استاندار یزد گفت: استقرار ارتش در این استان از دیرباز به عنوان یکی از مطالبات مردم مطرح بوده که امیدواریم وزیر دفاع این موضوع را پیگیری کند.
کد خبر: ۹۱۰۵۰۱۹
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
به گزارشخبرنگارخبرگزاری بسیج از یزد، «محمدعلی طالبی» صبح امروز در جلسه شورای اداری استان یزد که با حضور وزیر دفاع برگزار شد، با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا اظهار داشت: این ایام فرصت مناسبی است برای تبیین دستاورد‌ها و عملکرد انقلاب در حوزه‌های مختلف که به طور قطع مدیران استان به آن واقف هستند و از این فرصت استفاده می‌کنند.
وی عنوان کرد: این ایام فرصتی ارزشمند برای بازخوانی ارزش‌های انقلاب اسلامی است و باید از این فرصت برای تقویت همدلی‌ها و وحدت برای آرمان‌های مشترک که اصل آن وحدت حول منافع ملی و منافع مردم در شرایط سختی است، استفاده شود.
طالبی خاطرنشان کرد: استان یزد امروز به برکت انقلاب اسلامی و دوران پرشکوه آن از سرآمدان کشور به شمار می‌رود.
استاندار یزد عنوان کرد: بزرگترین سرمایه استان یزد سرمایه نیروی انسانی است که از دیرباز با سخت کوشی و خلاقیت در مسیر آبادانی قدم برداشته اند.
وی ادامه داد: در بخش اقتصادی جزو چند استان برتر هستیم و به رغم کمبود‌هایی که در حوزه آب وجود دارد در بخش‌های مختلف اقتصادی دارای رتبه‌های خوبی هستیم و نشان دادیم که چطور با همه محدودیت‌ها می‌توان تولید کرد.
طالبی تصریح کرد: در بخش علمی نیز از برترین استان‌ها به لحاظ تعداد دانشجویان، تعدد مراکز دانشگاهی، پارک‌های علم و فناوری هستیم و از نظر پزشکی نیز از قطب‌های کشور محسوب می‌شویم و یزد به سایر استان‌ها نیز در این زمینه خدمات ارائه می‌دهد.
استاندار یزد ادامه داد: با چالش‌هایی نیز مواجه هستیم که از آن جمله می‌توان به کاهش شدید کمی و کیفی منابع آبی استان اشاره کرد که البته طرح‌های مختلفی را در حوزه مدیریت مصرف دنبال می‌کنیم و هم در بخش کشاورزی و هم صنعتی و هم خانگی و فضای سبز به دنبال مدیریت مصرف هستیم.
وی عنوان کرد: در بحث انتقال آب هم در حال اجرای طرح‌هایی هستیم که امیدواریم با حمایت مسئولان کشور بتوانیم این امر را تسریع کنیم.
طالبی یادآور شد: نرخ بیکاری استان یزد اکنون بالاتر از میانگین کشوری است در حالی که در گذشته اینگونه نبوده و این حجم بیکاری با ظرفیت‌های استان تطبیق ندارد و نیاز به اجرای طرح‌های ویژه در این استان است.
استاندار یزد گفت: در یزد با پدیده مهاجرت نیز مواجه هستیم که آثار و تبعات فرهنگی به دنبال داشته، اما در مجموع با تعامل اعضای شورای تامین، شرایط خوبی در بحث امنیت استان حاکم شده و برای عبور از بحران‌ها و چالش‌های اساسی، به همراهی دولت نیاز داریم.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان یزد عنوان کرد: بحث کویر مرکزی ایران که به رغم ظرفیت‌های خوب، تهدید‌هایی نیز برای استان به دنبال داشته باید مدنظر باشد، زیرا یزد در چهارراه ارتباطی کشور هم به لحاظ ریلی و هم جاده‌ای با قاچاق کالا، موادمخدر و انسان مواجه است.
طالبی ادامه داد: کمبود آب در یزد چالش‌هایی را در استان ایجاد کرده که برخی از آن‌ها چالش‌های خارج از استان است به طوری که امنیت روانی استان تحت تاثیر این چالش هاست.
وی تصریح کرد: ما برای پیگیری همه این موارد، انرژی اصلی خود را بر بحث رفع مشکلات آب و برنامه ایجاد اشتغال در استان گذاشته ایم و امیدواریم با کمک دولت و بخش خصوصی نیاز‌هایی که در این زمینه داریم رفع شود.
طالبی با تاکید بر اینکه در بحث اشتغال تمرکز بر صنایع دانش بنیان است، افزود: پرداختن به مسائل اجتماعی و فرهنگی برای جلوگیری از پیشرفت آسیب‌های اجتماعی را مدنظر قرار داده ایم.
وی تصریح کرد: همه این‌ها نیازمند حمایت جدی دولت از استان یزد است که امیدواریم وزیر دفاع پیام آور خوبی برای پیگیری مطالبات استان یزد در حوزه‌های مختلف باشد.
طالبی، یکی از مهمترین خواسته‌های استان یزد را ایجاد صنایع مختلف در حوزه تولید مواد ناریه، استقرار ارتش در استان هم برای استقرار در مرکز استان و هم ایجاد پادگان آموزشی در ابرکوه اعلام کرد و افزود: امیدواریم این امر مورد اهتمام جدی قرار گیرد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: برای تامین امنیت کویر هم نیاز به تجهیزات پیشرفته داریم ضمن اینکه از گذشته مرکز ایجاد آموزش فنی و حرفه‌ای نیروی زمینی ارتش در میبد پیگیری می‌شده که حتی زمین نیزا ختصاص یافته که امیدواریم این موضوع نیز با جدیت بیشتری دنبال شود.
استاندار یزد اظهار داشت: با توجه به زیرساخت‌هایی که در حوزه صنعت و زیرساخت‌ها داریم امید داریم که صنایع وابسته به وزارت دفاع در یزد افزایش پیدا کند.
طالبی ادامه داد: یکی از مطالبات یزد تعمیم فروشگاه‌های اتکا به شهرستان‌ها است که امیدواریم با دستور وزیر دفاع این موضوع نیز تامین شود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات