خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
سرهنگ دوستدار در نشست هم‌ اندیشی کارتن‌خواب‌ها ، باید‌ها و نبایدها:
فرمانده سپاه بقیه الله شیراز در نشست هم اندیشی کارتن خواب ها، باید‌ها و نباید‌ها با شاره به وضعیت بد کارتن خوابی و معتادین در شیراز گفت: این همه مدافع حرم داریم باید ببینیم چرا نمی‌توانیم مدافع حرم شهر خود باشیم.
کد خبر: ۹۱۰۴۹۳۰
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ پاسدار محمدجعفر دوستدار فرمانده سپاه بقیه الله شیراز در نشست هم اندیشی فعالان و مسئولان اجتماعی شیراز با موضوع کارتن خواب ها، فایلها و نبایدها که در سالن جلسات سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز برگزار شد، با اشاره به صحنه های زشت کارتن خوابی و اعتیاد در شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) تصریح کرد: این همه مدافع حرم داریم باید ببینیم چرا نمی توانیم مدافع حرم شهر خود باشیم.

وی با تأکید بر اینکه همه باید دست به دست هم دهیم چهره حرم سوم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی را عوض کنیم چرا که این چهره شایسته این شهر نیست اظهار داشت: در هر صحنه ای که انقلاب نیاز داشته مردم حضور پیدا کردند نتیجه گرفتیم و مصداق این حرف این است که جنگ را نه سپاه اداره کرد و نه ارتش بلکه این مردم جنگ را اداره کردند و جنگی که قرار بود هفته بعد از اغاز صدام در تهران حضور یابد به برکت وجود مردم 8 سال طول کشید و یک وجب هم خاک کشور به دست دشمن نیفتاد.

دوستدار افزود: در جنگ فرهنگی هم مردم حضور پیدا کردند و شهید حججی ها تربیت شدند و در مقابل جنگ نرم و سخت دشمن ایستادند.

وی با بیان اینکه کار دسته جمعی در کشور ضعیف است افزود:  شهرداری گرمخانه زده، بهزیستی تلاش داشته و مجموعه های سمن های مردم نهاد نیز کمپین دارند و غیره اما کماکان صحنه های زشت کارتن خوابی و اعتیاد و غیره را می بینیم و خانواده ها شاهد این صحنه ها هستند که باید ببینیم چرا نتوانستیم این موضوعات را حل کنیم؟!

دوستدار اظهار کرد: باید دست به دست هم بدهیم و یک کار نو را برنامه ریزی کنیم. کشور ما کشوری اسلامی است و بچه های ما موشک دوربرد زدند باید ببینیم چرا نمی توانیم برای کنار دست خودمان برنامه ریزی کنیم؟

در ادامه، لیلا دودمان عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست گفت: ما در جلسات متعددی که در کمیسیون فرهنگی شورا و استانداری و دادگستری بوده ایم همیشه در مورد معلول و درمان برای معلول اسیب های اجتماعی صحبت می کنیم اما به علت ها توجه نمی کنیم.

وی تصریح کرد: امروز برگزاری این نشست یک نوع مطالبه عمومی است و خوشحالم از اینکه به عنوان نماینده مردم می بینم همه در گیر این شده اند که این مشکلات حل شود و به نتیجه برسیم.

دودمان بیان کرد: مشکل این است که در حوزه آسیب های اجتماعی متولی زیاد شده است ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور متولی و تامین کننده برای مقابله با آسیب های اجتماعی است که بودجه کار را بگیرد و در اختیار بهزیستی قرار دهد و شهرداری هم زیرساخت ها را آماده کند همه این ها صورت گرفته اما پولی که ستاد مبارزه با مواد مخدر گرفته پاسخگوی تعداد کسانی که قربانی آسیب های اجتماعی شده اند نیست.

وی تاکید کرد: باید به علت و معلول هر دو توجه کنیم و رها کردن هرکدام از این دو مسئله را لاینحل باقی می گذارد.

ابراهیم گشتاسبی راد معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز نیز در این نشست گفت: به دلیل اینکه شهرداری ارتباط نزدیکی با مردم دارد و با مشکلات شهر درگیر است سعی کرده وظایف خود را در حوزه های مختلف تا آنجا که می تواند انجام دهد.

وی بیان کرد: شورا و شهرداری شیراز با جدیت به دنبال رفع این مشکلات در سطح شهر هستند و حاضریم در حوزه پیشگیری همکاری وسیع داشته باشیم.

گشتاسبی راد افزود: وظیفه ما در حوزه اجتماعی جنبه پیشگیری دارد و ما به دنبال این هستیم که مردم در محله ها فعال شوند تا از حضور معتادان در محله های آسیب دیده پیشگیر کنیم.

وی گفت: سعی کردیم حضور مردم را در محل های دارای آسیب های اجتماعی بیشتر کنیم و حضور مردم باعث می شود حضور معتادان کاهش یابد.

گشتاسبی راد با اشاره به تلاش گروههای جهادی برای حل مشکلات کارتن خواب ها، معتادان و غیره در سطح محلات افزود: اینکه کسی بسیجی وار وارد عرصه می شود که با رساندن پتو، غذا و غیره انسانی را زنده نگه دارد این اوج مهربانی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار