشهر-فاو و جنبش های اجتماعی نظیر ۱۳آبان به حدّ عملیات ­هایی نظیر تست-کنکور به سقوط کشانیدید.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با انتقاد از بی ­توجهی جریان تکنوکرات-لیبرال به نظام تعلیم و تربیت کشور و به صحنه نیاوردن امکانات و پشتیبانی­‌ها برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: درگیر کردن آموزش و پرورش به رفتارهای صنفی-سندیکایی و طمع­کار شدن جریانات چپ آمریکایی و نومارکسیست­ ها و منافقین به برخی نارضایتی‌­های خانوادۀ بزرگ فرهنگیان در کشور حاصل کینۀ تاریخی جریانات تکنوکرات- لیبرال از معلمان و دانش ­آموزان انقلابی و حاصل بی­ توجهی به کرامت این جمعیت عظیم کشور از سوی مدیران نفت پایه است، کاری که بسیج اساتید با کمک کانون‌­های استادی بسیج در دانشگاه فرهنگیان تلاش خواهد کرد در مشارکت جامعۀ معلمان و فرهنگیان کشور این پروژه را خنثی کند.

گفتنی است در پایان این مراسم دکتر سید محمد مهدی قاسم تبار عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان به عنوان رئیس جدید کانون بسیج اساتید به حاضران معرفی و از زحمات دکتر حسین قربانیان در این سمت قدردانی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار