همایش طلایه‌داران فاطمی باحضور جمعی ازمسئولان،روحانیون و طلاب برادر وخواهر استان در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۴۸۸۸
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدرضا برادران، کارشناس مذهبی رسانه ملی و مدرس حوزه و دانشگاه در این همایش، گفت:خداوند در سوره آل‌عمران راهکارهای حفظ اسلام ، انقلاب و وظایف ما نسبت به آن‌ها را مشخص کرده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یکی از دستاوردهای دینی ماست، افزود: بنا بر روایات ائمه معصومین علیهم السلام در آخرالزمان فقط دغدغه دینی برای افراد مطرح است و این ضرورت دغدغه‌مندی نسبت به اسلام را می‌رساند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی فراموش نکردن گذشته را نخستین سفارش خداوند در سوره آل‌عمران خواند و اظهار کرد:خداوند در آیاتی از این سوره می‌فرمایند هرچند باید از گذشته عبور کرد اما هرگز نباید حوادث و وقایع گذشته را فراموش کنیم و در آیات متعددی در قرآن سرنوشت پیامبران را برای رسول اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) و جامعه بیان می‌کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌برادران تصریح کرد:اگر حوزه‌ها، طلاب، مسئولان و مردم گذشته خود به‌ویژه دوران قبل از انقلاب را فراموش کنند انقلاب در معرض خطر و آسیب قرار می‌گیرد.

وی تحمل سختی‌ها و مشکلات توسط مجاهدان در طول تاریخ و یادآوری آن‌ها را از دیگر نصایح خداوند در سوره آل‌عمران برشمرد و خاطرنشان کرد:بنا‌بر این آیات مشکلات همواره پیش پای مجاهدان بوده است اما هرگز دست از تلاش و مبارزه خود بر نداشتند تا پیروز شدند و اکنون نیز با وجود همه مشکلات باید برای حفظ انقلاب و اسلام تلاش کنیم.

مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه خداوند در قرآن از ما می‌خواهد که مشکلات دشمنان را برجسته کنیم زیرا آن‌ها هم در جنگ آسیب‌هایی دیده‌اند، تصریح کرد: متأسفانه اکنون در کشور اهتمامی به غرب‌شناسی نمی‌شود و برخلاف شناخت کامل دشمنان از مسائل کشور، ما مشکلات و ضعف‌های دشمنان را به درستی مطرح نمی‌کنیم.

‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین برادران با اشاره به اینکه خداوند در آیاتی از سوره آل عمران بر نقد منصافه مؤمنین تأکید کرده است، اظهار کرد: متأسفانه شرایط امروز جامعه ما به گونه‌ای است که به‌دلیل برخی تکلف‌ها اجازه نقد به مردم داده نمی‌شود در حالی که نقد منصفانه موجب ارتباط بهتر با بدنه جامعه و رفع ضعف‌ها می‌شود.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه خداوند در آیاتی از این سوره پیروزی را عاقبت متقین می‌داند و به آنان امید می‌دهد، ادامه داد:متأسفانه برخی‌ها می‌خواهند تفکر یأس را در جامعه رواج دهند و معتقد هستند که تا ظهور امام زمان(ارواحنافداه) اتفاق نیفتد هیچ مشکلی قابل حل نیست.

وی با اشاره به آیه ۲۰۰ سوره آل‌عمران، صبر فردی و جمعی را از سفارش‌های الهی در این آیه خواند و تصریح کرد:ما درجامعه صبر فردی را مشاهده می‌کنیم اما کمتر شاهد صبر اجتماعی هستیم در حالی‌که تمام روابط فردی، اجتماعی، خانوادگی و ... نیازمند صبر است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ‌برادران با تأکید بر اینکه اگر روحانیت بخواهد انقلاب اسلامی را حفظ کند باید با مردم در ارتباط باشد، اظهار کرد: نهضت خدمت‌رسانی می‌تواند مهم‌ترین رویکرد جامعه روحانیت برای محبوبیت بین مردم باشد.

ارسال نظرات