خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: خدای متعال زندگی انسان در دنیا را مزرعه آبادانی آخرت قرارداده است و برای اینکه انسان در مزرعه دنیا برداشت پربرکتی داشته باشد پروردگار عالم برنامه‌ریزی مناسبی برای انسان انجام داده است
کد خبر: ۹۱۰۵۰۴۲
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در مراسم سومین روز درگذشت حجت الاسلام گروسی در مسجد امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: خدای متعال زندگی انسان در دنیا را مزرعه آبادانی آخرت قرارداده است و برای اینکه انسان در مزرعه دنیا برداشت پربرکتی داشته باشد پروردگار عالم برنامه‌ریزی مناسبی برای انسان انجام داده است تا انسان در مزرعه دنیا همچون یک درختی رشد کرده و میوه و نتیجه شایسته‌ای دهد.
امام جمعه قزوین میوه کمال انسانیت در دنیا را تقوا و کرامت و دستیابی به ارزش‌های الهی برشمرد و افزود: دنیا برای انسان‌ها همچون رحم مادر است، در رحم مادر جسم ما رشد می‌کند اگر خللی به وجود آید این نوزاد ممکن است کر یا کور یا ناقص العقل متولد شود، در رحم دنیا هرکوتاهی انسان را ناقص الخلقه می‌کند و چشم بصیرتش کور و گوش شنوایش کر می‌شود.
وی ادامه داد: خدای متعال فرمودند، هرکس از یاد، ذکر، دین، عبادت و کتاب من روی برگرداند، این فرد در دنیا در خفقان و سختی زندگی خواهد کرد و کور و کر از رحم دنیا به عالم آخرت محشور می‌شود، این بینایی فقط داشتن چشم ظاهری نیست، این فرد در دنیا اهل ظلم، نفاق، حرام خوری و ستم به مستضعفان می‌شود.
نماینده، ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: دنیا فرصتی است تا آدمیت، انسانیت، تقوا، اعتقادات دینی و یقین خود را محکم کنیم، خدای متعال در دنیا با اتفاقات مختلف و سختی‌های متفاوت ما را می‌آزماید تا موحد و مشرک بودن، نفاق و صداقت، اهل حلال و حرام بودن ما مشخص شود.
آیت‌الله عابدینی بیان کرد: در سوره آل عمران خداوند می‌فرماید، همه درحال چشیدن مرگ هستید و هرچه کسب کنید چه خوبی و چه بدی، همه در روز قیامت همراه شما خواهد بود و از پرونده دقیق اعمال خود شگفت‌زده می‌شوید، هرکس بتواند دو امتیاز یعنی نجات از آتش به جهنم و دریافت مجوز ورود به بهشت را دریافت کند او به رستگاری رسیده است.
وی اذعان کرد: در ادامه سوره آل عمران آمده است، اما بدانید این زندگی دنیا جزو وسیله فریب نیست تا ما در زندگی دنیا در کنار جاذبه‌های دنیا هوشمندانه عمل کنیم و اسیر مال، ثروت، شهوت، قدرت و مقام نشویم و جوانمردی خود را ضایع نکنیم.
امام جمعه قزوین جان دادن را یکی از مراحل قبل از مرگ برشمرد و ابراز کرد: امیرمومنان در خطبه ۱۰۹ نهج البلاغه می‌فرمایند: آنچه موقع جان دادن برای انسان رخ می‌دهد گفتنی نیست، اما هنگام ورود حضرت عزرائیل (ع) چند اتفاق رخ می‌دهد ابتدا رنگ چهره تغییر می‌کند و زبان آدمی بند می‌آید، دست و پای انسان شل و توان و قدرت آن‌ها سلب می‌شود، اما در این وضعیت گوش‌ها و چشم‌ها و عقل آدمی کار می‌کند و به فکر فرو می‌رود که عمر و جوانی خود را چگونه گذرانده است؟ مال و ثروت خود را از چه راهی به‌دست آورده و در چه راهی خرج کرده است؟ زمانی که آدمی در این فکرهاست مرگ هم درحال نفوذ به جان اوست، در این حالت شنوایی گوش او از بین می‌رود در این شرایط نمی‌تواند با اطرافیان خود ارتباط بگیرد و سرانجام چشمانش نیز تحت نفوذ مرگ قرار می‌گیرد و خاموش می‌شود و پس از مرگ انسان در گوشه‌ای از خاک با اعمالش رها خواهد شد.
نماینده، ولی فقیه در استان قزوین گفت: امیرمومنان (ع) در کلام دیگری می‌فرمایند، قبر هر روز ما را صدا می‌زند که من خانه غربت و وحشت و کرم‌ها و حشرات هستم، اما کدام گوش شنوا این سخنان را می‌شنود؟ همچنین امام سجاد (ع) می‌فرمایند، قبر گودالی از گودال‌های جهنم یا باغی از باغ‌های بهشت است که بسته به اعمال انسان‌ها تبدیل می‌شود.
وی عنوان کرد: امیرمومنان (ع) زمانی که با یاران خود از جنگ صفین برمی‌گشتند به قبرستانی وارد شدند حضرت نزد یاران جنگی خود با مردگان خوابیده در قبرستان صحبت کردند و گفتند،‌ای کسانی که در قبر‌های تاریک سکنی گزیده اید،‌ای خاک نشینان،‌ای وحشت زدگان،‌ای بی کسان، شما از ما زودتر اینجا قرار گرفتید ماهم به شما ملحق می‌شویم، خانه‌ای که در دنیا همه آبروی شما را گرفت امروز در دست عده دیگری است، با مرگ شما مال و ثروت شما توسط دیگران تقسیم شد، سپس رو به یاران خود کردند و فرمودند؛ اگر خدا به این مردگان اجازه سخن گفتن بدهد به ما خبر می‌دهند که تقوا بهترین توشه برای گذشت از مرز مرگ است.
آیت الله عابدینی یادآور شد: حضرت فاطمه زهرا (س) از رسول گرامی اسلام (ص) سوال می‌کنند، پدرجان اگر کسی نمازش را سبک بشمارد چه خطراتی خواهد داشت؟ پیامبر فرمودند، هرکسی نمازش را سبک بشمارد به ۱۵ گرفتاری مبتلا خواهد شد، شش گرفتاری در دنیا، سه گرفتاری هنگام مرگ، سه گرفتاری در قبر و سه گرفتاری در قیامت گریبانگیر او خواهد شد، شش گرفتاری دنیا این است که برکت از عمر وی برداشته می‌شود، بی برکت شدن رزق، نورانیت بندگان شایسته از چهره او برداشته می‌شود، کار‌های او ارزش و جایگاه نخواهد داشت، سه گرفتاری هنگام مرگ این است که ذلیل و گرسنه و تشنه می‌میرد، گرفتاری قبر هم این است که خداوند ملکی را بر او می‌گمارد که وی را شکنجه کند و تاریکی و فشار قبر شامل حالش می‌شود، در قیامت هم خداوند فرشته‌ای را مامور می‌کند که از روی صورت او را به سمت جهنم می‌کشانند، مورد نظر لطف خدا قرار نمی‌گیرد و حساب سختگیرانه‌ای نصیب وی خواهد شد.
امام جمعه قزوین گفت: این مجلس جلسه بزرگداشت عزیز گرامی، طلبه‌ای که عمری را در راه بزرگداشت نماز و ارشاد بندگان خدا صرف کرد، برای تحصیلات علوم دینی به قم هجرت کرد و در رشته علوم قرآنی تحصیل کرد و در محیط کاری و تحصیلی شاگردانی را تربیت کرد، امیدواریم خداوند این عزیز گرامی را با اولیای خود محشور بفرماید و بر درجات وی بیفزاید.
۱۰۰۱/پ ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها