خبرهای داغ:
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان همدان خبر داد
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان از برگزاری ۷۷۱۳ جلسه مشاوره فردی و گروهی برای مددجویان همدانی خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۴۷۷۰
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵

برگزاری بیش از ۷۷۰۰ جلسه مشاوره فردی و گروهی برای مددجویان همدانیعلی بحیرایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه یک هزار و ۹۸۳ مشاوره فردی در ۳ هزار و ۸۶۸ جلسه به مددجویان توسط مشاوران و کلینیک‌های طرف قرارداد با کمیته امداد ارائه ‌شده است، اظهار داشت: ۳ هزار و ۱۰۲ راهنمایی فردی نیز در ۳ هزار و ۱۷۶ جلسه برای مددجویان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۷ هزار و ۷۱۳ جلسه مشاوره فردی و گروهی برای مددجویان همدانی برگزار شده است، افزود: گفت: ۱۵ هزار و ۸۷ نفر از مددجویان همدانی از جلسات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی در سال جاری بهره‌مند شده‌اند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان همدان عنوان کرد: مشاوره‌ها در زمینه‌های مهارت شاد زیستن، مهارت‌های ارتباطی، مشخصه‌های اصلی سلامتی، روانشناسی مثبت‌نگر و امید به زندگی، مهارت فرزند پروری، مهارت زندگی، آشنایی با آسیب‌های نوپدید، عدم سازش فرزندان با والدین، کنترل خشم، تفاوت‌های روان‌شناختی بین زوج‌ها، مهارت حل تعارض، ملاک و معیار انتخاب همسر، مهارت جرأت‌ورزی و قدرت نه گفتن است.

وی ادامه داد: یک هزار و ۲۹ مشاوره گروهی در ۲۰۶ جلسه و ۸ هزار و ۹۷۳ راهنمایی گروهی در ۴۶۳ جلسه نیز از خدمات دیگر ارائه‌شده به مددجویان از ابتدای سال جاری بوده است.

بحیرایی ابراز داشت: مشاوره‌ها به زنان دارای سرپرست زندانی، زنان سرپرست خانوار، جوانان در آستانه ازدواج، دانش آموزان، دختران بازمانده از تحصیل، همسران جوان، زنان دارای همسر ازکارافتاده ارائه می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۱۷ مشاور خانواده و ۹ کلینیک طرف قرارداد با این نهاد است، افزود: در مجموع با ۱۰ مرکز مانند بهزیستی، آموزش‌وپرورش، مراکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی انعقاد قرارداد داشته‌ایم.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان همدان گفت: کاهش اختلافات خانوادگی، کاهش افت و ترک تحصیل، ارتقا سلامت روان مخاطبان، توانمند شدن افراد در آستانه ازدواج برای کمک به ازدواج سالم، تصحیح باورها و نگرش‌های نادرست در خصوص وظایف و انتظارات از همسر از نتایج مشاوره‌های ارائه‌شده به گروه‌های هدف بوده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری برای مشاوره‌های فردی و گروهی حدود ۹۳ میلیون تومان هزینه شده است، بیان کرد: در سال گذشته نیز ۱۱ هزار و ۷۹۵ نفر در هشت هزار و ۱۶۰ جلسه از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های فردی و گروهی بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات