ادیانی در سؤال از ظریف:

الاغِ برجام سواری نمی‌دهد

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس گفت: الاغ برجام چموش است و بار نمی‌برد و فقط سند آن را به نام ما زدند. این چنین برجامی غایت هدف ملت ایران در برجام نبود.
کد خبر: ۹۱۰۴۸۱۹
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی‌ ادیانی‌راد، نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی پارلمان و در جریان سؤالش از محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه درباره اینکه برجام چه دستاوردهایی داشته است؟، گفت: مهم‌ترین واقعه تاریخ سیاسی کشور در بعد از انقلاب، موافقت‌نامه برجام است، برای مدیریت، راهبری و هدایت این موضوع، هم مجلس و هم مقام معظم رهبری ریل‌گذاری کردند. قرار بود قطار برجام از ریل شرایطی که از سوی مقام معظم رهبری قرار داده شد، خارج نشود.

وی خطاب به ظریف گفت: نماینده مردم محرم است یا نه، اتفاقا جلسه باید غیرعلنی می‌بود، شما قول دادید که ظرف دو هفته مدارک دستاوردهای برجام را در اختیار بنده قرار دهید، آیا به مجلس اعتماد ندارید، از طرفی تمام این بحث‌ها بر این است که شما گفتید ما توانستیم آمریکا را منزوی کنیم، آمریکا را شهدا و ملت ایران و بسیج رهبری منزوی کرد، نه برجام. اگر برجام آمریکا را منزوی می‌کرد، پس عربده‌کشی‌های ترامپ برای چیست؟

بیشتر بخوانید

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس اضافه کرد: اینجا خانه ملت است و 80 میلیون ایرانی پس از 5 سال داستان برجام را می‌شنوند. طبق مصوبه مجلس، دولت باید از برجام خارج می‌شد، یا بگویید مجلس قانون را غیرکارشناسی تصویب کرد و یا بگویید که اشتباه کردیم.

ادیانی‌راد با تأکید بر اینکه زمان خطبه‌خوانی تمام شده است، اظهار داشت: اینجا مرکز و کانون پاسخ‌گویی است، این حرف‌ها به درد زمان انتخابات می‌خورد، اگر بنا به خطبه‌خوانی باشد، انا رجل.

وی ادامه داد: آقای ظریف، شما گفتید که ما گزارش کردیم و مجلس تصمیم می‌گیرد، برابر بند 3 مصوبه مجلس درباره برجام، مجلس شما را مکلف کرده و تصمیم نمی‌گیرد، برابر گزارش مفصل کمیسیون امنیت ملی، آمریکا در برجام عهدشکنی کرده است. 

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس خطاب به ظریف تصریح کرد: چه کسانی گفتند که تضمین و امضای "کِری" در برجام کافی است؟ شما اعتماد نکردید؟!، پس چه کار کردید؟، اگر بی‌اعتمادی این است، پس واژگان و ادبیات و دانشمندان علم لغت، مفهوم اعتماد را تغییر دهند و به جای کلمه اعتماد بنویسند، برجام.

ادیانی‌راد افزود: آقای ظریف به سؤال پاسخ دهید، حضرت آقا فرمودند که اساس مذاکره و برجام رفع تحریم‌های اقتصادی است، شما محبت کنید پاسخ دهید که در بند 9 مصوبه مجلس درباره برجام چه کار کرده‌اید؟ این بند بیان می‌کند که دولت موظف است منابع مالی آزاد شده را در چارچوب قانون و تحقق اقتصاد مقاومتی، صرف کند.

وی تصریح کرد: آقای ظریف بگویید که مابه‌ازای برجام که گفتید و گفتند و گروه و اصحاب باورمندان برجام گفتند، حداقل 100 میلیارد دلار پس از برجام به اقتصاد ملی تزریق می‌شود، چه شد؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: قرار بر این بود که سند اقتصاد ملی و سفره مردم رونق پیدا کند، گفتید در برجام، برِ جامِ رونق اشتغال و برِ جام حل مسئله آب و محیط زیست حل شود، گوشت کیلویی 100 هزار تومان و تورم 50 درصدی چه زمانی اتفاق افتاد؟

ادیانی‌راد ادامه  داد: بیرون رفتن ترامپ از برجام قابل پیش‌بینی بود، شما گفتید که آمریکا نمی‌تواند از برجام خارج شود، بحث من را سیاسی نپندار، آورده اقتصادی برجام و آن 100 میلیارد دلار برابر بند 9 مصوبه مجلس درباره برجام محقق شد؟ ما در ادبیات دینی و ملی‌مان یاد گرفتیم که وقتی اشتباه کردیم، صادقانه، مؤمنانه و متواضعانه بگوییم که اشتباه کردیم.

وی اضافه کرد: ما به دعوای آمریکا و اروپا چه کار داریم؟ در برجام مؤلفه‌های امنیتی و اقتصادی و روابط بین‌المللی قرار بود حل شود، چون که 100 آمد، 90 هم پیش ماست، صدِ برجام، لغو تحریم‌های کامل و بدون برگشت بود.

نماینده مردم قائمشهر در پایان خاطرنشان کرد: طبق یک ضرب‌المثل مازندرانی "الاغی که سواری ندهد، سودی ندارد"، بنابراین، الاغ برجام چموش است و بار نمی‌برد و فقط سند آن را به نام ما زده‌اند، نه بار می‌برد و نه سواری می‌دهد، این چنین برجامی غایت هدف ملت ایران در برجام نبود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار