خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
استاندار فارس در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس؛
استاندار فارس با بیان اینکه آموزش و پرورش مهمترین بستر آگاهی سازی برای مقابله با اشاعه مصرف مواد مخدر در جامعه است، گفت: تدوین برنامه‌هایی هدفمند در سطوح مختلف آموزشی ضروری است.
کد خبر: ۹۱۰۴۵۲۱
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، آموزش و پرورش را مهمترین بستر آگاهی سازی برای مقابله با اشاعه مصرف مواد مخدر در جامعه دانست و گفت: تدوین برنامه‌هایی هدفمند در سطوح مختلف آموزشی ضروری است.

رحیمی افزود: امر مبارزه با مواد مخدر عملی انسانی و اسلامی است همچنین اقدامی قانونی و رسالتی ملی به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی به عنوان نیرویی خدوم و تلاش گر در عرصه نظم و امنیت جامعه و جلوگیری کننده از توزیع و حمل و کشت مواد مخدر وظایف خود را به خوبی انجام داده است، تاکید کرد: هماهنگی و همکاری با سایر  دستگاه ها نیز در امر مبارزه با مواد مخدر تاثیر گذار است

استاندار فارس با بیان اینکه سوداگران مرگ جوانان و نیروی فعال جامعه را هدف قرار می‌دهند، اظهار کرد: ترویج مواد مخدر قطعا می‌تواند نیروی خلاق، مبتکر و دارای انرژی جوانی که توسعه مملکت را رقم میزند با آسیب مواجه کند.

نماینده دولت در استان فارس اقدامات  فرهنگی از قبیل ایجاد حساسیت در جامعه و میان خانواده ها را از مهمترین گام های مبارزه با مواد مخدر دانست.

رحیمی استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، رسانه‌ها، فضای مجازی و بهره گرفتن از ظرفیت خطابه های روحانیت و ائمه  جمعه را از دیگر راهکارهای توسعه فرهنگی مبارزه با مواد مخدر برشمرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مهمترین بستر آگاهی سازی برای مقابله با اشاعه مصرف مواد مخدر در جامعه است، گفت: تدوین برنامه‌هایی هدفمند در سطوح مختلف آموزشی ضروری است.

استاندار فارس همچنین بر لزوم  ساماندهی مراکز نگهداری از معتادین متجاهر و افزایش ظرفیت این مراکز در شیراز تاکید کرد.

وی در پایان یادآور شد هیچ کاری بزرگتر و ارزشمند تر از بازگرداندن زندگی به یک انسان نیست بنابراین نباید به امر مبارزه با مواد مخدر به شکل تکلیف اداری نگاه کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها