خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
با حضور ۳۰۰ نفر از فرهنگیان جهرمی، دوره ضمن خدمت معلمین با موضوع "بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش" برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۵۰۶۰
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، به همت کانون بسیج فرهنگیان آن شهرستان، با حضور 300 نفر از فرهنگیان، دوره ضمن خدمت معلمین مدارس شهرستان جهرم، با موضوع "بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش" برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که به مدت 6 ساعت به طول انجامید، اساتید مدعو در مورد هدف، الزامات، روشها و چشم انداز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بحث و تبادل نظر کردند.

گفتنی است سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در سال 1390 در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و جهت اجرا به آن وزارتخانه ابلاغ گردیده، حاوی نقشه راه با هدف اسلامی نمودن آموزش و پرورش، قوانین و آموزه های دینی تربیتی است که توسط کارشناسان امر تدوین گردیده است.

تحقق این هدف کحه یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب نیز بوده و هست، نیازمند ترسیم نقشه راهی است که در آن نحوه طی مسیر، منابع و امکانات لازم، تقسیم کار در سطح ملی و الزامات در این مسیر به صورت شفاف و دقیق مشخص شده باشد.

سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش کوشش شده تا با الهام گیری از اسناد بالادستی و بهره گیری از ارزش های بنیادین آنها و توجه به اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، چشم انداز و اهداف  هجری شمسی تبیین شود.

تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش 1404تعلیم و تربیت در افق  ،1404 مبتنی بر آرمان های بلند نظام اسلامی باید معطوف به چشم اندازی باشد که در افق روشن ترسیم گر ایرانی توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در  سطح منطقه با هویتی اسلامی ـ انقلابی و الهام بخش جهان اسلام همراه با تعاملی سازنده و مؤثر در عرصه روابط بین المللی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها