خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خبر داد:

سواد رسانه ای نیاز عموم شهروندان/ اجرای طرح ملی"مجاز یار"

بیدخام گفت : با افزایش سطح دسترسی به رسانه ها و فضای مجازی آسیب های اجتماعی نو پدید در جامعه بروز و ظهور کرده است و ارتقاء سواد رسانه می تواند نقش موثری در کاهش این نوع آسیب ها داشته باشد
کد خبر: ۹۱۰۵۰۴۴
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در جلسه ای که به منظور تبیین طرح ملی ارتقاء سواد رسانه « مجاز یار » با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی استان در سالن باقرالعلوم استانداری برگزار شد گفت: این نرم‌افزار با قابلیت نصب در تلفن همراه با هدف فراگیری سواد رسانه‌ای و ارتقای سطح سواد رسانه‌ای مخاطبان تهیه شده است و مخاطبان می‌توانند با برقراری ارتباطی تعاملی انواع رسانه‌ها را بیاموزند و دیدگاهی نقاد و تحلیلی نسبت به پیام‌های رسانه‌ای داشته باشند.
بیدخام با بیان اینکه سواد رسانه مهارتی است که لازم است عموم شهروندان آن را فرا بگیرند گفت : با افزایش سطح دسترسی به رسانه ها و فضای مجازی آسیب های اجتماعی نو پدید در جامعه بروز و ظهور کرده است و ارتقاء سواد رسانه می تواند نقش موثری در کاهش این نوع آسیب ها داشته باشد و همچنین با توجه به پیچیدگی های مهارت های سواد رسانه و وسعت و پراکندگی آن ، ارائه یک بسته آموزشی برای مخاطبان راه‌ حل مناسبی است .
به گفته وی شورای اداری استان های وزارت کشور با تولید اولین نرم افزار تلفن همراه در حوزه آموزش جامع سواد رسانه تحت عنوان مجازیار کوشیده است در فراگیر نمودن این آموزش گام بردارد .
بیدخام با بیان اینکه این نرم افزار در قالب محیطی جذاب به آموزش مفاهیم کلیدی سواد رسانه در دنیای امروز می‌پردازد گفت : استفاده از کلیپ های کوتاه در قسمتهای مختلف نرم افزار مجاز یار به ارتقای یادگیری کمک می‌کند و در پایان هر بخش تمرین ها آزمون های طراحی شده که اطلاعات حاصله را ارزیابی می‌کند .
مدیرکل دفتر امور اجتماعی محتوای آموزشی این نرم افزار را در قالب متن ، تصویر ، ویدئو ، سخن اساتید و پادکست که دارای مطالب جامعی برای بالا بردن سطح بیشتر آگاهی کاربران است توصیف کرد و افزود : این نرم افزار شامل شش بخش ، سواد رسانه ، کلینیک رسانه ، مادرانه ، سبد رسانه ، صنعت بازی و صنعت زیبایی است .
این مقام مسئول اهداف اجرای طرح مجازیار را افزایش آگاهی نسبت به تاثیر رسانه در شکل گیری افکار عمومی ، آموزش کاربردی سواد رسانه ای ، ایجاد انگیزه و علاقه در مخاطبان ، تجزیه و تحلیل پیام های رسانه ای و ارزیابی ، افزایش قدرت نقد هوشمندانه و فراگیری طرح جامع سواد رسانه دانست .
وی با اشاره به اینکه دستاوردهای این طرح آموزش غیر حضوری و کاهش هزینه‌های استفاده از فضای مجازی می باشد ، آموزش سریع و کم هزینه بودن آن را از جمله امتیازات این طرح دانست .
این مقام مسئول با بیان اینکه از نمایندگان دستگاههای اجرایی انتظار می رود که نسبت به معرفی این نرم افزار به همکاران و خانواده آنها اهتمام ویژه ای داشته باشند.
وی یادآور شد: نرم افزار مجاز یار برای افراد متاهل بالای ۲۵ سال تدارک دیده شده که در گام اول کارمندان دولت و خانواده آنها ، سازمانهای مردم نهاد در اولویت هستند .
لازم به ذکر است اپلیکیشن مجازیار یک دوره آموزشی جامع برای صیانت از خانواده‌ها در فضای مجازی است که توسط سازمان اجتماعی وزارت کشور در سراسر کشور در حال اجرا و از طریق سایتwww.majazyar.ir و یا دانلود اپلیکیشن قابل دسترسی می باشد .
1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها