خبرهای داغ:
معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: در خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی اختلافات خانوادگی بیشترین تماس را به خود اختصاص داده که به دو دسته ارجاعات درون سازمان و برون سازمانی تقسیم می‌شود و پس از ان بیشترین آمار مختص کودک آزاری است.
کد خبر: ۹۱۰۴۷۷۵
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳

هدی حقیقی معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، بیان کرد: جامعه ما در حال صنعتی شدن است پس مسلما با آسیب‌های جدیدی مواجه می‌شویم که باید نهادهایی همچون بهزیستی باید در کاهش این آسیب‌ها گام بردارند.

وی گفت: اورژانس‌های اجتماعی دستاوردی بزرگ در عرصه خدمت‌رسانی به قشر آسیب‌پذیر هستند که جامعه هدف آن را کودکان و زنان آزار دیده، دختران و پسران فراری از منزل، افرادی با قصد خودکشی، کودکان کار و خیابان، سالمندان و معلولین آزار دیده، زوجبن متقاضی طلاق و سایر افراد در معرض شرتیط بحرانی شامل می‌شود.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین بیان کرد: روند فعالیت خط ۱۲۳ بدین گونه است که افراد تماس گرفته و سوژه مشاهده شده را گزارش می‌دهند و سپس در صورت امکان، بحران رسیدگی شده و در غیر اینصورت و مواجه با بحران‌های شدید، به دستور دستگاه قضا به تفکیک به مراکز نگهداری همچون خانه امن منتقل می‌شوند.

وی تصریح کرد: راه اندازی خانه امن با هدف نگهداری مادر در کنار کودک همراه بوده که افراد پذیرش شده شدیدا نیازمند مشاوره‌های حقوقی بوده و زنان پذیرش شده نیز از هر گونه حمایت خانوادگی محروم هستند.

حقیقی بیان کرد: در خانه‌های امن در برخی موارد سازش با همسر و گاها جدایی صورت می‌گیرد که در صورت جدایی روند حقوقی به نحو مطلوب انجام و زنان از حقوق قانونی خود بهره نی‌برند تا پس از جدایی به طور مستفل تشکیل زندگی دهند و لازم به ذکر است استان قزوین یک خانه امن با ظرفیت ۵ نفر دارد.

وی ادامه داد: در خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی اختلافات خانوادگی بیشترین تماس را به خود اختصاص داده که به دو دسته ارجاعات درون سازمان و برون سازمانی تقسیم می‌شود و پس از ان بیشترین آمار مختص کودک آزاری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها