خبرهای داغ:
محققین دانشگاه توکیو برای اولین بار در جهان موفق به ساخت نوعی شارژ گوشی های هوشمند شده اند که قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و حتی کاربر می تواند آن را به اندازه دلخواه برش دهد.
کد خبر: ۹۱۰۴۶۳۲
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
شارژ گوشی های هوشمند به وسیله شارژهای بی سیم انعطاف پذیر 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی خبرگزاری بسیج از همدان – با پیشرفت روز افزون گوشی های هوشمند، این وسیله نقش به سزایی در زندگی انسان ها بازی می کند و دیگر از نسل جدید این گوشی ها تنها برای ارسال پیامک و برقراری تماس استفاده نمی شود و به دلیل ساخت برنامه های کاربردی و افزایش سرعت اینترنت و همچنین بازی های مهیج ، روزانه میلیون ها نفر در سرتاسر جهان چند ساعتی را از شبانه روز در این وسیله سپری می کنند یکی از مشکلاتی که اعتراض کاربران این وسایل را در پی دارد تخلیه شارژ گوشی های هوشمند می باشد.

در این راستا برندهای مختلف گوشی های هوشمند مانند آیفون، سامسونگ، هووای و ... تمام تلاش خود را می کنند که باطری های با طول عمر بالا بسازند تا بتوانند نظر مشتریان خود را جلب نمایند ، اما در این بین همچنان این وسایل باطری شان بعد از گذشت مدت زمان مشخص تخلیه می شود و گاهی اوقات افراد در محل های می باشند که به برق و یا شارژر  برای اتصال گوشیشان به برق دسترسی ندارند.

در این بین تعدادی از شرکت ها با ارائه انواع مختلف پاور بانک ها سعی در برطرف کردن این مشکل کرده اند اما این پاور بانک ها نیز مشکلات خود را دارد علاوه بر اینکه این وسایل نیاز به اتصال گوشی به وسیله سیم به پاوربانک دارد معمولا دارای وزن نسبتاً سنگین و همچنین جا گیر هستند. اما به تازگی محققان دانشگاه توکیو، سیستم جدیدی را برای شارژ تجهیزات الکترونیکی مانند گوشی ها و ساعت های هوشمند توسعه دادند که علاوه بر بی سیم بودن و وزن سبک قابلیت انعطاف پذیر و خم شدن را دارد.

این فناوری جدید از یک صفحه با قابلیت انعطاف پذیری بالا برخوردار است و می تواند دستگاه های هوشمندتان مانند گوشی ها وساعت ها را به صورت بی سیم شارژ نماید شما حتی می توانید این شارژ بیسیم را به شکل دلخواهتان با استفاده از قیچی برش دهید تا شکل و اندازه آن با محل استفاده مورد نظرتان متناسب شود.این صفحه  شارژر ، بسیار نازک و انعطاف پذیر و کاربر می تواند آن را خم کرده و در سطوح منحنی مانند سطح داخلی کیف یا لباس از آن بهره بگیرد.به گفته محققان این دستگاه با استفاده از این فناوری می توان سطوح مختلف را به محل شارژ تجهیزات الکترونیکی تبدیل کرد .

در این دستگاه جدید مانند سایر شارژ های بی سیم، از سیم پیچهای رسانا برای ایجاد جریان الکتریکی القایی در سیم پیچ های موجود درون دستگاه الکترونیکی استفاده می شود. اما طراحی سیم پیچهای درون این صفحه شارژر به صورتی می باشد که سطح وسیعی را برای شارژ باتری گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می دهد و حتی پس از برش به شکل های مختلف ، بخش زیادی از سیم های درون آن سالم باقی خواهند ماند و امکان شارژ تجهیزات را در اختیار کاربر می گذارد.

در حال حاضر یک صفحه 400 میلیمتر مربع ای از این فناوری می تواند در حدود 2 تا 5 وات توان تولید کند که برای شارژ کردن یک گوشی هوشمند کافی می باشد اما با بهبود این فناوری می توان توان تولیدی این شارژر را افزایش داد به صورتی که بتوان چند گوشی را به صورت همزمان شارژ کرد. محققان دانشگاه توکیو امیدوارند در آینده نزدیک شاهد تولید اسباب بازی ها ، مبلمان،  کیف ها و حتی لباس های مجهز به این نوع شارژر انعطاف پذیر باشند.

ارسال نظرات