خبرهای داغ:
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خبر داد
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی همایش استانی طلایه داران انقلاب در 11 بهمن ماه در محل مصلی (هیئت ابوالفضلی )بیرجند با حضور هزار نفر از اقشار مختلف مردم و روحانیون برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۰۵۰۷۵
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام احمد رضایی مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انقلاب اسلامی از دل مردم شکل گرفت و عاملی که  در تداوم و بقا آن نقش داشته است وحدت بین آحاد مردم است.

وی با بیان اینکه اندیشه امام راحل برگرفته از بعثت پیامبر و الهی است ادامه داد:  همان گونه که اسلام تنها متعلق به عربستان و عرب نیست و پیامبر آسلام را به تمام جهان صادر کردند اندیشه امام راحل و انقلاب اسلامی هم یک فرآیند جهانی است که امام آن را محدود به ایران  نکرد و کل جهان و دنیا اسلام را فراگرفته است

وی بیان کرد: امام خمینی از همان اوایل انقلاب سرنگونی رژیم پهلوی و تحقق نظام اسلامی را پیش بینی کردند که هر دو آن ها محقق شد همچنینین ایشان معقتد بودند که پرچم این انقلاب به دست صاحب اصلی آن حضرت مهدی خواهد رسید.

 حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی معجزه ای بود که نظیر نداشت و پشتوانه آن مردم هستند افزود: بعد از انقلاب شاهد رویش ها بسیاری و تشکیل نهادهایی همچون بسیج، جهاد سازندگی ، کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی که کمک و خدمات بسیاری به مردم و کشور ارائه دادند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه قبل از انقلاب هیچ انسجامی در تبلیغ مسائل دینی نبوده افزود: امروز و به برکت انقلاب حدود ۵۰۰روحانی به صورت ثابت در خراسان جنوبی مستقر هستند و همچنین در طول سال و در مناسبت های مختلف ۶هزار مبلغ در ۶۷ روز به مناطق مختلف استان اعزام می شوند.

وی با اشاره به اعزام ۶۰۰ مبلغ برادر و ۴۰۰ مبلغ خواهر به مناطق مختلف استان در ایام فاطمیه افزود: در قبل از انقلاب در استان خانه عالم نداشتیم و امروز تعداد ۲۲۰ خانه عالم در روستاهای بالای یکصد خانوار  وجود دارد.

وی از شناسایی و ساماندهی هزار و ۳۰۰ هیئت مذهبی درسامانه طوبا خبر داد و افزود: تا کنون هزارو۲۰۰ نفر مداح در سطح استان شناسایی شدند که در بیش از ۴۰ کانون و۳۰ انجمن اسلامی فعالیت دارند.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه  حماسه ۹ دی توسط هیئات مذهبی شکل گرفت گفت: هیئات مذهبی در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش بسبار مهمی داشتند و امروز پسوند عزاداری از هیئات برداشته شده و با عنوان هیات مذهبی در تمام ایام ولادت و شهادت فعالیت دارند و علاوه بر کار فرهنگی فعالبت های اجتماعی هم انجام می دهند.

وی ادامه داد:  در حوزه قرآنی بعد از انقلاب اسلامی اقدامات خوبی در استان انجام گرفته است از جمله آنها ایجاد مکتب خانه ها و سواد قرآنی  بود و به برکت نظام در حوزه مختلف قرآنی در سازمان تبلیغات اسلامی آموزش سبک زندگی قرآنی و تربیت داور در حوزه مسابقات قرآنی در رشته های مختلف حفظ و قراعت در استان داشتیم

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: به مناسبت 40  سالگی انقلاب اسلامی همایش استانی طلایه داران انقلاب در 11 بهمن ماه در محل مصلی (هیئت ابوالفضلی )بیرجند با حضور هزار نفر از اقشار مختلف مردم و روحانیون برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به برگزاری عنوان برنامه در دهه فجر به همت سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در سطح شهرستان های استان ادامه داد: برگزاری 40 گفتمان  بصیرتی در 40 مسجد استان با همکاری هادیان سپاه پاسداران  از جمله برنامه های این نهاد است.

وی ادامه داد: برگزاری گفتمان انقلاب اسلامی در مدارس با حضور اساتیدی از قم ، برگزاری 10 کار گروه سبک زندگی قرآنی دراستان ، اجتماع فاطمیون در 20 بهمن همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در سراسراستان که در بیرجند درمزار شهدا باقریه برگزارخواهد شد.

حجت الاسلام رضایی عنوان کرد: در 15 بهمن  15 محفل قرآنی در استان برگزار می شود وهمچنین همایش تجلیل از 60 نفر از فعالان قرآنی  با حضور مهمان کشوری آقای هادی شریف معاون سازمان دارالقرآن کشور و سخنرانی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  برگزار خواهد شد

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاری پنج کارگاه آموزشی در زمینه مقابله آسیب های اجتماعی با محوریت مواد مخدر ، برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در حسینیه جماران، برگزاری 10 شب 10 مسجد با محوریت برنامه های قرآنی در استان و برگزاری نشست کارگروه بانوان فرهیخته  از دیگر برنامه های است که در دهه فجر در استان برگزار خواهد شد

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها