خبرهای داغ:
سردار شریف گفت:اگر ابزار امروزی در اختیار جنگهای گذشته بود، شاید میلیونها انسان بیگناه کشته نمی شدند. امروز جنگهای مجازی الویت اول را در برنامه ریزی های دشمن دارد.
کد خبر: ۹۱۰۴۷۰۳
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سردار شریف معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سیزدهمین همایش اصحاب رسانه و روابط عمومی های استان قزوین که با حضور حجت الاسلام معبودی نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج)، سرهنگ والدی معاون اجرایی سپاه استان و جمعی از اصحاب رسانه و روابط عمونی های دستگاههای استان در سالن جلسات جهاد کشاورزی استان برگزار شد بیان کرد:اخیرا یونسکو مطلبی منتشر کرد مبنی بر تعریف از یک انسان باسواد در جامعه امروزی که باید دارای پنج سواد:برقراری روابط عاطفی با خانواده، برقراری روابط مثبت با افراد و اطرافیان، دارای توانمندی در استفاده از کمترین امکانات، دارای سواد رسانه ای و سواد تحصیلاتی باشد.

وی گفت:دنیای امروز با گذشته تغییر محسوسی کرده و رسانه ها نقش تعیین کننده ای در جوامع دارند. یکی از ماموریتهای رسانه ها در دنیای امروز به زانو درآوردن اهداف سیاسی دشمنان است.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد:جنگ نظامی تبعات بسیار زیاد و هزینه های بالایی برای کشور متخاصم دارد اما جنگ روانی بسیار کم هزینه تر از جنگ نظامی است و این شاخصه جنگ امروز دشمن است.

سردار شریف عنوان کرد:اگر ابزار امروزی در اختیار جنگهای گذشته بود، شاید میلیونها انسان بیگناه کشته نمی شدند. امروز جنگهای مجازی الویت اول را در برنامه ریزی های دشمن دارد.

وی با اشاره به عوامل برخی پیشرفتهای داعش در اوایل پیدایش این گروه افزود:تیوری ایجاد وحشت، برای رسیدن زودتر داعش به مقصد بود. کشتارهای وحشیانه داعش و انتشار آن در فضای مجازی، در واقع با هزینه کم، استفاده از تیوری وحشت و پیوست رسانه ای آنها را در عمل موفق کرد.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد:ایجاد رعب و وحشت در کشورهای منطقه و برجسته کردن چهره ای خشن از دین اسلام، موجب کاهش گرایش اروپا به اسلام شد. اما پروژه های عملیات روانی داعش با مقاومت های جانانه شکست خورد و نقش رسانه ها در این امر بسیار محسوس بود.

سردار شریف اضافه کرد:امروز افکار عمومی در معرض بمباران رسانه ای است و همین جریان سازی های خبری دنیا را با همین سیستم رسانه ای تحت تاثیر خود قرار می دهند و رسانه های همسو با دشمن، آنقدر در ذهن افکار عمومی امریکا را بزرگ جلوه داده اند کسی جرات باور شکست خوردن امریکا را در سوریه ندارد و این القای رسانه هاست.

وی خاطرنشان کرد:چرا دشمن تلاش می کند ناکارامدی نظام را در افکار عمومی تحکیم کند. دشمن نظام فاسد و وابسته پهلوی را امروز از طریق رسانه های معاند، بعنوان نظامی سالم و مقتدر برای جوانان معرفی می کند و این کارکرد رسانه است. نادیده نگاشتن نظام اسلامی و مناسب جلوه دادن نظام سلطه گر امریکا از مهمترین اهداف دشمن با استفاده از ظرفیت رسانه هاست.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد:چه عظمتی برای یک ملت بالاتر از استقلال، آزادی و یک نظام صد درصد مردمی است. امروز ما با یک نیروی انسانی بسیار متفکر که در کشور وجود دارد، توانسته ایم در عرصه های مختلف حرفی برای گفتن داشته باشیم.

سردار شریف در ادامه با اشاره به اوضاع کنونی جامعه و جنگ اقتصادی موجود تصریح کرد:مسوولین اعلام می کنند هنوز اتفاق خاصی در حوزه صادرات نیفتاده و در تلاش هستند مشکلات را رفع کنند. بیست سال تلاش کردیم تا صف های مایحتاج ضروری مردم را از جامعه حذف کنیم و امروز در آستانه چهل سالگی انقلاب باید شاهد صف های طولانی مردم جهت تامین مایحتاجشان باشیم.

وی افزود:شواهد شکستهای مکرر دشمنان در منطقه نمایان و این امر باید برای نسل جوان تبیین شود. آخرین آمار سازمان برنامه و بودجه رژیم پهلوی نشان دهنده آمار هفتاد درصدی روستایی و سی درصدی شهری است که با این حال روستاها هیچ گونه امکانات رفاهی نداشتند.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد:اما مقایسه این امر با امروز و دستاوردهای انقلاب رشد صد درصدی رانشان می دهد و نظامی که همزمان با جنگ و توطیه های دشمن شاخصه های تکنولوژی و مقابله با دشمنان، نظامی مقتدر است.

وی گفت:در بسیاری از شاخص های علمی دنیا جزو رتبه های برتر هستیم. تبلیغات و عملیات دشمن نمیخواهد اجازه دهد که این امر به باور جهانی تبدیل شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها