مسئول بسیج جامعه پزشکی استان چهارمحال و بختیاری از خدمت رسانی به 351 نفر در شهرستان های بروجن و اردل خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۵۰۴۹
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دکتر مهین غفاری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر، تیم های بهداشتی –درمانی، آموزشی و مشاوره ای طرح ملی شهید دکتر رهنمون کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان اردل به وسیله بالگرد در تاریخ اول بهمن ماه به روستای دهدلی اعزام شد.

وی، افزود: این تیم اعزامی متشکل از؛ پزشک عمومی، کارشناس مراقب سلامت و بهورز بود که  با ویزیت رایگان 65نفر توسط پزشک عمومی و ارائه داروی رایگان به این بیماران ویزیت شده، آموزش های بهداشتی مراقبت های مادران باردار به چهار نفر، واکسیناسیون دو نفر و ارجاع دو نفر به مراکز خدمات جامع سلامت، در مجموع به 138نفر در این روستا خدمت رسانی کرد.

دکتر غفاری ادامه داد: اعزام تیم بهداشتی-درمانی، آموزشی و مشاوره ای طرح ملی شهید دکتر رهنمون به محله قشقایی نقنه از توابع شهرستان بروجن نیز از دیگر برنامه های بسیج جامعه پزشکی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی، افزود: تیم اعزامی به محله قشقایی نقنه متشکل از؛ دندانپزشک، پزشک عمومی، کارشناس آموزش سلامت، کارشناس تغذیه و کارشناس مبارزه با بیماری ها بود، که خدمات رایگان بهداشتی- درمانی، آموزشی و مشاوره ای به 213نفر ارائه کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در این اعزام، 14نفر توسط دندانپزشک و 26نفر توسط پزشک عمومی ویزیت شدند و خدمات مشاوره ای سلامت روان به 75 نفر و آموزش های بهداشتی (مشاوره تغذیه) به 36 نفر ارائه شد.

وی گفت: شناسایی 5مورد بیمار جدید مبتلا به فشار خون بالا و تشکیل پرونده، ارائه داروی رایگان به 4بیمار و ارائه خدمات مامایی به 5نفر، تزریقات و واکسیناسیون 5نفر و و ارجاع 4بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت، ارائه آموزش های بهداشتی بیماری های غیرواگیر به 39 نفر، از خدمات ارائه شده در محله قشقایی نقنه در این اعزام بود.

ارسال نظرات